Citat:
Ursprungligen postat av
Ubbe Cykelkedja
Så en människa kan inte känna sig ledsen för att han förstår hur körda vi är? Ok? Vad ska man annars bli ledsen över? Att ens hockeylag förlorade? Att raviolin blev överkokt? Vad har mer relevans att känna sorg över, än att vi är fucked och vi fuckar upp alla scenarion där vi klarar oss i processen?
Vadå "inte går med på"?! Han blir genuint ledsen! Vad fan finns att diskutera? Det finns ingen moral i hans konstaterande, det är ett logiskt konstaterande för mänsklighetens överlevnad. Du förstår inte vad han säger. Dina tolkningar stämmer inte.
Jaha? Så han har druckit och blir ledsen, hans professionella sköld viker sig inför trycket av sorgen han faktiskt känner? Återigen, jag vet inte vad du ens vill ha fram. Han har ju rätt!
Om jag minns rätt så är det tårar av rörelse, jag är inte Jordan, men jag har fått hundratals pm med tack från människor för sånt jag skrivit inne på R&S och privat. Vore jag narcissist skulle det göda mitt ego, det gör det inte, det berör. Även om man hjälper andra så har man egna behov. Det är väl någon slags djup tacksamhet över att bli sedd, mitt i all demonisering. Om jag inte minns fel, så berättar han om människor som kommer fram och berättar att han har förändrat deras liv, Det är stort att kunna påverka så mycket. Det är ju också ett erkännande att hans kämpande faktiskt skapar en bättre värld. (världen består av individer, ju fler som mår bättre ju bättre kommer världen må)
Som någon tidigare skrivit i tråden, det är lätt att rasera men svårare att bygga.
Jordan jobbar arslet av sig för en bättre värld, han får mycket skit, men så får han lite LOVE - it moves him to tears. Så klart
Jag vet inte vad jag får yppa, men någon har gjort något ganska stort som är ute i IRL som denne säger sig ha fått inspiration till från det jag skrivit. Det är STORT. Det är ett erkännande.
Att betyda något för någon annan är det viktigaste mänskliga behovet. Att vara accepterad av flocken är till och med viktigt för Psykopaterna.
Folk tror att kändisar har jättebra självkänsla men sanningen är att de ger och ger och ger, och får ganska lite personlig feedback.
Att vara medveten om sina känslomässiga behov och kunna hantera dem är friskt.
Gråtandet släpper ut cortisol, och om någon kan behöva det så är det Jordan.
Människan är under en tremendous stress, han måste sätta sina känslor åt sidan hela tiden.
Där fick de ett utlopp.
Det är skillnad mot människor som är känslostyrda de laddar ur hela tiden, på bekostnad av de mer balanserade. De måste kämpa emot att dras med.