2018-02-01, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmmoookkk
Japp. Började på Y.
Okej, inte samma då, "min" började på R.
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Troligen nåt av följande:

1) Felsvep, hon svepte höger, men ångrade sig direkt och tog bort den på nån sekund
2) Fejkaccount som reggat multipla likadana profiler, dessa kan tas bort väldigt snabbt pga algoritm och om dom anmäls.
3) Tinder-bugg.
Min var nog inte ett fejkaccount (det hade dolt avstånd, vilket ju är en plus-feature), och såg allmänt inte ut som en (har en ganska bra känsla för att upptäcka dessa). Det var länge sedan jag såg ett sånt ens, och de brukar försvinna när de skriver till en (pga sitt bot-meddelande).

Gissar på #1, att hon (eftersom hon säkert hade Plus) ångrade sig direkt, men hann hamna i mitt flöde, där hon blev kvar trots ångrandet pga att mitt flöde var cachat. Antagligen inte ett scenario utvecklarna förutsåg, eller tillräckligt osannolikt.

Inget konstigt i sig, men spännande att mmmoookkk råkade ut för samma sak ganska nära inpå.

Fick också notis på morgonen "Glöm inte att skriva till din nya matchning" typ, så blev nog en riktig matchning, fast halvt...
Senast redigerad av Burkm4t 2018-02-01 kl. 12:30.
Citera
2018-02-01, 13:14
Medlem
mmmoookkks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Troligen nåt av följande:

1) Felsvep, hon svepte höger, men ångrade sig direkt och tog bort den på nån sekund
2) Fejkaccount som reggat multipla likadana profiler, dessa kan tas bort väldigt snabbt pga algoritm och om dom anmäls.
3) Tinder-bugg.

1) Möjligt, fast högst osannolikt då hon dök upp igen i flödet 10 min senare och jag kunde "lika" henne igen... plus jag gissar att det kan ha varit ett bra tag sen hon "likade" mig varvid jag aldrig skulle sett henne från första början.

2) Möjligt, fast då hade jag inte kunnat "super-lika" den här andra profilen (som jag gjorde) när jag redan använt upp min enda super-like på den första profilen. (Jag har ett vanligt konto. Så det är vad... 1 super-like var 24e/48onde timma?)

3) Troligast
Citera
2018-02-01, 20:23
Medlem
Honeyvoices avatar
Tänk om Tinder attraherar två grupper mest? De som älskar bekräftelse och de som älskar att dissa.

Tänk igen om två såna blir ihop sen?

-Tycker du jag är fin?

-Nä

Detta hittade jag på Wikipedia angående matchningar:

"Matchningsstrategier för män respektive kvinnor
Enligt en undersökning gjord på Queen Mary University ser matchningsfrekvensen mycket olika ut för män respektive kvinnor: av de män som kvinnor väljer, är det 10% som väljer dem i retur. Av de kvinnor som män väljer, är intresset återgäldat i 0.6% av fallen. Detta tvingar in män i en strategi där de gillar de flesta kvinnor de ser i appen i hopp om att få åtminstone en enda respons. Kvinnor å sin sida blir allt kräsnare och mer selektiva, säkra i vetskapen om att de alltid får en respons."
Senast redigerad av Honeyvoice 2018-02-01 kl. 21:01.
Citera
2018-02-01, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
Tänk om Tinder attraherar två grupper mest? De som älskar bekräftelse och de som älskar att dissa.

Tänk igen om två såna blir ihop sen?

-Tycker du jag är fin?

-Nä

Detta hittade jag på Wikipedia angående matchningar:

"Matchningsstrategier för män respektive kvinnor
Enligt en undersökning gjord på Queen Mary University ser matchningsfrekvensen mycket olika ut för män respektive kvinnor: av de män som kvinnor väljer, är det 10% som väljer dem i retur. Av de kvinnor som män väljer, är intresset återgäldat i 0.6% av fallen. Detta tvingar in män i en strategi där de gillar de flesta kvinnor de ser i appen i hopp om att få åtminstone en enda respons. Kvinnor å sin sida blir allt kräsnare och mer selektiva, säkra i vetskapen om att de alltid får en respons."

Känns som att Löfven måste göra en mer rättvis och solidarisk app!
Citera
2018-02-01, 21:16
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirigeradtillvaro
Känns som att Löfven måste göra en mer rättvis och solidarisk app!

Och sedan kan appen kontrolleras av Gudrun Schyman som också har sista ordet vad det gäller om man är behörig att dejta och vem som ska betala...
Citera
2018-02-01, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabula
Uppdatera gärna om och hur trenden fortsätter!

Update enligt önskemål: två likes igår, fem idag. Tre av dessa riktiga skåp, men övriga i samma nivå som tjejer jag matchat med tidigare, men då max en per vecka. Swipear fortfarande inte aktivt. Ska operera korsband nästa vecka och blir sedan hemma i två veckor, ska göra en utvärdering då om swipeande kan tänkas påverka (även om det vetenskapliga värdet kommer bli högst tveksamt).
Citera
2018-02-02, 00:00
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redibo
Update enligt önskemål: två likes igår, fem idag. Tre av dessa riktiga skåp, men övriga i samma nivå som tjejer jag matchat med tidigare, men då max en per vecka. Swipear fortfarande inte aktivt. Ska operera korsband nästa vecka och blir sedan hemma i två veckor, ska göra en utvärdering då om swipeande kan tänkas påverka (även om det vetenskapliga värdet kommer bli högst tveksamt).

Tack! Verkar ju faktiskt som det är en strategi som verkar funka, även om utdelningen känns ungefär lika som att svepa själv.

Har nu själv testat ett gäng olika strategier med olika konton och har ännu inte sett någon strategi eller enkelt trix där man kan skaffa sig en betydlig fördel. Har testat:

- Svepa höger på alla fula tjejer och vänster på snygga SAMT inleda konversation med alla matchningar. Fick visserligen dubbelt så många matchningar än normalt dag 1 och även följande dagar, men var inte mer än 3-4 st varje dag. Väldigt förvånad över detta när jag normalt får minst en bra matching om dagen när jag sveper normalt!
- Flytta ifrån ens stad i ett par dagar och sen tillbaka med fake-GPS. Gav bara någon enstaka mer matchning än normalt för mig.
- Maxat svep varje dag i ett svep vs svepa i mindre omgångar under dagen verkar inte ge någon skillnad

Någon som har förslag på andra strategier som borde testas??

Vet inte om det är slump och svårt göra en empirisk studie på, men känns som jag ofta får nya likes timmarna efter:

- Jag precis bytt geolocation inom min stad och svept några gånger
- Efter att jag avmatchat någon annan
- När jag matchat med en tjej som öppnar konversationen
Citera
2018-02-02, 00:07
Medlem
Tjena, skaffade tinder igår natt, alltså snart haft det i 24 timmar. Än så länge bara fått 5 matchningar (är sjukt kräsen).
Hur som helst,

Jag hittade en SJUKT vacker tjej på tinder, som jag råkade swipa höger på, alltså en vanlig like. Men jag blev så förkrossad för jag ville ge en superlike egentligen. Får man upp samma tjejer efter ett tag igen eller hur blir det nu? Ville verkligen visa att jag var intresserad utav henne så hon tar sig tid o läser min profil.
En otroligt vacker tjej faktiskt, så blev jävligt depp när jag bara råka gilla henne för att jag inte kan alla swipes än/hur man tittar på bilder. Har blivit några nej-swipes på intressanta och jq-swipes på ointressanta....

En till fråga; tar det lång tid innan man kommer upp i deras flöde? Som typ dessa jag swipt på idag, kommer jag fram på deras tinder idag eller kan det ta flera dagar/veckor innan jag syns för de?
Då jag är ny har jag ju en hel del att swipa igenom innan jag hittar guldkornen.
Men om de swipar nej så kan hag aldrig med komma upp för de igen va?
Citera
2018-02-02, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsnahunden
Tjena, skaffade tinder igår natt, alltså snart haft det i 24 timmar. Än så länge bara fått 5 matchningar (är sjukt kräsen).
Hur som helst,

Jag hittade en SJUKT vacker tjej på tinder, som jag råkade swipa höger på, alltså en vanlig like. Men jag blev så förkrossad för jag ville ge en superlike egentligen. Får man upp samma tjejer efter ett tag igen eller hur blir det nu? Ville verkligen visa att jag var intresserad utav henne så hon tar sig tid o läser min profil.
En otroligt vacker tjej faktiskt, så blev jävligt depp när jag bara råka gilla henne för att jag inte kan alla swipes än/hur man tittar på bilder. Har blivit några nej-swipes på intressanta och jq-swipes på ointressanta....

En till fråga; tar det lång tid innan man kommer upp i deras flöde? Som typ dessa jag swipt på idag, kommer jag fram på deras tinder idag eller kan det ta flera dagar/veckor innan jag syns för de?
Då jag är ny har jag ju en hel del att swipa igenom innan jag hittar guldkornen.
Men om de swipar nej så kan hag aldrig med komma upp för de igen va?

Gråt inte allt för länge. En match är inte direkt detsamma som giftermål..
Citera
2018-02-02, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirigeradtillvaro
Gråt inte allt för länge. En match är inte direkt detsamma som giftermål..

Självklart inte, men henne var men geniunt av intresserad. Hon var liksom fin, inget av sånt där skit där de visar pattarna, eller när de är på gym, eller nå annat. Bra längd, bra utseende, perfekt ålder....tror jag är kär.
Citera
2018-02-02, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC
Nejdå, jag har inte tjatat om det alls som någon kärring. Det har däremot du gjort. Går du tillbaka några inlägg så ser du att det var du själv som från ingenstans fick för dig att gå off-topic och började hetsa upp dig som en idiot över ett inlägg som handlade om några festbilder på Tinder och över huvud taget inte om några svenska kvinnor.

Som sagt, det kvittar vad du nu har för uppfattning om mitt tindrande eller vem det är som nu säger att svenska kvinnor gått förlorade idag. Det var liksom bara att titta på skilsmässotalen i Sverige och se att det är kvinnor som initierar dem. Hade du velat föra en saklig diskussion hade du kunnat kommentera mer på det istället. Men enligt dig har inte den utbredda feminismen i landet påverkat kvinnorna negativt ett enda dugg?

Det råder inte någon diskrepans mellan mitt tindrande och mina åsikter.
I en dekadent värld finns det ingen belöning för att vara en "bra" man. Jag skrev tidigare att för 200 år sen hade jag nog redan varit gift med en fru och haft ungar vid det här laget. Utöver det så gäller inte samma standarder för män och kvinnor.

Genom människans historia har det alltid varit färre män än kvinnor som fått fortplanta sig och skaffa avkomma. Förr kunde det t. ex. vara 17 kvinnor som fick avkomma för varje man som fick det (https://psmag.com/environment/17-to-1-reproductive-success).
Så förutom uppenbara biologiska aspekter som att kvinnor bara kan få ett begränsat antal barn och behöver gå havande i 9 månader, så ligger det alltså i (vissa) mäns natur att ha harem och att kvinnor delar samma man. Det här är ju även ett mönster man ser i djurvärlden där t. ex. ett flertal honor delar på en och samma hane.

Idag krävs det fortfarande någonting mer av en man (i form av antingen utseende, pengar/resurser, status) för att han ska kunna ha ha tillgång till sex med ett flertal olika kvinnor, medan en kvinna kan vara i princip hur jävla ful, fet och ha hur bedrövlig och oattraktiv personlighet som helst, men sex kommer ändå alltid vara billigt och enkelt för henne.

Det är varför kvinnor som ligger runt är luder medan män som gör det med attraktiva kvinnor kan vara kungar, så det ligger ingenting "magstarkt" med det utan det är helt i sin natur.

I övrigt så är majoriteten asiatiska kvinnor inte thailändskor inom prostitution. Att majoriteten av vita män som skaffar asiatiska fruar skulle vara prostituerade hävdar jag också är rent bullshit, men visst, har du någonting att backa upp påståendet med och som visar på att det inte bara är helt taget från ditt egna arsle igen, så är jag förstås öppen för att ändra åsikt.
Fast det är bartjejerna som raggar på männen och bartjejer är i princip prostituerade, det går inte dejta en thailändska utan att kosta på sig presenter och fina middagar. Sedan vill de ha pengar skickade till sig när männen åker hem, samtidigt som de raggar upp någon annan som ger saker.
Samma som sker när kvinnor åker till Gambia och har sex med unga gambianer.
https://www.expressen.se/nyheter/har-lever-drommen-om-att-fanga-en-svensk/
Citera
2018-02-02, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vilsnahunden
Självklart inte, men henne var men geniunt av intresserad. Hon var liksom fin, inget av sånt där skit där de visar pattarna, eller när de är på gym, eller nå annat. Bra längd, bra utseende, perfekt ålder....tror jag är kär.

No offence men

#autism
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in