Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Jag var visst för upptagen med att kolla dina kommentarer på mina citat för att observera att det övriga var citerat från FN och inte från en annan användare.
jag försökte vara lite humoristisk, jag var inte särskilt tydlig så det var kanske inte så konstigt.
Citat:
Tog för givet att du ansåg att citaten från mig utgjorde kränkningar.
Det menade jag också, mina citat från FN visade också på vilket sätt.
Citat:
Det gjorde mig nyfiken på hur du ser på diverse annat som skrivs på detta forum.
Objektivt.
Citat:
Jag har aldrig sett någon beklaga sig eller invända mot sånt som "du är en sunken liten militantfeminist, och om stereotypen håller, antagligen ful och bitter", "du är en cunt", "du menar alltså att du är så korkad", "vad är det för multipla fel på dig, idiot" eller "psychobitch" (några snabbt valda citat från denna tråd, inte alla riktade mot mig). Ur det perspektivet ansåg jag det märkligt att någon plötsligt började sätta kränkningsstämplar på mina, i mitt tycke, betydlig mildare formuleringar.
Det var inte personligt mot dig, utan för att prove a point.
Här ovan gör du en basic assumption som innebär att alla fungerar som du, det vill säga har ett navelperspektiv och har en inre och inte en yttre agenda. Du tar det personligt.
Feminister verkar ha svårt att relatera till att ha en yttre agenda vilket ses här.
Sedan ser jag det här barnsliga förhållningssättet att det ska vara rättvist. Ni gör er skitlöjliga, alla blir utsatta för kränkningar och okvädningsord här. Varför skulle ni vara den enda? Det är tillåtet, det är inte mot reglerna. Det är meningen att man skall hantera det som en vuxen människa.
Problem uppstår när man anser att man ensidigt skall skyddas från något som man utsätter andra för, av den enkla anledningen att man inte klarar av att hantera sina egna känslor.
https://pics.me.me/being-offended-theclockworkcrow-claiming-that-you-are-offended-is-essentially-3449252.png
Det som händer nu är att små prinsessor kräver att hela världen skall låta sig styras av deras känslor.
När så små barn styr, så är rättsäkerheten i fara, de kan ju inte skilja på sina känslor och fakta. Lättkränkta människor är obalanserade människor, de är farliga människor vid makten.
Citat:
Eftersom Peterson uppenbarligen uttalat sig om att hans yttrandefrihet går före lagstiftning
Ptroo ptroo ptroo som man säger på hästspråk. Nu gör du det igen, utgår att andra är likadana som dig själv. Jordan pratar inte i egen sak. Jag gör det heller aldrig.
Det har aldrig handlat om hans yttrandefrihet, det handlar om
principen.
Hans princip är åsikten att yttrandefriheten är så viktig att den inte får naggas i kanten. Jag ska översätta när jag får tid vad han säger och avser.
Felet ni gör är alltså att ni tar för givet att Peterson är lika omogna som er själva. Ni läser honom helt fel, bland annat för att ni inte är skolade i
vetenskapligt tänkande, vilket innebär att aktivt söka hålla sin egen person/grupptillhötighet borta från sakfrågan.
Citat:
om att använda vissa pronomen ansåg jag att frågan om "rätt att inte bli kränkt" verkade rimlig - jag har inte tagit ställning till om lagstiftningen är rimlig eller inte.
Ok en mängd basic assumptions ledde dig till felaktiga slutsatser. Bias hade också en del i det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Vilka är det du inte får kritisera offentligt?
De brukar ha makten.
Vilka får du kritisera hur mycket du vill?
Det brukar vara deras främsta hot/motståndare.
Jordan kommer nu inte längre in på sin facebook, det här är skandal. De kräver fotoidentifiering, ändå får han inte komma in. Det här börjar likna Milo och twitter.
https://twitter.com/jordanbpeterson/status/960226968028368896
Återkommer till tråden, tack gode gud att det här är flashback och vi får diskutera kampen mellan feminismen och psykologin.