2011-04-06, 19:34
Medlem
GN'Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittinie
Med "grillas" menar jag Burger Kings burgare.Ledsen att jag var så otydlig,verkligen,jag ber om ursäkt.Tror du att du kan förlåta mig,jag ber dig..

Kul att du nämner BK, är exakt samma grill som på Max, enda skillnaden är den högre fetthalten i BK kötten. Den gör så det uppstår lågor i grillmaskinen = grillat :-)

FD Max anställd, måste dock påpeka att jag inte heller tycker Max har bäst hamburgare. Kan vara just för att man jobbat där och lessnat.
Citera
2011-04-06, 20:12
Medlem
Parondrycks avatar
Jag avgudar MAX, jag äter inte på vare sig McD eller BK. Kanske någon kycklingnyhet dom får in någon gång ibland men nä, fy. Jag tycker maten där är vidrig. MAX kycklingmål classic ger mig munorgasm och då har vi inte talat om den smälta cheddardippen, jämför bara med BKs och McDs cheddardippar. BKs är för stark och ger en riktigt äcklig eftersmak efter sig och McDs smakar som en riktigt sur fitta!
Citera
2011-04-07, 03:18
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Chigurh
Om jag inte missminner mig så hävdade MAX ett tag att de hade Sveriges godaste hamburgare.

Så i det stora hela, vad tycker ni är för och nackdelarna med denna kedja?

Jag säger så här, själv föredrar jag äta falafel eller kebabtallrik som snabbmat på stan, men MAX-hamburagen är fanimej det godaste ohälsosammaste skräpmat jag någonsin tryckt i, att jag får bara kick av allt kolesterol och fett som jag får i mig.

Flyttade till en annan stad några års period och när jag var besök hos min polare som hade MAX, ja det blev ca 4-5stora hamburage plus massa lökringar med dipp den där spicey och dressing =P

O nu saknar jag max igen, gått snart över 1½år

Edit...fundera nästan åka förbi min polare o hälsa på han, för MAXs hamburgarens skull...är jag en dålig kamrat?
Senast redigerad av Mystiqe 2011-04-07 kl. 03:20.
Citera
2011-04-07, 04:00
Medlem
Parondrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystiqe
Edit...fundera nästan åka förbi min polare o hälsa på han, för MAXs hamburgarens skull...är jag en dålig kamrat?
Absolut inte! Jag ska nog fan åka 7 mil imorgon för att komma till MAX.
Citera
2011-04-07, 04:07
Medlem
Testat deras Hotfries med jalapeno, bacon, ost och majonäs?

Grymt gott.
Citera
2011-04-07, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skanee

Grymt gott.

Nja, jag tycker att deras smälta ost är så mesig. På tidiga 90-talet hade de en mycket starkare variant av smält ost (finns fortfarande på Big Boy-restaurangerna i norr) som är gudomlig!
Citera
2011-04-08, 22:14
Medlem
Brales avatar
Tänkte testa den då metro hade kupong på förstasidan så menyn kostade 55 spänn. Sög kraftigt! Helt fettig, äcklig dressing och utförandet var kasst. Inte värt ens halva priset.

Håller mig nog till Whopper framöver.
Citera
2011-04-09, 00:59
Medlem
Synas avatar
Ni som avskyr den har vant er vid att hamburgare ska smaka av en massa biprodukter. Detta är helt klart den bästa hamburgaren man kan köpa på de stora kedjorna i Sverige. Åk till USA och käka riktiga hamburgare som inte kommer från McD eller liknande så kommer ni märka att denna faktikst ligger närmre i smak av hur en burgare ska smaka. Den lyfter verkligen fram smaken av KÖTT, vilket ska vara det primära målet med en hamburgare.

Dom har dock en bit kvar, innan dom kommer kunna klassa denna som en riktig hamburgare, och prisvärd är den väl inte. Den slår dock Bigmac, Whopper och friscoburgaren med hästlängder.

/Hamburgerälskare
Citera
2011-04-09, 16:05
Medlem
Mackan86s avatar
Tycker den är riktigt god! Ätit den flera gången sen jag prova den första gången. Brukar bara köpa burgaren utan meny då den räcker för en behaglig mättnadskänsla. Blir det snabbmat numera är denna burgare enda alternativet!
Citera
2011-04-09, 18:23
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syna
Ni som avskyr den har vant er vid att hamburgare ska smaka av en massa biprodukter. Detta är helt klart den bästa hamburgaren man kan köpa på de stora kedjorna i Sverige. Åk till USA och käka riktiga hamburgare som inte kommer från McD eller liknande så kommer ni märka att denna faktikst ligger närmre i smak av hur en burgare ska smaka. Den lyfter verkligen fram smaken av KÖTT, vilket ska vara det primära målet med en hamburgare.

Dom har dock en bit kvar, innan dom kommer kunna klassa denna som en riktig hamburgare, och prisvärd är den väl inte. Den slår dock Bigmac, Whopper och friscoburgaren med hästlängder.

/Hamburgerälskare
Är du efterbliven? Max är den enda av de tre stora hamburgerkedjorna som INTE har 100 % nötkött i sina burgare.

"Hamburgerälskare" my ass, eller ska en äkta hamburgare ha potatismjöl och massa E-ämnen i sig?

Du är sämst.
Citera
2011-04-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skanee

Grymt gott.

det är jalapeno, bacon, ost , lök och grädfil inte majo
Citera
2011-04-10, 14:29
Medlem
jag testa igår att göra en specialare. köper en junior för 15 kr , ber personalen att byta ut majo mot umami och köper till smältost i burgaren. den var helt okej! kan säga att grandelux smakar SKIT! så sjukt ovärd. mer prisvärt att köpa delux och byta ut dressingen till tex umami.
i delux får man 180 g kätt ist för 160

just det max ska ta bort delux och byta ut den mot grandelux..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in