Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-03, 22:17
  #745
Medlem
Klart. Vissa ställer inte direkt höga krav på att bli kallad smart/geni. Vissa tror man är dataexpert för man vet var powerknappen är, du är samlevnadsexpert för att du haschat på ett cofeeshop i amsterdam, mattegeni för du kan räkna till fem.
Lyssnar man på bard så inser man att han egentligen inte kan mkt.
Se hans pricksäkra uttalande i idol
när en sångare som får edward blom att framstå som en manlig celine dion, - världsklass!!!
Hallåååå??
Citera
2018-02-03, 22:52
  #746
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
Klart. Vissa ställer inte direkt höga krav på att bli kallad smart/geni. Vissa tror man är dataexpert för man vet var powerknappen är, du är samlevnadsexpert för att du haschat på ett cofeeshop i amsterdam, mattegeni för du kan räkna till fem.
Lyssnar man på bard så inser man att han egentligen inte kan mkt.
Se hans pricksäkra uttalande i idol
när en sångare som får edward blom att framstå som en manlig celine dion, - världsklass!!!
Hallåååå??

Mmm. Lätt att sitta bakom datorn och leka smart.

Du vet ju att han har större framgångar mot dig.

Jag har som sagt träffat han många gånger. Och han är långt ifrån dum.

Bard har haft stor framgång i musikindustrin. Förnekar du det kanske det?
Citera
2018-02-04, 01:09
  #747
Medlem
Såg lite på Talang och blev förvånad över dumheterna. En man kunde räkna snabbt och skulle utföra några snabba uträkningar och slå en miniräknare.

Bard som enligt egen utsago var duktig på matte börjar att imponera direkt. När killen säger att programledaren (Pär Lernström) skall skriva upp ett tresifrigt tal så klämmer Bard in eftersom han är en självutnämnd auktoritet på mattematik att det är alltså ett tal mellan 0 och 999. Något som är fel här..eller hundra fel kanske.
Citera
2018-02-05, 14:40
  #748
Medlem
När det gäller framgångar inom musik.
Eilert pilarm blev utnämd som årets artist i Storbritannien, bästa imitation gjort av en svensk på 1000år.
Att jag inte går ut i tv och beter mig som en byfåne och skriker - jag är smartast, jag kan räkna till 1000 och kan återge vad andra sagt betyder inte att du är smart.
Jag skattar iaf för högre inkomst än bard, har högre förmögenhet och dessutom dokumenterad internationell kompetens.
Molgan har inte intygat det som i bards fall.
Att du får upträda och är stjärna i ngn rysk diktaturrepublik gör dig inte till världsstjärna.
Bard är en man med låg kompetens men med stor t hybris. Att han sedan han är direkt pinsam är en annan sak. Hans sandlåde retorik när han inte får "föreläsa" på olika ställen säger allt. Han är inte guud, han har ingen rättighet att få "föreläsa" och han bestämmer inte ifall andra vill lägga pengar till honom.
Jag har gjort it jobb till honom och hans kunskap var inte direkt imponerande. Att du kan rabbla termer betyder inte att du är expert. Det kanen bilhandlare med. Att förstå vad dessa termer är, det är en annan sak
Citera
2018-02-05, 14:58
  #749
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
När det gäller framgångar inom musik.
Eilert pilarm blev utnämd som årets artist i Storbritannien, bästa imitation gjort av en svensk på 1000år.
Att jag inte går ut i tv och beter mig som en byfåne och skriker - jag är smartast, jag kan räkna till 1000 och kan återge vad andra sagt betyder inte att du är smart.
Jag skattar iaf för högre inkomst än bard, har högre förmögenhet och dessutom dokumenterad internationell kompetens.
Molgan har inte intygat det som i bards fall.
Att du får upträda och är stjärna i ngn rysk diktaturrepublik gör dig inte till världsstjärna.
Bard är en man med låg kompetens men med stor t hybris. Att han sedan han är direkt pinsam är en annan sak. Hans sandlåde retorik när han inte får "föreläsa" på olika ställen säger allt. Han är inte guud, han har ingen rättighet att få "föreläsa" och han bestämmer inte ifall andra vill lägga pengar till honom.
Jag har gjort it jobb till honom och hans kunskap var inte direkt imponerande. Att du kan rabbla termer betyder inte att du är expert. Det kanen bilhandlare med. Att förstå vad dessa termer är, det är en annan sak

DU har enligt dig själv "internationell kompetens" som finns dokumenterad men du klarar inte av att skriva några meningar utan att särskriva.

