Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-07, 11:07
  #757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyggBiff
Det är väl bara skönt att det finns de som vågar sticka ut från den stereotypa massan. De flesta av oss andra vågar ju inte kliva utanför dörren om vi inte ser ut som grannen bredvid.

Alexander Bard behöver inte ens klä sig i kortbrallor för att se avvikande ut så hans klädsel vittnar nog enbart om hans fjollighet.
Citera
2018-02-08, 10:51
  #758
Medlem
jolmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Åsiktsmaskinen Alexander Bard behöver nog lite mer motstånd
http://gustaf-liljenstrom.blogspot.s...-illusion.html

Wow, imponerande dålig bloggpost. Postmodernisten, och troligtvis kommunisten, som har skrivit det där baserar alltså sin sågning av Bard på ett lättsamt sommarprat Bard har genomfört där han ytligt berör idéer som har utvecklats långt mer än så i nätokrattrilogin.

Pro-tip till bloggare Liljenström. Läs boken nästa gång.
Citera
2018-02-08, 13:23
  #759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Du har missat precis allting med Bard, vilket är ok då det finns många som dig på internet där man dagligen kämpar med att hitta rätt information.

Bard är mycket erkänd som visionär även inom IT. Han tar stora belopp för att hålla föredrag och teknik i allmänhet på större IT bolag.
De hyr in honom just för att han är enormt träffsäker just på teknik. Och allt startade på 90talet när han i TV förutspådde helt och hållet hur internet och sociala medier skulle ändra samhället. Och han hade rätt i allting.
Denna träffsäkerhet har fortsatt sedan dess så det är inte för inte man anlitar just honom.

Även flertalet Universitet har anlitat honom på samma sätt.

Få kan uppvisa denna talang som Bard gjort. Ja så få att ingen annan i Sverige har lyckats göra det. Säger en hel del om hur unik talang han har.

Men pöbeln tror det handlar om musik i främsta ledet för Bard. Det var bara en av de saker han gjort i livet.

Om du menar det klippet som florerar på youtube så är det knappast en Nostradamusprofetia. När något fanns som Internet gjorde så är det inte så svårt att spinna vidare på den tekniken.

Jag själv läste på universitetet vid samma tid som Bard gjorde sin prediktion.. att påstå att det var unikt att tänka så är ju bisarrt, det här var ju ändå så sent som 1995. Det var många som gick längre än så, det var tidens anda och kom att leda till att en massa internetföretag övervärderades på börsen. Någon som däremot var långt före sin tid var Arthur C Clarke https://www.youtube.com/watch?v=bXxyCyDEaEg
__________________
Senast redigerad av Burgundi 2018-02-08 kl. 13:45.
Citera
2018-02-08, 19:13
  #760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Om du menar det klippet som florerar på youtube så är det knappast en Nostradamusprofetia. När något fanns som Internet gjorde så är det inte så svårt att spinna vidare på den tekniken.

Jag själv läste på universitetet vid samma tid som Bard gjorde sin prediktion.. att påstå att det var unikt att tänka så är ju bisarrt, det här var ju ändå så sent som 1995. Det var många som gick längre än så, det var tidens anda och kom att leda till att en massa internetföretag övervärderades på börsen. Någon som däremot var långt före sin tid var Arthur C Clarke https://www.youtube.com/watch?v=bXxyCyDEaEg

Jo det var varit Bards grej de senaste åren. att försöka göra det till en sanning att han har förutspått massor som har slagit in. Han har jobbat in det rätt bra idag.
Han är absolut ingen dumskalle och han har koll på en del saker, men han är verkligen inget orakel inom IT. Hans kunskaper är väldigt ytliga och inom vissa saker har han pinsamt dåligt koll. Inget fel med det men det rimmar illa men den bild han vill att man ska ha av honom. Han är inte så påläst och uppdaterad som folk tror.
Citera
2018-02-10, 20:49
  #761
Medlem
Alaxander Bard är väl på god väg att ta över det offentliga rummet efter Jonas Gardell.
Två själsfränder som tillåtits ta för sig en allt för stor del av det offentliga rummet.
Citera
2018-02-12, 09:58
  #762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Om du menar det klippet som florerar på youtube så är det knappast en Nostradamusprofetia. När något fanns som Internet gjorde så är det inte så svårt att spinna vidare på den tekniken.

