Citat:
Ser att jag kommenterat helt fel klipp.
Det är ju taget ur sitt kontext. Men rent spontant så har historien bestått av många kulturers uppgång och fall. Jag är stolt över allt vi i västvärlden har åstadkommit, och jag kan också känna både rädsla och sorg över att de landvinningar mänskligheten har vunnit, är på väg att tappas. Vi är på väg tillbaka till barbariet.
Det har funnits många högstående kulturer som har gått under. Om du tittar på Iran till exempel så var där före Muhammeds tid den rådande religionen Zoroastrism som kännetecknas av att bekänna sig till vetenskapen och sträva mot Goda tankar, goda ord, goda handlingar. I Iran sysslar man idag med att piska och slänga folk ned från torn.
Förvuxna barn som drivs av personliga problem och revanschlusta håller på att rasera de principer som är civilisationens grundpelare. Jordan är tillräckligt smart för att inse att this ship is going down, we have to do something before it's to late.
Vart är sammanhanget, han läser ju en text, den verkar vara skriven av en historiker, han läser ju upp scenariot som vi är inne i?
Det är ju taget ur sitt kontext. Men rent spontant så har historien bestått av många kulturers uppgång och fall. Jag är stolt över allt vi i västvärlden har åstadkommit, och jag kan också känna både rädsla och sorg över att de landvinningar mänskligheten har vunnit, är på väg att tappas. Vi är på väg tillbaka till barbariet.
Det har funnits många högstående kulturer som har gått under. Om du tittar på Iran till exempel så var där före Muhammeds tid den rådande religionen Zoroastrism som kännetecknas av att bekänna sig till vetenskapen och sträva mot Goda tankar, goda ord, goda handlingar. I Iran sysslar man idag med att piska och slänga folk ned från torn.
Förvuxna barn som drivs av personliga problem och revanschlusta håller på att rasera de principer som är civilisationens grundpelare. Jordan är tillräckligt smart för att inse att this ship is going down, we have to do something before it's to late.
Vart är sammanhanget, han läser ju en text, den verkar vara skriven av en historiker, han läser ju upp scenariot som vi är inne i?
Tror att det kan vara nyårshälsningen han läste upp förra året. Då brast han i gråt i slutet. Texten skrev han själv i det fallet.
Han kan vara ganska känslosam i offentliga sammanhang, i synnerhet var han det ofta när han var relativt ”grön”. Jag har för mig att han grät en skvätt även under sin första intervju på Rubin Report. Och gjorde han det inte rätt nyligen när han var på en engelsk radiokanal? Om gråtmildhet är ett tecken på psykisk sjukdom vet jag dock inte. Lite udda är det att han väljer att lägga ut det.
