2018-02-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ubbe Cykelkedja
Förutom att det är taget ur sitt sammanhang, så blir han berörd därför att han förstår hur fucked vi är. När han säger de här orden, så förstår han hur samhället är FUCKED och konsekvenserna därutav. De ord han säger betyder sisådär 5 ggr mer för honom än för dig. Förstår du nu?

Det är ju uppenbart att det är det som är meningen, men jag syftar på hur teatraliskt och överdrivet han beter sig. Historionisk personlighetsstörning? Narcissist? Urkukad i varje fall, tycker jag.

Citat:
Jag kan också bli väldigt ledsen ibland när jag tänker på hur fullständigt körda vi är, ur så många aspekter, inklusive vad han diskuterar. Gör det mig psykiskt galen att känna sorg över hur jävla uselt vi designat den här skiten och hur vi skapat ett system som är så jävla vansinnigt, att man bara vill skratta eller gråta?

Håller med fullständigt i din analys, men jag går inte med på den där emotionella och moralistiska aspekten. Man får hitta platser att flytta till och sätt att undvika skatterna, t.ex., och framhärda på så vis.

Citat:
En glad gris eller en ledsen filosof? Hört talas om det uttrycket förut? Vad du försöker för övrigt, är personlig smutskastning, eftersom argumenten inte håller. Du har redan förpassat dig själv till avbytarbänken.

Varför tror du kommentarerna är borttagna från klippet? Därför att klippet är oärligt och därför att de som förstår Peterson, logiskt kan förklara varför han blir så ledsen.

Han är ju uttalad alkis. Du utesluter inte att han helt enkelt är på fyllan? Eller sitter i nåt slags delirium och får "feeling", eller sånt? Jag tycker det visar en annan sida som är av högsta vikt att känna till.
Citera
2018-02-05, 17:35
Medlem
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Samma video är redan postad i tråden och då postade jag denna: https://www.youtube.com/watch?v=IKtlVXl2o9E Möjligt att det inte är judefrågan du tänker på, vet ej.
Tack. Det förtydligar såväl varför svaret på frågan uteblev som bilden utav honom som shillare.
Citera
2018-02-05, 17:36
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Dags att ta fram skämsmössan

Jordan Peterson cucks out on the JQ Jewish Question and Holodomor
När feminister och nazister i skön förening går till angrepp mot en bevisligen mycket kunnig och intelligent man, då vet man att han gör något väldigt bra.
Personangrepp från konspirationsteoretiker ska man nämligen ta som komplimanger.

288 visningar och trippelparenteser…
Cirkulera! Här finns ingenting att se.
Citera
2018-02-05, 17:41
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ben-Benn
Det är ju uppenbart att det är det som är meningen, men jag syftar på hur teatraliskt och överdrivet han beter sig. Historionisk personlighetsstörning? Narcissist? Urkukad i varje fall, tycker jag.
Så en människa kan inte känna sig ledsen för att han förstår hur körda vi är? Ok? Vad ska man annars bli ledsen över? Att ens hockeylag förlorade? Att raviolin blev överkokt? Vad har mer relevans att känna sorg över, än att vi är fucked och vi fuckar upp alla scenarion där vi klarar oss i processen?
Citat:
Håller med fullständigt i din analys, men jag går inte med på den där emotionella och moralistiska aspekten. Man får hitta platser att flytta till och sätt att undvika skatterna, t.ex., och framhärda på så vis.
Vadå "inte går med på"?! Han blir genuint ledsen! Vad fan finns att diskutera? Det finns ingen moral i hans konstaterande, det är ett logiskt konstaterande för mänsklighetens överlevnad. Du förstår inte vad han säger. Dina tolkningar stämmer inte.
Citat:
Han är ju uttalad alkis. Du utesluter inte att han helt enkelt är på fyllan? Eller sitter i nåt slags delirium och får "feeling", eller sånt? Jag tycker det visar en annan sida som är av högsta vikt att känna till.
Jaha? Så han har druckit och blir ledsen, hans professionella sköld viker sig inför trycket av sorgen han faktiskt känner? Återigen, jag vet inte vad du ens vill ha fram. Han har ju rätt!
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2018-02-05 kl. 17:43.
Citera
2018-02-05, 17:44
Medlem
Citat:
Så en människa kan inte känna sig ledsen för att han förstår hur körda vi är? Ok? Vad ska man annars bli ledsen över? Att ens hockeylag förlorade? Att raviolin blev överkokt? Vad har mer relevans att känna sorg över, än att vi är fucked och vi fuckar upp alla scenarion där vi klarar oss i processen?

Vadå "inte går med på"?! Han blir genuint ledsen! Vad fan finns att diskutera?

