2017-03-03, 12:18
  #1945
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWit
Håller med om att det var märkligt men jag förstod det som att hon till att börja med hade tänkt sig ett inslag ("en prata") där hon var öppen med att hon utgick från krönikan men där hon lade till skämt. (Detta sätt är väl rätt vanligt inom "genren", till exempel Lilla drevet jobbar så.) Sen dök en massa annat upp och hon sköt upp användandet av texten ett par veckor. Under denna tid lyckades hon dock glömma vad som var vad och även att det kom från någon annan. Det är detta steg som låter skumt men jag tror faktiskt inte att hon hade något uppsåt att stjäla, i alla fall fick jag inte det intrycket när jag lyssnade på Arkiv samtal, har inte hört henne förklara sig någon annanstans.


Nej, jag tror inte heller att hon hade för uppsåt att stjäla eller att hon medvetet använt direkta citat från krönikan. Däremot känns det som ett oproffsigt och dumdristigt beteende, plus märkligt att man kan glömma något sånt på 10 dagar. Det finns någon slags uppfattning (som jag inte håller med om) om att Sandra är högintelligent och det försöker hon själv leva upp till, jag tänker att det måste göra det ännu jobbigare för henne nu när hon gjort något som inte stämmer överens med den bilden av henne. Tycker dock att det var fånigt av SR att kicka henne,
Citera
2017-03-03, 12:58
  #1946
Medlem
Kusmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majs90
Nej, jag tror inte heller att hon hade för uppsåt att stjäla eller att hon medvetet använt direkta citat från krönikan. Däremot känns det som ett oproffsigt och dumdristigt beteende, plus märkligt att man kan glömma något sånt på 10 dagar. Det finns någon slags uppfattning (som jag inte håller med om) om att Sandra är högintelligent och det försöker hon själv leva upp till, jag tänker att det måste göra det ännu jobbigare för henne nu när hon gjort något som inte stämmer överens med den bilden av henne. Tycker dock att det var fånigt av SR att kicka henne,

Ja lite av en överreaktion. Kanske har något att göra med att hon inte varit på SR så länge. Vad var skadan egentligen, mer än möjligen trovärdigheten för Tankesmedjan. Skribenten och de som publicerade texten först gjorde ju ingen grej av det. Kunde ju räckt med att de tog ner just den biten av podden.
Citera
2017-03-03, 13:07
  #1947
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusmor
Ja lite av en överreaktion. Kanske har något att göra med att hon inte varit på SR så länge. Vad var skadan egentligen, mer än möjligen trovärdigheten för Tankesmedjan. Skribenten och de som publicerade texten först gjorde ju ingen grej av det. Kunde ju räckt med att de tog ner just den biten av podden.

Ja, i efterhand hade det ju blivit en mindre grej om SR bara hade skött det internt och låtit henne vara kvar på Tankesmedjan med en varning. Hade då nog bara varit några få som fått reda på att det hänt. Nu framstår SR som väldigt lättskraja.
Citera
2017-03-03, 17:41
  #1948
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majs90
Nej, jag tror inte heller att hon hade för uppsåt att stjäla eller att hon medvetet använt direkta citat från krönikan. Däremot känns det som ett oproffsigt och dumdristigt beteende, plus märkligt att man kan glömma något sånt på 10 dagar. Det finns någon slags uppfattning (som jag inte håller med om) om att Sandra är högintelligent och det försöker hon själv leva upp till, jag tänker att det måste göra det ännu jobbigare för henne nu när hon gjort något som inte stämmer överens med den bilden av henne. Tycker dock att det var fånigt av SR att kicka henne,

Citat:
Ursprungligen postat av Kusmor
Ja lite av en överreaktion. Kanske har något att göra med att hon inte varit på SR så länge. Vad var skadan egentligen, mer än möjligen trovärdigheten för Tankesmedjan. Skribenten och de som publicerade texten först gjorde ju ingen grej av det. Kunde ju räckt med att de tog ner just den biten av podden.

Citat:
Ursprungligen postat av apankanneringen
Ja, i efterhand hade det ju blivit en mindre grej om SR bara hade skött det internt och låtit henne vara kvar på Tankesmedjan med en varning. Hade då nog bara varit några få som fått reda på att det hänt. Nu framstår SR som väldigt lättskraja.

Hinner man "klanta sig" så hårt på så kort tid förtjänar man sparken. Jag tycker det är uppenbart att hennes metod/arbetssätt helt enkelt är oprofessionellt. Om man t.o.m. ska behöva lära henne (1) hålla reda på vad hon själv har skrivit och (2) vilka källor hon använt, är man långt ifrån kvalificerad för uppgiften. Om hon hade arbetat på ett mer moget sätt så hade detta inte kunnat ske. Och det talar för att hon inte är tillräckligt erfaren eller skolad för rollen. Hon får väl skriva krönikor åt blaskor som Nyheter24 tills hon jobbat upp tillräckligt med erfarenhet för en mer seriös tjänst.

