2018-02-07, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Hur är det med kvinnofängelse i mörkaste negerland, egentligen? Man kan ju bara föreställa sig hur hon har stuckit ut som en sårig tumme bland de övriga internerna. Och det där med kvinnofängelse är det säkert lite si och så med. Det finns säkert en hel del negerhanar också, patrullerande med styva batonger både i bältet och i byxan. En vit kvinna bakom galler för de här vidundren att förlusta sig med närhelst rovdjursdriften pockar på.

Samtidigt lär hennes vita hud ha gjort att hon inte har skaffat sig några vänner bland negerhonorna. De lär ju ha sett på henne med avund och ovilja. Hon lär ha haft ett helvete i över ett årtionde. Frågan är varför hon inte bara avslutade lidandet på egen hand? Det lär ju ha varit en skärseld dygnet runt i tio år.

Nu får jag hela tråden på mig, men det struntar jag i. Jag måste erkänna att jag känner empati med kvinnan. Hon är en jävla idiot men nånstans får man ändå dra gränsen för blodshämnd för "låtsasbrott" som bedrägeri. Ja, det är bergis synd om kvinnan i tråden som fått sin kreditvärdighet sumpad men jämför det med att bli knullad i röven av negerhannar närhelst lampan i cellen tänds...

Nej, jag tycker faktiskt synd om Ingela Jansson. Det är jävligt lätt att sitta hemma i Bräkne-Hoby och klaga över att "Ingela ska lida för att jag fått fogden i röven". Samtidigt ligger Ingela på en brits i ett fängelse i Addis Abeba med en hiv-positiv negerkuk i röven och känner stötarna från den svettstinkande halvapan som frustande tar för sig av hennes öppningar för 94e gången det här året. Usch...

Du är inte dåligt dramatisk och överdriven, men du har ett målande sätt att skriva

Var hon verkligen där i 10 år?
Citera
2018-02-07, 11:19
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Du är inte dåligt dramatisk och överdriven, men du har ett målande sätt att skriva

Var hon verkligen där i 10 år?
Hon skulle väl åka i finkan i Sverige 2007 och ett par år senare greps hon i Addis Abeba. Kanske inte på dagen tio år, men säg åtta. Skulle du vilja sitta i ett varmt och insektsinfesterat fängelse i mörkaste Afrika i åtta år bland negrer, negrer och idel negrer? Och inte bara negrer, utan de allra sämsta av negrer. De som till och med i ett sånt shithole country som Etiopien har lyckats hamna i fängelse.

Jag skulle ledigt hellre benåda Ingela Jansson än blandmissbrukaren och mördaren Annika Östberg. Tycka vad man vill om Janssons brott, men det är manschettbrottslighet i jämförelse.
Citera
2018-02-07, 11:29
Medlem
Citat:
Hon skulle väl åka i finkan i Sverige 2007 och ett par år senare greps hon i Addis Abeba. Kanske inte på dagen tio år, men säg åtta. Skulle du vilja sitta i ett varmt och insektsinfesterat fängelse i mörkaste Afrika i åtta år bland negrer, negrer och idel negrer? Och inte bara negrer, utan de allra sämsta av negrer. De som till och med i ett sånt shithole country som Etiopien har lyckats hamna i fängelse.

Jag skulle ledigt hellre benåda Ingela Jansson än blandmissbrukaren och mördaren Annika Östberg. Tycka vad man vill om Janssons brott, men det är manschettbrottslighet i jämförelse.
Jag håller med om hon förmodligen har fått uppleva helvetet på jorden, och jag vet inte om hon är värd det.

Men om man betänker hennes likgiltighet i när hon ex anger en högst uppsatt snubbe i den undre världen för att undkomma själv, eller i alla hennes räder där hon lurat allt och alla och fullständigt skitit i hur konsekvenserna för dem har blivit. Ja då har man nog nästan kvalificerat sig. Lite karma över det hela.

Jag kan nästan lova att den där människosmugglingen som hon höll på med, att hon även där lurat dem och tagit pengar men inte tagit den till det förlovande landet. Inte alla, men många. Varför skulle en tjej som livnärt sig på att bluffa och som bevisligen är duktig på det, inte fortsätta bluffa i den verksamheten? Och har man då lurat folk med drömmar om att få komma iväg så vete fan om inte straffet är berättigat ändå.

Hon stack ju ifrån ett straff i Sverige som väntade och det skulle hon inte gjort. Så jag tycker man kan säga att allting kom ikapp henne.

Men jag fatta dig med, det är lätt att sympatisera med en som henne i nuläget men ser man bakom kulisserna så är detta en totalt likgiltig jävel som utan att blinka hade kastat ngn annan i ett Etiopiskt fängelse om hon kunnat få betalt för det.
Citera
2018-02-07, 11:41
Citat:
Men jag fatta dig med, det är lätt att sympatisera med en som henne i nuläget men ser man bakom kulisserna så är detta en totalt likgiltig jävel som utan att blinka hade kastat ngn annan i ett Etiopiskt fängelse om hon kunnat få betalt för det.
Jag har inte gjort mig känd på Flashback som en empatisk herre men nånstans måste man ändå värdera brottet mot straffet. Hon har lurat ett stort antal människor på pengar i Sverige, privatpersoner som företagare. Hon har satt människor i skiten ekonomiskt. Människor har lidit ekonomiskt på grund av hennes bedrägliga beteende.