Jaha? Så han har druckit och blir ledsen, hans professionella sköld viker sig inför trycket av sorgen han faktiskt känner? Återigen, jag vet inte vad du ens vill ha fram. Han har ju rätt!

Det har han ju inte! Han är totalt motsägelsefull, till den grad att i varje fall jag tvivlar på vad det är som driver honom.

Hela hans verksamhet går ju ut på att föra fram ett budskap att det inte är kört och att vi måste ta oss i kragen.

Jag tror inte på nån sån där sorg. Det är ett spel för gallerierna, men det är intressant att få reda på vad ni som tror på skiten har att säga om det.
Citera
2018-02-05, 17:50
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Det har han ju inte! Han är totalt motsägelsefull, till den grad att i varje fall jag tvivlar på vad det är som driver honom.

Hela hans verksamhet går ju ut på att föra fram ett budskap att det inte är kört och att vi måste ta oss i kragen.

Jag tror inte på nån sån där sorg. Det är ett spel för gallerierna, men det är intressant att få reda på vad ni som tror på skiten har att säga om det.
Hahahaha! Skärp dig. Så du har inte en professionell personlighet och din egen personlighet? Du bär inte olika masker, beroende på situation? Såklart du gör. Han är psykolog, tror du han ska sätta sig och säga till sina medmänniskor att det är generellt kört i sin yrkesroll? Kanske inte så smart. Han måste inge hopp och det är hans jobb att ge kliniskt hopp genom processer att förändra sitt liv. Och han kan faktiskt hjälpa individer som psykolog, men som samhälle är det kört och han talar om samhället här.

Hans jobb är att ge hopp, men han vet att vi är körda och det här gör han på sin fritid. I princip alla nog intellektuella och logiska människor vet att det är kört. Även många som inte innehar dessa egenskaper vet att vi är körda, även om de inte kan förklara varför på samma enhetliga sätt. Jag förstår återigen inte var problemet ligger.

Det är kört. Vi är körda. Peterson blir ledsen ibland över detta vansinne. Jag blir också ledsen över detta vansinne. Vi blir alla ledsna över detta vansinne. Jaha? Vari ligger kritiken att Peterson också är en människa som vet att vi är körda?

Nu vet jag inte i vilken grad av insikter Peterson är ledsen över att vi är körda, men jag står personligen för påståendet att vi är fullständigt körda, på så många sätt som ALDRIG diskuteras, att hela samhället och hela våra liv bara är skämt.

Om vi säger såhär: När jag talade med en tvättäkta moderat på en födelsedagsfest, som är ingenjör och företagsägare, där jag uttalat sa att jag var anarkist (som följdes av diverse hånanden om vilken idiot jag är), så fick jag honom att gråta. Vet du vilket argument jag använde? Exponentialprincipen. Det argumentet och den principen förstår alla ingenjörer och alla som förstår basal matematik förstår hur körda vi är. Ett enda ord. Var företagsägaren och ingenjören psykiskt sjuk? Nej. Han var tillräckligt frisk.

Nyfeminismens problematiseringar är inga problem, de är en grisblink av de symptom inför verkliga problem vi står inför. Och det är vad vi diskuterar och som tar enormt massmedialt utrymme, tillsammans med invandring och annat symptomnonsens. Numer väljer jag bara att skratta och ja, jag dricker också för mycket, precis som Peterson.

Jag kan inte ta den här episka farsen på allvar, förrän det är allvar och jag preparerar mig därefter.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2018-02-05 kl. 18:08.
Citera
2018-02-05, 18:16
Medlem
Citat:
Hahahaha! Skärp dig. Så du har inte en professionell personlighet och din egen personlighet? Du bär inte olika masker, beroende på situation? Såklart du gör. Han är psykolog, tror du han ska sätta sig och säga till sina medmänniskor att det är generellt kört i sin yrkesroll? Kanske inte så smart. Han måste inge hopp och det är hans jobb att ge kliniskt hopp genom processer att förändra sitt liv. Och han kan faktiskt hjälpa individer som psykolog, men som samhälle är det kört och han talar om samhället här.

Hans jobb är att ge hopp, men han vet att vi är körda och det här gör han på sin fritid. I princip alla nog intellektuella och logiska människor vet att det är kört. Även många som inte innehar dessa egenskaper vet att vi är körda, även om de inte kan förklara varför på samma enhetliga sätt. Jag förstår återigen inte var problemet ligger.

Det är kört. Vi är körda. Peterson blir ledsen ibland över detta vansinne. Jag blir också ledsen över detta vansinne. Vi blir alla ledsna över detta vansinne. Jaha? Vari ligger kritiken att Peterson också är en människa som vet att vi är körda?

Vilket jävla vansinne? Det är JP som står för vansinnet. Det är absolut inte kört, sånt snack är rent trams och bygger ofta på en intellektuell feltolkning av sjukdomar och problem i den egna organismen.