Vill du ha en egen tråd här på FB där du kan rabbla upp hur mycket bättre än Bard du är?
Citera
2018-02-05, 15:46
  #750
Medlem
Magnus typ spelar "Alexander".
Citera
2018-02-05, 15:50
  #751
Medlem
Åsiktsmaskinen Alexander Bard behöver nog lite mer motstånd
http://gustaf-liljenstrom.blogspot.s...-illusion.html
Citera
2018-02-07, 07:11
  #752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Åsiktsmaskinen Alexander Bard behöver nog lite mer motstånd
http://gustaf-liljenstrom.blogspot.s...-illusion.html

Har nu läst Gustaf Liljenströms bloggpost han ser det som de flesta som läst filosofi ser och hör när Bard talar.

Att Bard även är kunnig inom matematiken har vi nu också fått muntligt bevis på från Bards egen käft.
Postaren Burgundi redogör för saken i inlägget strax ovanför (blev tvungen att kolla om Bard verkligen sa så, och utan att skämta men nej han tror att det är så) det blev faktiskt skämskudde där, att en vuxen människa inte har elementära matematiska kunskaper som ligger på grundskolenivå
Citera
2018-02-07, 08:50
  #753
Medlem
oshin.cantwells avatar
Som provokatör och nytänkare har han ju stannat av helt. Nu låter han ju bara som vilken sunkgubbe från Säffle som helst som gnäller om invandringen. Kul när hans hyckleri punkteras av någon "Jimmie Åkesson" på Twitter:

Citat:
So you think persecuted Jews should be in held desert camps before the Israeli government decides which ones are talented entrepreneurs aswell?

https://twitter.com/Bardissimo/statu...04882349215746

Frågan är varför Sverige ska plocka in "talangfulla entreprenörer" överhuvudtaget? Vad är syftet? Är syftet att den vita rasen ska blandas upp enligt någon mystisk "Kalergiplan"? Eller kan det möjligtvis vara en viss typ av kvinnor och bisexuella män ser det som ett långsiktigt hot att kvinnor väljer att föda döttrar? Ensamstående kvinnor vill hellre föda döttrar, det är ingenting som jag hittar på: https://www.express.co.uk/life-style...r-reveal-party

Vad blir konsekvensen av att kvinnor börjar att göra det? Konsekvensen blir ett framtida kvinnoröverskott, ökad konkurrens om männens uppvaktning och svårare att sälja skitprodukter och skitkultur genom att spela på kvinnlighet (som är fullt möjligt idag). Danska sossarnas lägerpolitik (som Bard refererar till) blir en ompaketering där invandrare saluförs som "talangfulla entreprenörer" istället för "bidragsparasiter" men där syftet är precis vad det har varit under de senaste 50 åren, nämligen att importera Tredje världens mansöverskott. Ett fucking jävla mansöverskott är allt som historiematerialister eller "libertarianska marxister" är ute efter. Inbilla er inte att Alexander Bard skulle ha gått och blivit anti-establishment i den här frågan.
Citera
2018-02-07, 10:32
  #754
Medlem
Varför gillar in-house-filosofen att alltid gå klädd i ett par kortbyxor för barn?
Har det något med hans filosofi att vara avvikande eller vittnar det bara om en dålig klädsmak.
Citera
2018-02-07, 10:38
  #755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Varför gillar in-house-filosofen att alltid gå klädd i ett par kortbyxor för barn?
Har det något med hans filosofi att vara avvikande eller vittnar det bara om en dålig klädsmak.
Det är väl bara skönt att det finns de som vågar sticka ut från den stereotypa massan. De flesta av oss andra vågar ju inte kliva utanför dörren om vi inte ser ut som grannen bredvid.
Citera
2018-02-07, 10:50
  #756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagrummet
Klart. Vissa ställer inte direkt höga krav på att bli kallad smart/geni. Vissa tror man är dataexpert för man vet var powerknappen är, du är samlevnadsexpert för att du haschat på ett cofeeshop i amsterdam, mattegeni för du kan räkna till fem.
Lyssnar man på bard så inser man att han egentligen inte kan mkt.
Se hans pricksäkra uttalande i idol
när en sångare som får edward blom att framstå som en manlig celine dion, - världsklass!!!
Hallåååå??

Du har missat precis allting med Bard, vilket är ok då det finns många som dig på internet där man dagligen kämpar med att hitta rätt information.

Bard är mycket erkänd som visionär även inom IT. Han tar stora belopp för att hålla föredrag och teknik i allmänhet på större IT bolag.
De hyr in honom just för att han är enormt träffsäker just på teknik. Och allt startade på 90talet när han i TV förutspådde helt och hållet hur internet och sociala medier skulle ändra samhället. Och han hade rätt i allting.
Denna träffsäkerhet har fortsatt sedan dess så det är inte för inte man anlitar just honom.

Även flertalet Universitet har anlitat honom på samma sätt.

Få kan uppvisa denna talang som Bard gjort. Ja så få att ingen annan i Sverige har lyckats göra det. Säger en hel del om hur unik talang han har.

Men pöbeln tror det handlar om musik i främsta ledet för Bard. Det var bara en av de saker han gjort i livet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback