2018-01-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Nu får det vara slut på denna idioti!

Jag äter ibland på MAX. Gillar burgarna, de har bra pommes och man får oftast rätt mat, hyfsat fort.
Men vid läskautomaterna sitter det lappar som skriker ut "Refill 10:-"
Detta gör att jag har ett principiellt motstånd mot MAX, jag åker hellre 4 km extra till Mc Donalds där man inte behöver skämmas om man behöver fylla på sin läskeblask lite grann om man blir mer törstig. Igår var jag på Max, behövde jag fylla på, och gick till kassan och sa;

- Jag skulle vilja ha lite mer Cola Zero.
Kassören: - Ja, ta bara, det är lugnt.

Jag gissar att de allra flesta skiter i att säga till/ betala för refill, och om man gör det, så orkar de i kassan inte ta betalt. Det är ju också väldigt sällan man vill ha ett helt glas till.

Vad tycker ni? Blir ni inte förbannade av att de ska ha 10:- för refill? Jag blir irriterad och tänker inte gå till MAX förrän man kan få fylla på utan extra kostnad.

jo jag håller med dig.
För några år sedan började jag ta en hamburgare på max när jag ville ha ett mellanmål
Men jag är rätt känslig i min mage, ska helst inte ha bröd - så jag bad om att få ett salladsblad istället för bröd. Jo, det gick bra. Kostade inget extra, och jag har fortsatt med det. Men nu vill dom plötsligt ha 7 spänn extra för att man väljer salladsblad istället för bröd. Tyckte jag också var surt. Visserligen är det lite exklusivare - för sallad måste ju vara färsk (bröd kan dom ha i en frys).
Jag har fortsatt med salladen men tycker det är lite småsnålt.
Citera
2018-01-29, 15:25
Medlem
Hulkapulkas avatar
Citat:
Nu får det vara slut på denna idioti!

Jag äter ibland på MAX. Gillar burgarna, de har bra pommes och man får oftast rätt mat, hyfsat fort.
Men vid läskautomaterna sitter det lappar som skriker ut "Refill 10:-"
Detta gör att jag har ett principiellt motstånd mot MAX, jag åker hellre 4 km extra till Mc Donalds där man inte behöver skämmas om man behöver fylla på sin läskeblask lite grann om man blir mer törstig. Igår var jag på Max, behövde jag fylla på, och gick till kassan och sa;

- Jag skulle vilja ha lite mer Cola Zero.
Kassören: - Ja, ta bara, det är lugnt.

Jag gissar att de allra flesta skiter i att säga till/ betala för refill, och om man gör det, så orkar de i kassan inte ta betalt. Det är ju också väldigt sällan man vill ha ett helt glas till.

Vad tycker ni? Blir ni inte förbannade av att de ska ha 10:- för refill? Jag blir irriterad och tänker inte gå till MAX förrän man kan få fylla på utan extra kostnad.

Jag bojkottar Max pga deras tidigare hat mot SD och för att de lägger fingrarna i blöt när det gäller politik. De ville att de anställda skulle rösta på nationalförrädaren Reinfeldt; om inte skulle de eventuellt bli av med jobbet (pga sämre ekonomi).

Dessutom hatar barnen deras nuggets vilket ingen annan restaurang lyckats med.
Citera
2018-01-29, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
jo jag håller med dig.
För några år sedan började jag ta en hamburgare på max när jag ville ha ett mellanmål
Men jag är rätt känslig i min mage, ska helst inte ha bröd - så jag bad om att få ett salladsblad istället för bröd. Jo, det gick bra. Kostade inget extra, och jag har fortsatt med det. Men nu vill dom plötsligt ha 7 spänn extra för att man väljer salladsblad istället för bröd. Tyckte jag också var surt. Visserligen är det lite exklusivare - för sallad måste ju vara färsk (bröd kan dom ha i en frys).
Jag har fortsatt med salladen men tycker det är lite småsnålt.

Det i kombination med att de inte vill avvika från sina rutiner. Det blir en extra overhead som de tar betalt för. Till skillnad från refillen som faktiskt inte genererar extra kostnader.

Det kan bli löjligt ibland. Till exempel på krogen. Om du beställer en drink utanför menyn så tar de betalt för "kreativitet" och att avvika från rutinerna. Samtidigt smäller man upp drinklistan högt upp där det är mörkt så att man knappt kan se den. Så säger man till den i baren; "gör något med Sprite" - då gör de en drink och tar 15-30 kr extra för drinken. Som förmodligen utgår som dricks för personalen om det inte är en blatte som äger stället Då går det till Teslan.
Citera
2018-01-29, 15:46
Medlem
Bästa vore förstås att sluta äta på Max och äta vettig mat istället. Men om man nu prompt måste äta på Max så bör man åtminstone skippa läsken och dricka vatten eller nåt annat istället. Finns ingen anledning att dricka läsk.

Men eftersom det trots allt finns en efterfrågan på läsk så kan jag förstå varför restaurangen gör så, för att det inte ska missbrukas och folk beställer vatten och fyller på eller liknande. Kan hålla med om att det är störande som kund men förstår det ändå ur ett praktiskt perspektiv.
Citera
2018-01-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Det i kombination med att de inte vill avvika från sina rutiner. Det blir en extra overhead som de tar betalt för. Till skillnad från refillen som faktiskt inte genererar extra kostnader.

Det kan bli löjligt ibland. Till exempel på krogen. Om du beställer en drink utanför menyn så tar de betalt för "kreativitet" och att avvika från rutinerna. Samtidigt smäller man upp drinklistan högt upp där det är mörkt så att man knappt kan se den. Så säger man till den i baren; "gör något med Sprite" - då gör de en drink och tar 15-30 kr extra för drinken. Som förmodligen utgår som dricks för personalen om det inte är en blatte som äger stället Då går det till Teslan.

Det tror jag inte. De brukar ha standardiserade namn på "kreativa" beställningar, t.ex. "grogg 4cl" eller liknande.
Citera
2018-01-29, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Det tror jag inte. De brukar ha standardiserade namn på "kreativa" beställningar, t.ex. "grogg 4cl" eller liknande.

Här ute på landsbygden är det inte så iallafall.
Citera
2018-01-29, 15:52
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Bästa vore förstås att sluta äta på Max och äta vettig mat istället. Men om man nu prompt måste äta på Max så bör man åtminstone skippa läsken och dricka vatten eller nåt annat istället. Finns ingen anledning att dricka läsk.

Men eftersom det trots allt finns en efterfrågan på läsk så kan jag förstå varför restaurangen gör så, för att det inte ska missbrukas och folk beställer vatten och fyller på eller liknande. Kan hålla med om att det är störande som kund men förstår det ändå ur ett praktiskt perspektiv.

Tack för ett vettigt inlägg. Jo, efter folks kommentarer här så förstår jag att det kan finnas många anledningar till varför de (MAX) gör så. Jag förstår att de inte vill ha massa gratisdrickare. Trodde nog inte i min enfald att drösvis med folk gjorde så. Beställde vatten och tog läsk alltså.
Senast redigerad av Per Feckt 2018-01-29 kl. 15:56.
Citera
2018-01-29, 15:56
Medlem
Även om max är landsförrädare måste det väl va bättre att äta på ett svensk företag än ett globalt
Citera
2018-01-29, 15:57
Medlem
Citat:
Tack för ett vettigt inlägg. Jo, efter folks kommentarer här så förstår jag att det kan finnas många anledningar till varför de (MAX) gör så. Jag förstår att de inte vill ha massa gratisdrickare. Trodde nog i min enfald att folk inte gjorde så. Beställde vatten och tog läsk alltså.

Det tror jag är hyfsat vanligt, finns rätt många i Sverige numera utan heder och moral.

När det gäller dryck refill så kan jag motvilligt acceptera att de tar en liten avgift. När det gäller kaffepåtår däremot blir jag högst förnärmad om de tar en avgift. Fruktansvärt snålt och vidrigt är det.
Citera
2018-01-29, 16:07
Medlem
igl0s avatar
Citat:
Självklart inte, och jag tror knappast att det är därför de har detta system. Jag ser sällan bråkstakar på Max, men jag kanske bor på rätt ort.
De är precis därför de är så!
Citera
2018-01-29, 16:08
Medlem
idiamindadas avatar
Dumt att ens ha läsktapparna utanför disken. Max bjöd fordom på kaffe ur en maskin ute i serveringen, det har de slutat med. Jag misstänker att den drog till sig diverse löske som ockuperade lokalen.
Citera
2018-01-29, 16:44
Medlem
Arshys avatar
Tacka vet jag USA där man får obegränsat med påfyllning på nästan alla restauranger, kedjor och diners. Även mer pommes på vissa ställen om man ber snällt. Portionerna är större också. Så funkar det i ett samhälle där ett företag inte behöver ta betalt för påfyllningar på grund av skyhöga arbetsgivaravgifter och annat sossetrams.
Amerikanarna har en helt annan känsla för kundservice.

Moralkärringar som klagar på fetma och sockerberoende har bara kass självkontroll. Sen är skatten låg nog att inte behöva betala för de överviktigas sjukhuskostnader. Så skall det vara!

Freedom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in