Men...

Är detta verkligen grund för att låta henne ruttna i ett fängelse i djupaste negerland? Hon är ändå en vit kvinna. Hon är en av oss. Ska vi verkligen, hur usel hon än är, kasta henne åt vilddjuren? Bör hon inte snarare försöka återbördas och dömas i den riktiga världen, den värld där vi bor? Eller, som i detta fallet, friges eftersom hon har straffats tillräckligt?

Jag har svårt att se meningen med den här blodtörstiga hämndlystnaden som många i tråden uppvisar. Särskilt när det gäller manschettbrottslighet och framförallt när det finns både terrorister och våldtäktsmän att fokusera hatet på istället. Om man nu är en varm förespråkare av stegling, vilket jag är, varför inte utgjuta sitt hat mot den här dubbelmördaren istället?
http://www.friatider.se/pojke-och-kv...i-vansinnesdad
Citera
2018-02-07, 11:47
Medlem
Jag är tvärtemot dig ganska empatisk men detta med vit kvinna och negerland, det är liksom ganska ovidkommande. Hon gjorde ju brottet i det landet och då ska hon straffas där. Svårare än så är det inte.

Vi får helt enkelt enas om vi inte kan enas.
Citera
2018-02-07, 11:52
Citat:
Jag är tvärtemot dig ganska empatisk men detta med vit kvinna och negerland, det är liksom ganska ovidkommande.
För dig är det det. Inte för henne.
Citera
2018-02-07, 11:55
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Hon kan stanna där och kanske bli kursledare i Pk? Hon kommer säkert att bli poppis hos svartingarna.
Citera
2018-02-07, 11:55
Medlem
Citat:
För dig är det det. Inte för henne.
Då ska hon ju verkligen inte begå brott där, inte smart om nu detta är viktiga bitar för henne.

Människosmuggling med som är ett allvarligt brott, det är pga av dem vi har alla dessa olika grupper som väller in överallt.

Du som säger neger i vartannat ord, gillar du människosmugglare, som är en stor orsak till att de kan ta sig till olika länder samt att det ökar på invandringen?
Citera
2018-02-07, 11:57
Medlem
Så om jag fattat det hela rätt nu...

Hon smiter från ett struntstraff i Sverige 2007, efter att ha lurat företag och satt ett antal privatpersoner i varierande grad av skit. Inget av detta går att reda upp innan IJ kan infinna sig fysiskt i en svensk rättssal igen.
Grips slutligen i Etiopien för att ha sålt falska visum till Sverige. Hennes då tolvåriga dotter är med på brottsturnén och tydligen närvarande även vid själva gripandet. Vart dottern tog vägen efter detta är oklart men alla (inkl jag själv) tolkar tystnaden som att hon blev omhändertagen och förd till civilisationens trygghet igen.
2016 skulle de svenska brotten preskriberas. Det enda motivet för att Sverige skulle begära utlämning av en svensk medborgare från en suverän stat uppges vara att det finns brott att lagföra henne för här hemma och i förlängningen är det alltså hennes brottsoffers enda chans till upprättelse.
Plötsligt bytte man åklagare och den nya förlängde preskriptionstiden rejält, utan annan förklaring än att "han tittat på det". Inga följdfrågor på den.
Så helt plötsligt en februaridag 2018 kommer beskedet att IJ benådats. Perfa. Om Etiopien utdelar straffrabatter, benådar eller låter sina interner avtjäna straff enligt dom skiter jag i. Suverän stat. Äntligen kan hon komma hem och stå till svars för vad hon ställt till med så hennes offer slutgiltigt kan gå vidare med sina liv.
Men nähä.
Citat:
Men nyligen lades fallet ner i Sverige. Kammaråklagare Daniel Jonsson ledde ärendet fram till för ett par veckor sen – när han beslutade att lägga ner det. Det innebär att Ingela Jansson är en fri person.
– Ärendet är nedlagt, så jag är inte ansvarig åklagare längre. Det var rätt nyligen, någon vecka sen eller två.
– Jag har dragit tillbaka utlämningsansökan och ärendet är nedlagt överhuvudtaget. Åtalet är nedlagt, jag anser inte att man kan få en fällande dom eftersom det är så pass gammalt.
Så Ingela Jansson är en fri person?
– Ja, det är hon.
https://www.expressen.se/gt/storbedr...d-av-etiopien/

Av en till synes ren och skär slump lade åklagare ned ärendet preciiiiis innan IJ helt oväntat benådades. Inga följdfrågor. Inga som helst klockor som ringer hos den granskande () journalisten. Att man kan misstänka att det faktiskt går att tweaka det svenska rättssystemet om det passar något diplomatiskt syfte är väl inget att granska? Eller att det sker på brottsoffers bekostnad?
Hur troligt är det att straffrihet från hennes svenska brott var ett villkor från Etiopien för att benåda henne?

Jag har följt den här, i många stycken oerhört tröttsamma, tråden i många år och hyser inga större förhoppningar om att IJ ska göra rätt för sig på eget bevåg.
Finns det någon chans att någon annan, mindre korrupt, åklagare kan plocka upp fallet igen genom att göra en annan bedömning av chanserna för en fällande dom? Bevisen torde ju vara väl dokumenterade. De är väl åtminstone högst verkliga för hennes brottsoffer, alltjämt denna dag?

Hade varit kul om therese87 ville lämna en kommentar när hon känner sig mogen.

Med åklagare likt dessa behöver vi ingen Eliasson.
Citera
2018-02-07, 12:03
Citat:
Då ska hon ju verkligen inte begå brott där, inte smart om nu detta är viktiga bitar för henne.
Självfallet inte. Hon är en idiot.

Citat:
Människosmuggling med som är ett allvarligt brott, det är pga av dem vi har alla dessa olika grupper som väller in överallt.
Jag har jävligt svårt att tro att det var hon som anstiftade och genomdrev människosmugglingen. Jag får liksom inte uppfattningen att en svensk tjej kan orkestrera en flyktingsmugglarring i ett negerland. Jag får snarare uppfattningen av att hon hade nån form av relation med en svarting som i sin tur hade en roll i en människosmugglarring. Ingela, som hottentottens flickvän, ansågs ha bidragit och sen så pang bom - delaktighet.

Lite som berättelserna går om Annika Östberg, att hon bara var ett gråtande offer för männen i hennes liv.

Citat:
Du som säger neger i vartannat ord, gillar du människosmugglare, som är en stor orsak till att de kan ta sig till olika länder samt att det ökar på invandringen?
Jag använder ordet neger eftersom det är beskrivande. Din eventuella PK-ism berör mig föga.

Jag tror som sagt inte att Ingela var särskilt delaktig i människosmugglingen. Jag tror inte att hon körde några lastbilar med barnlajvare över gränsen.
Citera
2018-02-07, 12:06
Medlem
Citat:
Självfallet inte. Hon är en idiot.

Jag har jävligt svårt att tro att det var hon som anstiftade och genomdrev människosmugglingen. Jag får liksom inte uppfattningen att en svensk tjej kan orkestrera en flyktingsmugglarring i ett negerland. Jag får snarare uppfattningen av att hon hade nån form av relation med en svarting som i sin tur hade en roll i en människosmugglarring. Ingela, som hottentottens flickvän, ansågs ha bidragit och sen så pang bom - delaktighet.

Lite som berättelserna går om Annika Östberg, att hon bara var ett gråtande offer för männen i hennes liv.

Jag använder ordet neger eftersom det är beskrivande. Din eventuella PK-ism berör mig föga.

Jag tror som sagt inte att Ingela var särskilt delaktig i människosmugglingen. Jag tror inte att hon körde några lastbilar med barnlajvare över gränsen.

Du vill inte att hon ska ha varit delaktig alls, nästa, i denna människosmuggling, för det passar inte med snyftstory då.

Hon var tillräckligt delaktig för att straffas ordentligt för det.

Nu är hon ute, så varför fortsätta grina?

Visst är hon vit, kritvit och blekfet. Känner du hur nära ni står varandra nu?
Citera
2018-02-07, 12:16
Citat:
Du vill inte att hon ska ha varit delaktig alls, nästa, i denna människosmuggling, för det passar inte med snyftstory då.
Jag skiter i om hon har varit delaktig, jag är inte ute efter att runka empatikuken. Jag anser att hon har fått lida tillräckligt med tanke på den lindriga brottslighet hon ändå har varit del av.

För låt oss vara ärliga. Hon har inte mördat någon. Hon har inte våldtagit eller sysslat med barnporr.

Citat:
Hon var tillräckligt delaktig för att straffas ordentligt för det.
Oh ja. Men, vi talar trots allt om ett negerland med en pseudo-civilisation. På de här breddgraderna kan man utan att tveka fängsla en get för stöld med svepskälet att geten egentligen är en bandit som har shapeshiftat. (Och ja, det händer. Googla.)

Citat:
Nu är hon ute, så varför fortsätta grina?
Jag grinar inte. Jag ifrågasätter varför många, och som jag förstår det även du, är så gränslöst hatiska och blodtörstiga mot den här tjejen när ni oftast har en mycket förlåtande attityd mot exempelvis afghanska våldtäktsmän eller hemvändande IS-terrorister?

Citat:
Visst är hon vit, kritvit och blekfet. Känner du hur nära ni står varandra nu?
Aaaah... Ditt antivita hat avslöjar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in