Citat:
Förutom att det är taget ur sitt sammanhang, så blir han berörd därför att han förstår hur fucked vi är. När han säger de här orden, så förstår han hur samhället är FUCKED och konsekvenserna därutav. De ord han säger betyder sisådär 5 ggr mer för honom än för dig. Förstår du nu?
Det är ju uppenbart att det är det som är meningen, men jag syftar på hur teatraliskt och överdrivet han beter sig. Historionisk personlighetsstörning? Narcissist? Urkukad i varje fall, tycker jag.
Citat:
Jag kan också bli väldigt ledsen ibland när jag tänker på hur fullständigt körda vi är, ur så många aspekter, inklusive vad han diskuterar. Gör det mig psykiskt galen att känna sorg över hur jävla uselt vi designat den här skiten och hur vi skapat ett system som är så jävla vansinnigt, att man bara vill skratta eller gråta?
Håller med fullständigt i din analys, men jag går inte med på den där emotionella och moralistiska aspekten. Man får hitta platser att flytta till och sätt att undvika skatterna, t.ex., och framhärda på så vis.
Citat:
En glad gris eller en ledsen filosof? Hört talas om det uttrycket förut? Vad du försöker för övrigt, är personlig smutskastning, eftersom argumenten inte håller. Du har redan förpassat dig själv till avbytarbänken.
Varför tror du kommentarerna är borttagna från klippet? Därför att klippet är oärligt och därför att de som förstår Peterson, logiskt kan förklara varför han blir så ledsen.
Varför tror du kommentarerna är borttagna från klippet? Därför att klippet är oärligt och därför att de som förstår Peterson, logiskt kan förklara varför han blir så ledsen.
Han är ju uttalad alkis. Du utesluter inte att han helt enkelt är på fyllan? Eller sitter i nåt slags delirium och får "feeling", eller sånt? Jag tycker det visar en annan sida som är av högsta vikt att känna till.