Citat:
Ursprungligen postat av
Pulitzer
Så: Varför tycker han att hans yttrandefrihet är viktigare än transpersoner rätt att inte bli kränkta?
Åtminstone vill jag höra hans förklaring innan jag alls kan ta ställning till den.
Han svarar också på frågan, men om det undgick dig så kan jag sammanfatta:
Du har ingen rätt att bli kränkt. Vad skulle den lagen heta i så fall?
Att bli kränkt är ditt eget beslut och fullständigt godtyckligt. Om du helt godtyckligt anser att du kan hindra folk från att säga vad de tänker och tycker, så gör du en inskränkning på en av de absolut viktigaste grundläggande mänskliga rättigheterna.
Det första offret i varje krig.
Yttrandefriheten.
Om du
inte frågar dig varför tanken och ordet måste vara fri så tror jag att du är i en riskzon. Vems ärenden går du, måste du fråga dig själv. Yuri Bezmenov kan förklara det där för dig på Youtube, annars.
Har du svårt att försöka lista ut vems ärenden du går kan du göra följande test.
Vilka är det du inte får kritisera offentligt?
De brukar ha makten.
Vilka får du kritisera hur mycket du vill?
Det brukar vara deras främsta hot/motståndare.
Så, vad är det man förberett dig för?
Det är ditt främsta hot. Inte nån som kan tänkas säga ett triggerord som du kan välja att gå igång på. Vems krig är det meningen att du ska föra och kan du välja att inte gå i krig för någon annans sak?
Rent krasst, antingen har man yttrandefrihet eller så har man det inte. Man kan inte ha yttrandefrihet nästan och tro att det sluttande planet kan fungera. Inte om det inte är definierat utan fungerar med bas i godtycke. Det är då vi får den allt hätskare debatten vi har i Sverige idag, där mer än halva befolkningen känner sig begränsade i sitt språk för att de inte vill hamna i trubbel med t.ex JÄHadister och andra nätkrigare som i samarbete med de stora plattformarna vill tysta den ena sidan av argumentet.