Citat:
Tänk om Tinder attraherar två grupper mest? De som älskar bekräftelse och de som älskar att dissa.
Tänk igen om två såna blir ihop sen?
-Tycker du jag är fin?
-Nä

Detta hittade jag på Wikipedia angående matchningar:
"Matchningsstrategier för män respektive kvinnor
Enligt en undersökning gjord på Queen Mary University ser matchningsfrekvensen mycket olika ut för män respektive kvinnor: av de män som kvinnor väljer, är det 10% som väljer dem i retur. Av de kvinnor som män väljer, är intresset återgäldat i 0.6% av fallen. Detta tvingar in män i en strategi där de gillar de flesta kvinnor de ser i appen i hopp om att få åtminstone en enda respons. Kvinnor å sin sida blir allt kräsnare och mer selektiva, säkra i vetskapen om att de alltid får en respons."
Tänk igen om två såna blir ihop sen?
-Tycker du jag är fin?
-Nä

Detta hittade jag på Wikipedia angående matchningar:
"Matchningsstrategier för män respektive kvinnor
Enligt en undersökning gjord på Queen Mary University ser matchningsfrekvensen mycket olika ut för män respektive kvinnor: av de män som kvinnor väljer, är det 10% som väljer dem i retur. Av de kvinnor som män väljer, är intresset återgäldat i 0.6% av fallen. Detta tvingar in män i en strategi där de gillar de flesta kvinnor de ser i appen i hopp om att få åtminstone en enda respons. Kvinnor å sin sida blir allt kräsnare och mer selektiva, säkra i vetskapen om att de alltid får en respons."
Citat:
Vilsnahunden, för ditt eget bästa måste du släppa den här romantiska inställningen, annars kommer du gå under. Som kille går det inte att haka upp sig på EN tjej, utan man måste köra på kvantitet pga den negativa spiral som beskrivs i inlägget ovan.
Killar swipar mer och mer pga frustrationen över färre matcher och uteblivna svar. Det resulterar i att de börjar betala för Tinder Plus/Guld för att skaffa sig en fördel mot andra killar och kommer med tiden tvinga fler killar göra samma sak. Det är otroligt mycket svårare idag att få många matchningar som kille jämfört med för ett halvår sen.
Tjejer däremot får match i princip på varenda högerswipe, vilket gör att de med fördel kan välja att matcha med killar som egentligen är snyggare än dom själva. Dessvärre lägger de sitt krut på dessa killar, snarare än att agera rationellt och satsa på de som spelar i deras egen liga.
Problemet blir ju att eftersom killar kör på kvantitet och swipar mindre noggrannt, så slinker det ju med lite bottenskrap och det är ju dessa man som kille till 50% matchar med.
Tyvärr innebär det ju att man som kille skiter i att svara när dessa tjejer skriver, vilket i sin tur skapar frustration för tjejerna. Alternativt träffar man dessa tjejer bara för att få ett enkelt ligg pga att man inte får några vettiga matchningar själv.
Nobelpriset till den som kommer på hur man bryter denna spiral, då det knappast är optimalt för någon.
härligt detta med Tinder!