Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-10, 19:03
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Löste sig nu med update av appen, en ny version måste ha kommit senaste veckorna.
Förstår jag rätt att enda skillnaden mellan gold och plus är att man ser vem som likeat? och det blir en extra kostnad på typ 50kr per månad (1månads) lol

Står bara "3+ Likes" betyder det 3 då eller? Står det 15+ för dig?

Ja tror det, eller ingen aning men jag betalar dock inte för skiten om det så är 20 kronor.

När det stod så för mig första gången ”3+” så ville jag veta vilka dessa var genom att swipa höger på alla, Då fick jag 4a matchningar. Så det måste ju vara 3 eller fler. Jag är dock nyfiken på var gränsen för de olika nivåerna går, t.ex det kan stå: ”Du har redan fått en like” = 1 samt ”3+” = 3 eller fler, kan det stå 5+ eller också 10+ om man fått mer än 10 likes. Sökte på nätet men hittade ingenting om det. För nu känns det som att 3+ kan vara allt från 3 till 7. Jag har haft 3+ nu vid 4a olika tillfällen därför skrev jag 15+ likes.
Senast redigerad av OvissFramtid 2017-10-10 kl. 19:06.
Citera
2017-10-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Ja tror det, eller ingen aning men jag betalar dock inte för skiten om det så är 20 kronor.

När det stod så för mig första gången ”3+” så ville jag veta vilka dessa var genom att swipa höger på alla, Då fick jag 4a matchningar. Så det måste ju vara 3 eller fler. Jag är dock nyfiken på var gränsen för de olika nivåerna går, t.ex det kan stå: ”Du har redan fått en like” = 1 samt ”3+” = 3 eller fler, kan det stå 5+ eller också 10+ om man fått mer än 10 likes. Sökte på nätet men hittade ingenting om det. För nu känns det som att 3+ kan vara allt från 3 till 7. Jag har haft 3+ nu vid 4a olika tillfällen därför skrev jag 15+ likes.

När jag kollade så fanns gränserna 1+, 3+, 25+, 50+, Vet inte om de finns 75+ och 100+. Handlar då om att man inte swipat på länge skulle jag anta. Men borde finnas säkert.
Citera
2017-10-10, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
När jag kollade så fanns gränserna 1+, 3+, 25+, 50+, Vet inte om de finns 75+ och 100+. Handlar då om att man inte swipat på länge skulle jag anta. Men borde finnas säkert.

Jag har 99+ och jag swipear jävel
Citera
2017-10-10, 22:19
Medlem
Tips söker!
Min öppnare fungerar nästan alltid, där skriver jag ett "Hej" sedan brukar jag skriva direkt "Kom över på en öl eller två/Något glas vin imorgon kväll och lyssna på lite bra musik"

Fungerar på dom som verkligen vill ses MEN frågan är, kommer någon på något bra man kan skriva mellan "Inledaren" och öl/vin förslaget? Vill undvika kallprat/tidsfördriv och bara satsa på att träffa dom som vill ses fort.

Men det känns lite väl fort att skriva öl/vin förslaget direkt efter Hej, iofs har det ju fungerat några gånger, men det skadar inte med något lättsamt i mellan

Tips?
Senast redigerad av RickyLate 2017-10-10 kl. 22:21.
Citera
2017-10-11, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickyLate
Tips söker!
Min öppnare fungerar nästan alltid, där skriver jag ett "Hej" sedan brukar jag skriva direkt "Kom över på en öl eller två/Något glas vin imorgon kväll och lyssna på lite bra musik"

Fungerar på dom som verkligen vill ses MEN frågan är, kommer någon på något bra man kan skriva mellan "Inledaren" och öl/vin förslaget? Vill undvika kallprat/tidsfördriv och bara satsa på att träffa dom som vill ses fort.

Men det känns lite väl fort att skriva öl/vin förslaget direkt efter Hej, iofs har det ju fungerat några gånger, men det skadar inte med något lättsamt i mellan

Tips?

Skriv aldrig hej. Va kreativ och försök bygga en sorts reaktion i henne. Näm något i hennes bio, bilder, etc. Hon får inte tro att du copy paste till alla tjejer, gör det personlig för henne.
Citera
2017-10-11, 00:09
Medlem
anteri17s avatar
Tinder-story:
Träff med förra helgens tjej på fredag. Nästa vecka inplanerad med två som jag skrivit med under dryga månaden; båda gångerna kunde de inte hålla sig utan frågade själva om träff. Text-game är allt på Tinder. Bilderna skapar bara möjligheter.
Citera
2017-10-11, 00:39
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Tinder-story:
Träff med förra helgens tjej på fredag. Nästa vecka inplanerad med två som jag skrivit med under dryga månaden; båda gångerna kunde de inte hålla sig utan frågade själva om träff. Text-game är allt på Tinder. Bilderna skapar bara möjligheter.
Så där har jag med en nu, hon är väldigt på och drivande...tyvärr är hon kanske 5-6 (kan funka med 6a om hon är ung och speciell) på skalan, ett par år äldre..samt "söker ingen kk utan förhållande"...

Nyfiken, har dessa uttryckt vad de "söker efter på tinder" i sin presentation eller konversation med dig sen, och hur i så fall ställer du dig till det?

Tycker nästan alla man matchat med har "söker endast seriöst", men jag är övertygad om att det går att rucka på det där... men då kanske man bör ha nåt en viss utseendenivå, typ 9a/10a som får allt han rör på, annars kanske de håller fast vid det där.

Som det är nu har jag varken tid eller befinner mig i livet där livslång kärlek är det jag vill ha... så jag tänker försöka träffa dessa matches och styra in dom på kroppskontakt och se vad som händer iaf. Jag är ju dessutom av åsikten att man behöver ligga, ganska tidigt också, för att se om det finns nån connection/kemi, och hur den biten funkar... att satsa på något och inte vet hur liggandet fungerar, blir inte bra.
Senast redigerad av NirvanA 2017-10-11 kl. 00:43.
Citera
2017-10-11, 00:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Så där har jag med en nu, hon är väldigt på och drivande...tyvärr är hon kanske 5-6 (kan funka med 6a om hon är ung och speciell) på skalan, ett par år äldre..samt "söker ingen kk utan förhållande"...

Nyfiken, har dessa uttryckt vad de "söker efter på tinder" i sin presentation eller konversation med dig sen, och hur i så fall ställer du dig till det?

Tycker nästan alla man matchat med har "söker endast seriöst", men jag är övertygad om att det går att rucka på det där... men då kanske man bör ha nåt en viss utseendenivå, typ 9a/10a som får allt han rör på, annars kanske de håller fast vid det där.

Som det är nu har jag varken tid eller befinner mig i livet där livslång kärlek är det jag vill ha... så jag tänker försöka träffa dessa matches och styra in dom på kroppskontakt och se vad som händer iaf. Jag är ju dessutom av åsikten att man behöver ligga, ganska tidigt också, för att se om det finns nån connection/kemi, och hur den biten funkar... att satsa på något och inte vet hur liggandet fungerar, blir inte bra.

Alltså blev förvånad med den ena. Jag försökte få hem henne ganska tidigt i vår konvo, men hon sa att man får jobba lite med henne. Efter ngn vecka skrev hon att jag var den roligaste hon skriver med och skulle vara en utmärkt vän... Efter det böt jag lite taktik, och lät henne skriva mer till mig. Efter ett tag kom förslag om film hemma hos henne. Tjejer alltså. Det är kul för hon är i toppen av mina matchningar, så jag har givit henne fler chanser än annars. Dessutom lite äldre, vilket är kul.

Den jag skrivit om ovan var tydlig från start med att hon inte ville ha ngt seriöst. Jag tror det blev trubbel i henne när hon tyckte jag såg tillräckligt bra ut men också var kul att skriva med. Polare eller inte liksom? Annars har ingen varit tydlig med vad den vill.

Jag har haft två tindertjejer som jag sett mer än en gång. Båda gångerna sex på träff nummer två. Annars har jag haft två andra träffar där vi inte klickat, och där jag breakat efter första. Med det sagt så är i princip alla redo för tidigt sex (de jag träffat är typiskt "söta" och mer timidia tjejer). Så kör på med kroppskontakten.

.........................

Det blir ju väldigt mycket personliga redogörelser, men det är väl det man kan utgå ifrån. Jag snackar inte Tinder med mina få killpolare liksom.
Citera
2017-10-11, 07:55
Medlem
FB-Kissens avatar
Hur ser ni på det att det är tjejen som frågar först om att träffas? Speciellt när båda inte har "hej skall vi ligga?" som inställning?
Citera
2017-10-11, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balonzo
Idag kan ni passa på att använda: Är du dagens datum? För du är 10/10.

Tack för tipset, ledde till framgång helt oväntat dessutom.
Nästan lust att posta konvon, får se om ja orkar senare
Citera
2017-10-11, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbbles
Skriv aldrig hej. Va kreativ och försök bygga en sorts reaktion i henne. Näm något i hennes bio, bilder, etc. Hon får inte tro att du copy paste till alla tjejer, gör det personlig för henne.

Det om något är väl patetiskt? Man har inte ens fått ett svar och redan i inledaren ska man vara clown och få henne glad och intresserad

Kan man inte svara på ett Hej har man nog inget intresse iaf......

Däremot efter Hej är det bra att styra....
Citera
2017-10-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Hur ser ni på det att det är tjejen som frågar först om att träffas? Speciellt när båda inte har "hej skall vi ligga?" som inställning?
Enhälligt positivt. De gånger det hänt mig har alltid lett till något mer än vanligt. Ibland går tjejer med på att ses bara för att det är bekvämt att någon frågar, trots att de själva egentligen inte hade tänkt mer det, mer än "hmm kanske det kan vara något". Bättre när de instinktivt tar initiativ.

Citat:
Ursprungligen postat av RickyLate
Det om något är väl patetiskt? Man har inte ens fått ett svar och redan i inledaren ska man vara clown och få henne glad och intresserad

Kan man inte svara på ett Hej har man nog inget intresse iaf......

Däremot efter Hej är det bra att styra....
Håller med dig i principen. Men tyvärr ser marknaden ut som den gör för många, och även om man är ett kap så måste man sticka ut från övriga matches, åtminstone inledningsvis, och inte bli det 11:e "Hej"-et på en dag, och drunkna i mängden innan man lyckats etablera en konversation som hon kan relatera till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in