Det är väl lite som att sätta en cykelreparatör på att bygga en rymdraket. Givetvis kommer han göra misstag. Samtidigt saknar han förutsättningarna för att göra ett bra jobb. Oavsett hur lite illa uppsåt han haft så är han inte lämpad för jobbet som raketbyggare.
__________________
Senast redigerad av Run3 2017-03-03 kl. 17:44.
Citera
2017-03-03, 21:28
  #1949
Medlem
Sernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Vad var det för stor nyhet som annonserades?
Orginalgänget gör standupföreställning på scalateatern i maj, nästa vecka kommer de som inte är patreons också kunna köpa biljetter
Citera
2017-03-04, 09:22
  #1950
Medlem
tallskog4s avatar
Vad tycker ni om att Jonas Strandberg är med så mycket?

Själv tycker jag det är förvånande. Man kan inte ha en tillbakadragen person med i den här typen av program!

Tycker det blir en elefanten i rummet-känsla. Som att stämningen i rummet blir lite off när det är en person som inte alls är inne i snacket.
Citera
2017-03-04, 10:02
  #1951
Medlem
swimp78s avatar
9000 dollar i månaden plus merch och spons men allt mindre snack om studion som skulle komma vid 80
000..

Martin har väldigt roligt åt folk som har fräckheten att tro att han får nåt som helst överskott på podden
Detta samtidigt som han har typ 2000 dollar mer i månaden än när han började köra varje dag..

Martins instagram: Martin äter på lyxrestaurang, åker till Spanien "över helgen" , åker med sambon på bergssemester i nån diktatur.. ja så gör såklart en kaffepengargiggare som "går back". Är folk dumma eller låtsas gästerna tro honom bara för att inte göra honom arg?
Citera
2017-03-04, 12:00
  #1952
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
9000 dollar i månaden plus merch och spons men allt mindre snack om studion som skulle komma vid 80
000..

Martin har väldigt roligt åt folk som har fräckheten att tro att han får nåt som helst överskott på podden
Detta samtidigt som han har typ 2000 dollar mer i månaden än när han började köra varje dag..

Martins instagram: Martin äter på lyxrestaurang, åker till Spanien "över helgen" , åker med sambon på bergssemester i nån diktatur.. ja så gör såklart en kaffepengargiggare som "går back". Är folk dumma eller låtsas gästerna tro honom bara för att inte göra honom arg?
Jag förundras också över denna bisarra situationen. Har också hört avsnitt när frågan kommit upp och Martin fått medhåll. Ok, studion kostar, vi förstår, men den kan ju omöjligen käka upp alla pengar. Han är väldigt hemlighetsfull med vad mer som skulle vara en utgift för dem. Alltid är det den där studion som är argumentet.

Personligen står jag inte ut med hyckleriet och falskheten längre, så jag har slutat lyssna på podden. Vet inte vad jag förväntade mig från Stockholms-PK-hipsters...
Citera
2017-03-04, 14:53
  #1953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
9000 dollar i månaden plus merch och spons men allt mindre snack om studion som skulle komma vid 80
000..

Martin har väldigt roligt åt folk som har fräckheten att tro att han får nåt som helst överskott på podden
Detta samtidigt som han har typ 2000 dollar mer i månaden än när han började köra varje dag..

Martins instagram: Martin äter på lyxrestaurang, åker till Spanien "över helgen" , åker med sambon på bergssemester i nån diktatur.. ja så gör såklart en kaffepengargiggare som "går back". Är folk dumma eller låtsas gästerna tro honom bara för att inte göra honom arg?

Du har inte tänkt tanken att Martins sambo också har en inkomst? Men du antar att Martin betalar allt. Hon kan ju lika gärna bjudit honom?

Han pratade om en ny lokal i veckan.
Citera
2017-03-04, 14:55
  #1954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag förundras också över denna bisarra situationen. Har också hört avsnitt när frågan kommit upp och Martin fått medhåll. Ok, studion kostar, vi förstår, men den kan ju omöjligen käka upp alla pengar. Han är väldigt hemlighetsfull med vad mer som skulle vara en utgift för dem. Alltid är det den där studion som är argumentet.

Personligen står jag inte ut med hyckleriet och falskheten längre, så jag har slutat lyssna på podden. Vet inte vad jag förväntade mig från Stockholms-PK-hipsters...

Om man läser dina inlägg så verkar det inte vara så att du har slutat lyssna på podden?
Citera
2017-03-04, 15:20
  #1955
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Om man läser dina inlägg så verkar det inte vara så att du har slutat lyssna på podden?
Slutade för några dagar sedan, när Martin återigen fläkte ut om hur jobbigt och synd det är om honom när folk undrar vart pengarna går.
Citera
2017-03-04, 16:39
  #1956
Medlem
Luckyhorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskingToMuch
Om nån skulle vara intresserad av 'återföreningen', lite back to basic, inte helt illa

https://soundcloud.com/user-473793023/s01e16

funkar inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in