2018-01-29, 16:50
Medlem
Jag fyller på gratis. Om någon säger nåt så säger jag att jag bara tog en halv mugg första gången och därför tar andra halvan nu.
Citera
2018-01-29, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Bästa vore förstås att sluta äta på Max och äta vettig mat istället. Men om man nu prompt måste äta på Max så bör man åtminstone skippa läsken och dricka vatten eller nåt annat istället. Finns ingen anledning att dricka läsk.

Men eftersom det trots allt finns en efterfrågan på läsk så kan jag förstå varför restaurangen gör så, för att det inte ska missbrukas och folk beställer vatten och fyller på eller liknande. Kan hålla med om att det är störande som kund men förstår det ändå ur ett praktiskt perspektiv.

Vadå finns ingen anledning? det är gott din jäkla tomte.
Citera
2018-01-29, 17:19
Medlem
Jag har aldrig lyckats dricka upp en läsk på en hamburgerkedja.
Fast det skiter väl ni i.
Citera
2018-01-29, 17:21
Medlem
Laxermedels avatar
Gick tillbaka till Lidl för att mitt godis var slut och jag ville bara ha några extra hallonbåtar, och då står det "6,90:-/hg", detta måste få ett slut!

Fattar inte tyskarna att jag redan köpt godis men missade mina hallonbåtar?
Citera
2018-01-29, 17:29
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Problemet är att du köper en läsk och vill få en till gratis.

Betala för dig som alla andra och sluta bete dig som en miljöpartist.

Haha håller med!
Citera
2018-01-29, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Insertnickname
Jag har aldrig lyckats dricka upp en läsk på en hamburgerkedja.
Fast det skiter väl ni i.

Haha ja faktiskt!
Citera
2018-01-29, 17:33
Medlem
Sturmgeweihts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Själv dricker jag minst en liter till maten, vissa dricker väl mer helt enkelt.

Det kostar väl med refill överallt? aldrig varit med om något ställe i Sverige som inte tar betalt för refill, föutom typ IKEA och vissa andra ställen som har dessa B läsker, hallonläsk, limeläsk m.m. asså inte coca cola och sådant.

Annat är det i USA då fyller dom på din läsk så fort du tagit 3 klunkar.

Gör dig själv en tjänst och drick en liter vatten till maten istället.

Ja men USA är ju verkligen en förebild när det kommer till matkultur. Eller?
Citera
2018-01-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Hahaha, du kan ha en poäng. Men va fan, blir ingen annan än jag irriterad över klisterlapparna? Pengarna är inte problemet. Problemet är att det ser otrevligt ut. Att man blir lika kränkt som en Schulmanbror.
Du är rätt självupptagen om du blir så kränkt av en prislapp. Otrevligt? På vilket annat sätt ska man förmedla att det kostar en tia att fylla på? Så att du inte blir upprörd.

Det är alltså inget problem att det kostar tio kronor per påfyllning. Det är dock ett problem att Max sätter upp en tydlig prislapp som påvisar detta för gästerna. Vidare är det ett jätteproblem att du blir oerhört kränkt av att ett företag är tydlig i sin kommunikation.

Slutsats: du har inte tänkt genom detta.
Citera
2018-01-29, 17:54
Medlem
Mastifmeisters avatar
Klart det kostar pengar om du vill ha en läsk till. Fattar inte problemet.
Citera
2018-01-29, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Nu får det vara slut på denna idioti!

Jag äter ibland på MAX. Gillar burgarna, de har bra pommes och man får oftast rätt mat, hyfsat fort.
Men vid läskautomaterna sitter det lappar som skriker ut "Refill 10:-"
Detta gör att jag har ett principiellt motstånd mot MAX, jag åker hellre 4 km extra till Mc Donalds där man inte behöver skämmas om man behöver fylla på sin läskeblask lite grann om man blir mer törstig. Igår var jag på Max, behövde jag fylla på, och gick till kassan och sa;

- Jag skulle vilja ha lite mer Cola Zero.
Kassören: - Ja, ta bara, det är lugnt.

Jag gissar att de allra flesta skiter i att säga till/ betala för refill, och om man gör det, så orkar de i kassan inte ta betalt. Det är ju också väldigt sällan man vill ha ett helt glas till.

Vad tycker ni? Blir ni inte förbannade av att de ska ha 10:- för refill? Jag blir irriterad och tänker inte gå till MAX förrän man kan få fylla på utan extra kostnad.
Förr hade de gratis kaffe med, men togs bort ganska så snart efter tiggarinvasionen, kanske tiggare tar gratis läsk?
Ikea började även med poletter efter invasionen.
Citera
2018-01-29, 18:53
Medlem
Självklart är det, som någon annan redan påpekat, för att kunna neka dumma blattar och alkisar som annars skulle sitta och sippa läsk där hela dagarna.

(Någon annan påpekade att han sällan brukar se "ungdomsgäng" på Max vilket torde vara ett bevis för att det faktiskt har viss effekt, jämför med exempelvis donken)
Citera
2018-01-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Förr hade de gratis kaffe med, men togs bort ganska så snart efter tiggarinvasionen, kanske tiggare tar gratis läsk?
Ikea började även med poletter efter invasionen.
Precis!!! Det gjorde ju värsta grejen av att ”vi bjuder alltid på kaffe efter maten”. Vad hände med kaffet??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in