Nu tycker jag du försöker begrava det här vansinnet under nåt slags apologetik. Då undrar jag varför. Är du så svag att du behöver JP i nåt slags konstigt syfte. I så fall vilket? Testa en riktig tänkare istället för den lipande fröken Jordan Peterson.
Citera
2018-02-05, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Jo jag har lyssnat på och läst Petersons olika argument för sin sak, och de vore också intressanta att diskutera, men det är inte de argumenten eller lagen i sig jag tagit ställning till.

Jag har bara försökt motivera min ståndpunkt att en av de frågor han fick i intervjun var rimlig att ställa, och att varken jag eller någon annan hittat på att han sagt att han inte tänker använda dessa pronomen.
Tycker att debatten om just detta kan avslutas nu eftersom det finns otaliga exempel svart på vitt, och på video, där han bekräftar och återupprepar just detta: han tänker inte använda några pronomen som en lag tvingar på honom.

Och som sagt, om lagen inte säger något om att vissa pronomen måste användas så är det Peterson som tolkat den fel, vilket knappast kan vara mitt, Newmans eller någon annan än Petersons eget fel.
Nej det var inte rimligt, Cathy hittar på att någon blir kränkt för att han vägrar det, vilket inte är fallet.
Han har inte fått någon anmälan om kränkning och därmed blir frågeställningen befängd och endast i syfte av att sätta åt JP på ett oseriöst sätt genom att antyda att någon kränkts.
jag anser inte att frågan som den ställdes var befogad eller rätt att ställa på det sättet utan endast till för att svartmåla JP.
Skulle hon frågat JP varför han vägrar följa lagen i frågan så skulle det vara en korrekt ställd fråga, men det var inte syftet för henne med denna tillställning.

Vi pratar mycket om fake media och MSM vill tysta alternativ media för att de förvränger sanningen….jajo tjena..
Citera
2018-02-05, 18:36
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Vilket jävla vansinne? Det är JP som står för vansinnet. Det är absolut inte kört, sånt snack är rent trams och bygger ofta på en intellektuell feltolkning av sjukdomar och problem i den egna organismen.

Nu tycker jag du försöker begrava det här vansinnet under nåt slags apologetik. Då undrar jag varför. Är du så svag att du behöver JP i nåt slags konstigt syfte. I så fall vilket? Testa en riktig tänkare istället för den lipande fröken Jordan Peterson.
Jag bryr mig inte om Peterson som individ. Jag anser bara han är en frisk fläkt i det samhälleliga kattpsykopatlandskapet, för att han faktiskt har belägg för vad han säger och kan följa logiska resonemang. Om du anser Peterson står för vansinne, så får du stå för det själv. Däremot kan jag förstå honom som en annan individ, utifrån vilket resonemang han blir ledsen över. Det kan uppenbarligen inte du. Jag behöver inte Peterson på något sätt, men samhället behöver fler som Peterson, även om han är långt ifrån den grad av personer jag helst skulle vilja se i det massmediala utrymmet.

Du tycker jag försöker begrava det här i någon slags apokalyps. Det sköter samhället utmärkt, alldeles självt, även om det är en sidoparentes på det här forumet. Om du inte begriper det, så bryr jag mig faktiskt inte om vilket.

"Den lipande fröken Peterson". Alltså, jag tror vi avslutar det hela här. Hur gammal är du, 22 år? Det här blir bara löjligt. Jag vill helt enkelt inte tillägna min tid av att diskutera sådant här nonsens och det är inget angrepp mot dig som person, men utifrån dina bristfälliga och rentutav löjliga resonemang.
Citera
2018-02-05, 18:38
Medlem
franges avatar
Citat:

Kan du då vara vänlig och ge oss icke-upplysta något exempel på någon av dig godkänd "riktig tänkare", då?
Citera
2018-02-05, 18:40
Medlem
Citat:

Uttalad alkis ?
Har du en källa på det, jag har för mig han sluta röka o dricka när han var 25, men jag kan ha missuppfattat.
Så länka gärna där det framgår att han är alkis, jag kan ha fel,
Senast redigerad av Roy666 2018-02-05 kl. 19:09.
Citera
2018-02-05, 18:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Kan du inte läsa en enkel fråga, din dumma jävel? Tror du att JP är psykiskt frisk? Eller drivs han av mental ohälsa? Kan man inte se ett starkt inslag av psykisk sjukdom i tv-intervjun i ts? Idiotjävel.

Att han gråter är inget tecken på psykisk ohälsa, snarare tvärtom.

Citat:

Förakt för svaghet
Narcissism
- nu går vi vidare

Såg det här nyss, de tar upp mycket av det som talats om i tråden
https://www.youtube.com/watch?v=TfYNVAqOl8Q

återkommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem