2018-01-31, 08:38
  #2545
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Thapper är bara för jävla jobbig. Men Soneby verkar också rätt trött på honom, var lite kul när han sa nått rätt drygt till honom om att han förstör alla samtal. Då höll han åtminstone käften efter det.

Sen blir jag rätt trött på de här amerikanska snubbarna som är med stup i kvarten. Samtalet blir haltande av att alla ska hålla på att växla mellan engelska och svenska hela tiden, tycker det förstör dynamiken. Ha med alla som vill snacka engelska i samma program istället och kör allt på engelska i så fall. Sen blir det drygt att lyssna på någon som inte hajar en enda svensk referens där dom måste förklara minsta lilla grej hela tiden.
Fast Thapper kan ju ändå vara rolig. Tyckte det var märkligt att han sa till honom - men har aldrig sagt till den förbannat jobbiga och tråkiga Thomas Eriksson. Det förvånade mig.
Herregud, den 29e var kaos. Bedrövligt avsnitt.
Helt sjukt att Bristav och Eriksson är komiker - för man kan inte dra så dåliga skämt/callbacks/sparka in öppna dörrar om man är en professionell komiker. Bristav vet jag i och för sig kan vara rolig.
Sen prata alla i mun på varann, var högljutt.


Det här med dom engelsktalande. Innan juluppehållet upplevde jag det som om dom hängde med ganska bra med svenskan och att flowet blev ganska bra. Till och med att det blev bättre - eftersom dom kunde ge annan syn på vissa frågor som tex handlade om amerikansk vardag eller så.
Men vad har hänt efter juluppehållet? Har dom tappat svenskan helt? För nu måste alla förklara för dom vad vissa ord/fraser betyder nästan var och varannan minut. Så upplevde jag det inte innan juluppehållet. Eller hade jag bara inte noterat det då?
Citera
2018-01-31, 16:36
  #2546
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Thapper är bara för jävla jobbig. Men Soneby verkar också rätt trött på honom, var lite kul när han sa nått rätt drygt till honom om att han förstör alla samtal. Då höll han åtminstone käften efter det.

Sen blir jag rätt trött på de här amerikanska snubbarna som är med stup i kvarten. Samtalet blir haltande av att alla ska hålla på att växla mellan engelska och svenska hela tiden, tycker det förstör dynamiken. Ha med alla som vill snacka engelska i samma program istället och kör allt på engelska i så fall. Sen blir det drygt att lyssna på någon som inte hajar en enda svensk referens där dom måste förklara minsta lilla grej hela tiden.
Håller inte alls med. Båda amerikaner brukar leverera bra content. Visst är det tråkigt när de måste förklara vad Ebba Grön var men det sker inte så ofta och då kan man iaf trösta sig med underhållningsvärdet i Martins bristande förståelse för populärkultur.
Citera
2018-01-31, 16:43
  #2547
Medlem
#BackaThapper

Så många gånger man har velat slita av sig hörlurarna åt att Martin förstör content och andras roliga historier med att avbryta och inflika en skittråkig nyhet eller någonting från chatten. När det har vart svala avsnitt kommer Tapper in och sprider lite glädje, så får han skit av Martin inför alla? Inte schysst någonstans, hur gammal är Marcus Thapper? 20? 22? Hade kunnat tro att det var Martin som var ungtuppen i den duon.

Herregud, blir inte klok på den mannen. (Martin) En jävla tönt är han, undrar hur mycket skitsnack som går bakom hans rygg internt.
Citera
2018-01-31, 16:47
  #2548
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
#BackaThapper

Så många gånger man har velat slita av sig hörlurarna åt att Martin förstör content och andras roliga historier med att avbryta och inflika en skittråkig nyhet eller någonting från chatten. När det har vart svala avsnitt kommer Tapper in och sprider lite glädje, så får han skit av Martin inför alla? Inte schysst någonstans, hur gammal är Marcus Thapper? 20? 22? Hade kunnat tro att det var Martin som var ungtuppen i den duon.

Herregud, blir inte klok på den mannen. (Martin) En jävla tönt är han, undrar hur mycket skitsnack som går bakom hans rygg internt.

Håller med, riktiga översittarfasoner av Sonneby mot Thapper.
Tomas Erikssons Babyröst är 1000ggr jobbigare än Thapper alla dagar i veckan.

Mvh
Citera
2018-01-31, 17:00
  #2549
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wretch32
Håller med, riktiga översittarfasoner av Sonneby mot Thapper.
Tomas Erikssons Babyröst är 1000ggr jobbigare än Thapper alla dagar i veckan.

Mvh

Hela tiden säger Martin, "Utan lyssnarna - ingen show", snarare "Inga gäster - ingen show". Tacka gästerna förhelvete, det är tack vare de som han får in en Patreonpeng. Thapper kommer dit, utan betalning, med sin lediga tid och faktiskt BIDRAR kontra en viss Aurell som nog ingen förutom dalmasarna och Martin förstår vad han gör där..

Vad får han tillbaka? Ja, en utskällning inför alla lyssnare och gäster. Kul för en ung 20-åring som harvar sig fram med både komik och jobb på ICA. Försöker han göra allt han kan för att inte motta ett pris på nästa stand-upgala eller vad är det frågan om?

Hederspris my ass, visar hur brist det är på komiker som förtjänar priser i detta avlånga land. Hederspris till Thanos Fotas för att vara den enda som vågar hänga ut Soran Ismail..
__________________
Senast redigerad av divadude 2018-01-31 kl. 17:03.
Citera
2018-01-31, 17:46
  #2550
Medlem
swimp78s avatar
Det måste ju vara ganska mycket snack komiker emellan om hur konstig situationen är att de genom sin tid och arbete och utan ersättning skapar content som försörjer en misslyckad komiker så att han själv med heltidslön kan sitta och spela tv-spel och nätshoppa dyra märkeskläder halva dagarna?

Det märks att Soneby slutat anstränga sig. Sitter ofta frånvarande under avsnitten och går på tomgång.
Lite svårare att få ihop gäster också känns det som.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2018-01-31 kl. 17:48.
Citera
2018-01-31, 18:03
  #2551
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det måste ju vara ganska mycket snack komiker emellan om hur konstig situationen är att de genom sin tid och arbete och utan ersättning skapar content som försörjer en misslyckad komiker så att han själv med heltidslön kan sitta och spela tv-spel och nätshoppa dyra märkeskläder halva dagarna?

Det märks att Soneby slutat anstränga sig. Sitter ofta frånvarande under avsnitten och går på tomgång.
Lite svårare att få ihop gäster också känns det som.

Det är för att han slutat dra ladd före sändning.. Kommer ni ihåg när han alltid behövde bajsa i pausen?

Talar från den ena till den andra, kände igen varenda minut i de olika stadierna innan han behövde fylla på nytt i paus.
Citera
2018-01-31, 22:43
  #2552
Medlem
canadianresourcess avatar
Minns inte att Thapper någonsin sagt något roligt. Men det är egentligen inte det som är mest störigt för det finns fler som inte är så roliga. Det störande är att han har sån taskig tajming och hela tiden avbryter folk. Att skämten nästan aldrig flyger gör knappast saken bättre. Har tänkt på detta varje gång han vart med och sen tog Soneby upp exakt den grejen. Visst, det kanske var drygt av Soneby att ta upp det mitt i sändning, men han fick väl nog av att bli avbruten hela tiden. Minns att han gjorde en liknande grej med Kim W förut och det tyckte jag också var befogat.
Citera
2018-01-31, 23:38
  #2553
Medlem
Otroligs avatar
Tycker inte att amerikanarna stör samtalsflödet - däremot när någon av svenskarna helt plötsligt börjar stappla på dålig engelska. Lägg av med det.

För övrigt är kvalitén lite varierande men jag tycker ändå att podden ändå har en godkänd lägstanivå och när det verkligen blir roligt blir det fina toppar. Avsnittet den 30/1 var riktigt grymt, mycket tack vare Marcus Berggren och även Robin Berglund.

Kan sakna Wagrell lite som inte har varit med så mycket på sistone. Brukar bidra till bra samtal.
Citera
2018-02-01, 05:24
  #2554
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Minns inte att Thapper någonsin sagt något roligt. Men det är egentligen inte det som är mest störigt för det finns fler som inte är så roliga. Det störande är att han har sån taskig tajming och hela tiden avbryter folk. Att skämten nästan aldrig flyger gör knappast saken bättre. Har tänkt på detta varje gång han vart med och sen tog Soneby upp exakt den grejen. Visst, det kanske var drygt av Soneby att ta upp det mitt i sändning, men han fick väl nog av att bli avbruten hela tiden. Minns att han gjorde en liknande grej med Kim W förut och det tyckte jag också var befogat.
Han har väl inte sagt något jättemegakul kanske, men jag tror folks poäng är att han är åtminstone roligare, mycket mindre jobbig och har ärligt talat inte avbrutit så mycket mer än tex Thomas Eriksson (som säkert är super
trevlig privat, måste ändå kompensera för all skit han får av mig) men ändå så får Thapper skit lite från vänster. Det var lite ögonbrynshöjande. Eller ganska mycket mycket till och med.
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Tycker inte att amerikanarna stör samtalsflödet - däremot när någon av svenskarna helt plötsligt börjar stappla på dålig engelska. Lägg av med det.

För övrigt är kvalitén lite varierande men jag tycker ändå att podden ändå har en godkänd lägstanivå och när det verkligen blir roligt blir det fina toppar. Avsnittet den 30/1 var riktigt grymt, mycket tack vare Marcus Berggren och även Robin Berglund.

Kan sakna Wagrell lite som inte har varit med så mycket på sistone. Brukar bidra till bra samtal.
Jag gillade när amerikanarna var med tidigare, men just efter juluppehållet verkar det som att deras svenskaförståelse försvann lite för att dom måste kämpa lite mer med översättningarna - vilket förstör rytmen när dom måste fråga vad vissa, ganska enkla fraser som dom tidigare förstod, betyder.

Ja, man måste ändå komma ihåg att Soneby ändå sänder två timmar fyra dar i veckan. Kvalitén kan inte alltid vara i klass med Anton Magnusson podcast. En person som jag för övrigt vill ha med mycket oftare - men där det logistiskt är svårt såklart.
Wagrell kommer in på torsdag förresten, uppskattar henne jag med. Skönt bitter som typ Albin Olsson.
En som jag har tröttnat rejält på är Simon Gärdenfors. Han gör allt för att vrida om samtalen till att det ska handla om honom eller saker som intresserar honom. Inte för att driva fram samtalen organiskt. Dom kan prata jätteintressant om ett ämne - men på något sätt så slutar det alltid med att man pratar om obskyra serietidningar eller David Liljemark när Simon är med. Eller så drar han ett skämt han själv garvar åt.

Sen kan väl jag tycka att man kanske kunde lägga någon timme eller två åt att hitta content som är bra och inte spela PS4. Dom här flippiga sensationsnyheterna är inget kul content. Det är i klass med Lajkat-artiklar som sprids på Facebook.
Det är som att prata om drömmar.
Kanske leta fram någon intressant gäst med ett coolt yrke?
Citera
2018-02-01, 10:27
  #2555
Medlem
swimp78s avatar
Tycker Gärdenfors förhöjer programmen med sin näravaro. Han är en av dem som alltid höjer programmet (det finns ju några återkommande gäster som alltid sänker det). Att han styr bort samtal från sport är underbart.
Citera
2018-02-01, 11:21
  #2556
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tycker Gärdenfors förhöjer programmen med sin näravaro. Han är en av dem som alltid höjer programmet (det finns ju några återkommande gäster som alltid sänker det). Att han styr bort samtal från sport är underbart.
Hatar att han just gör det. Men då har väl vi olika intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in