Jag själv läste på universitetet vid samma tid som Bard gjorde sin prediktion.. att påstå att det var unikt att tänka så är ju bisarrt, det här var ju ändå så sent som 1995. Det var många som gick längre än så, det var tidens anda och kom att leda till att en massa internetföretag övervärderades på börsen. Någon som däremot var långt före sin tid var Arthur C Clarke https://www.youtube.com/watch?v=bXxyCyDEaEg

Bara för att du inte tycker det är unikt betyder inte att resten av världen håller med dig. Och en stor del av Sverige anser att Bard är unik och betalar ansenliga summor för det han säger.

Jag förstår varför de betalar, men också att Bard inte kan se framtiden som ett orakel. Men han är begåvad att förstå hur människors kommunikation fungerar på en djup nivå.
Citera
2018-02-18, 22:29
  #763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Alaxander Bard är väl på god väg att ta över det offentliga rummet efter Jonas Gardell.
Två själsfränder som tillåtits ta för sig en allt för stor del av det offentliga rummet.

Det är böglobbyn.

Människor som inte är bögar och använder ord som neger kastas ut med huvudet före från TV4.
Citera
2018-02-19, 20:12
  #764
Medlem
Arne Bajses avatar
Alexander är sambo sedan 15 år tillbaka med en kille, konstnären Allen Grubesic, 44. Men han har också en kvinna i sitt liv, en dam han älskar djupt och innerligt.
– Jag har en livssyster också sedan tjugo år som är mitt förhållande på damsidan och gillar att leva med kvinnor omkring sig. Hon matchar mig perfekt. Vi är som en munk och en nunna som träffar varandra och så har vi utvecklat en relation som är som en kung och en drottning med varsitt hov.


Vem är Bards kvinna ? Någon lesbisk kulturpersonlighet möjligen ?
Citera
2018-02-19, 21:01
  #765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Alexander är sambo sedan 15 år tillbaka med en kille, konstnären Allen Grubesic, 44. Men han har också en kvinna i sitt liv, en dam han älskar djupt och innerligt.
– Jag har en livssyster också sedan tjugo år som är mitt förhållande på damsidan och gillar att leva med kvinnor omkring sig. Hon matchar mig perfekt. Vi är som en munk och en nunna som träffar varandra och så har vi utvecklat en relation som är som en kung och en drottning med varsitt hov.


Vem är Bards kvinna ? Någon lesbisk kulturpersonlighet möjligen ?

En som är pojkflicka, men vem det är vet jag inte.
Citera
2018-02-19, 21:16
  #766
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Alexander är sambo sedan 15 år tillbaka med en kille, konstnären Allen Grubesic, 44. Men han har också en kvinna i sitt liv, en dam han älskar djupt och innerligt.
– Jag har en livssyster också sedan tjugo år som är mitt förhållande på damsidan och gillar att leva med kvinnor omkring sig. Hon matchar mig perfekt. Vi är som en munk och en nunna som träffar varandra och så har vi utvecklat en relation som är som en kung och en drottning med varsitt hov.


Vem är Bards kvinna ? Någon lesbisk kulturpersonlighet möjligen ?
Marina Schiptjenko?
Han har ju tidigare antydd ett förhållande. Vacuum bildades för drygt 20 år sedan.
Annars kanske det är så enkelt som Dominika Peczynski.
Citera
2018-02-20, 12:43
  #767
Medlem
Drozds avatar
Bard rantar loss ordentligt mot gossekungen Wolodarski och dennes tjänstehjon Niklas Orrenius:

http://www.friatider.se/alexander-ba...-v-rsta-fiende

Ingen kan beskylla Bard för att vara en anpasslig kappvändare i vilket fall.
__________________
Senast redigerad av Drozd 2018-02-20 kl. 12:47.
Citera
2018-02-20, 14:41
  #768
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ingen kan beskylla Bard för att vara en anpasslig kappvändare i vilket fall.

Vet inte hur du tolkar uttrycket "vända kappan efter vinden"... https://www.youtube.com/watch?v=240uPG6NUBg&t=9m53s

Däremot kan man väl säga att han har blivit "rödpillrad", nu senast i judefrågan. Är väl bara en tidsfråga innan han kommer underfund med att rövhålet inte är till för mänsklig penetrering också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback