2018-01-26, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
Jag undrar om Max planerar att expandera och börja öppna restauranger i andra länder? Här på Malta så ska det ju bo runt 12.000 svenskar varför jag tror att en Max skulle bli väldigt poppis här.

Finns numera restauranger i Danmark, Norge, Polen, Egypten och Förenade Arabemiraten. Samtidigt har de expansionsplaner, de har bland annat pratat om 200 MAX-restauranger i Polen. Nu finns det flera stycken där i Wroclaw, Warzawa samt Gdańsk. Får se hur det går med det.

Det verkar inte som om de fokuserar på var det finns flest svenskar bosatta. Kanske det är lika bra, för det kan inte vara den enda målgruppen. Man måste ju tänka på övrig lokalbefolkning, och i viss mån turister.
Citera
2018-01-28, 15:23
Medlem
Provade minimål ffg, mest för att testa eventuell mättnadskänsla. Att läsken var
mindre kändes men pommesarna kändes inte riktigt lika mycket mindre. Andra
proportioner ?

Men man borde inte kunna byta läsk och pommes i minimålet mot t ex Ramlösa
och grönsallad eftersom dessa inte finns i mindre varianter ?

Kunde alltid ha frågat men ville se vad som hände ...
Citera
2018-01-29, 10:50
Medlem
Per Feckts avatar
MAX Hamburgerrestauranger - Refill 10:- Vi måste få ett slut på detta!

Nu får det vara slut på denna idioti!

Jag äter ibland på MAX. Gillar burgarna, de har bra pommes och man får oftast rätt mat, hyfsat fort.
Men vid läskautomaterna sitter det lappar som skriker ut "Refill 10:-"
Detta gör att jag har ett principiellt motstånd mot MAX, jag åker hellre 4 km extra till Mc Donalds där man inte behöver skämmas om man behöver fylla på sin läskeblask lite grann om man blir mer törstig. Igår var jag på Max, behövde jag fylla på, och gick till kassan och sa;

- Jag skulle vilja ha lite mer Cola Zero.
Kassören: - Ja, ta bara, det är lugnt.

Jag gissar att de allra flesta skiter i att säga till/ betala för refill, och om man gör det, så orkar de i kassan inte ta betalt. Det är ju också väldigt sällan man vill ha ett helt glas till.

Vad tycker ni? Blir ni inte förbannade av att de ska ha 10:- för refill? Jag blir irriterad och tänker inte gå till MAX förrän man kan få fylla på utan extra kostnad.
Citera
2018-01-29, 10:52
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Vad tycker ni? Blir ni inte förbannade av att de ska ha 10:- för refill? Jag blir irriterad och tänker inte gå till MAX förrän man kan få fylla på utan extra kostnad.

Det står ju där för att restaurangen ska kunna neka bråkstakar som beställer en mugg vatten gratis och sen dricker läsk halva dagen med den muggen. Det finns ingen som bryr sig i att du som betalande gäst fyller på läsken, den kostnaden är försumbar för restaurangen.

Men du kanske vill ha bråkiga ungdomsgäng skrålandet över hela restaurangen när du försöker smaska i dig din Frisco-burgare?
Citera
2018-01-29, 10:55
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Det står ju där för att restaurangen ska kunna neka bråkstakar som beställer en mugg vatten gratis och sen dricker läsk halva dagen med den muggen. Det finns ingen som bryr sig i att du som betalande gäst fyller på läsken, den kostnaden är försumbar för restaurangen.

Men du kanske vill ha bråkiga ungdomsgäng skrålandet över hela restaurangen när du försöker smaska i dig din Frisco-burgare?
Självklart inte, och jag tror knappast att det är därför de har detta system. Jag ser sällan bråkstakar på Max, men jag kanske bor på rätt ort.
Citera
2018-01-29, 10:57
Medlem
Cheeswisss avatar
Räcker det inte med halvliter läsk till lunchen?
Citera
2018-01-29, 11:00
Medlem
Standardtricket är väl annars att undvika is och fylla ända upp till toppen av muggen
och inte bara till strecket. Så får du mera än du betalt för ...
Citera
2018-01-29, 11:05
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Räcker det inte med halvliter läsk till lunchen?

Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Standardtricket är väl annars att undvika is och fylla ända upp till toppen av muggen
och inte bara till strecket. Så får du mera än du betalt för ...
Jo, oftast räcker det ju såklart, men OM man skulle vilja ta lite mer, eller om nån av ungarna vill ha lite mer, så vill man ju inte få den där jävla klisterlappen i ansiktet. Det är sättet, det blir en nagel i ögat liksom.
Precis som det på kvittona tidigare stod: "Beställ i appen nästa gång!", med utropstecken. Det tog de ju bort.
Citera
2018-01-29, 11:09
Medlem
Cheeswisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Per Feckt
Jo, oftast räcker det ju såklart, men OM man skulle vilja ta lite mer, eller om nån av ungarna vill ha lite mer, så vill man ju inte få den där jävla klisterlappen i ansiktet. Det är sättet, det blir en nagel i ögat liksom.
Precis som det på kvittona tidigare stod: "Beställ i appen nästa gång!", med utropstecken. Det tog de ju bort.

Varför frågar du inte om du kan få en hamburgare till också?
Citera
2018-01-29, 11:11
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheeswiss
Varför frågar du inte om du kan få en hamburgare till också?
Du har uppenbarligen inte förstått problemet.
Citera
2018-01-29, 11:14
Medlem
kameravinkels avatar
Törstig eller?

Sen om man har sån jävla törst att man måste ha mer och vatten inte räcker till så kan du gott och väl pröjsa 10 kr för din läsk. Va inte en sosse
Citera
2018-01-29, 11:21
Medlem
Per Feckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kameravinkel
Törstig eller?

Sen om man har sån jävla törst att man måste ha mer och vatten inte räcker till så kan du gott och väl pröjsa 10 kr för din läsk. Va inte en sosse
Hahaha, klart jag kan, jag sa ju att jag gick fram och sa att jag skulle pröjsa, men att de inte ville/ orkade ta betalt. De i kassan förstår ju också att det är ett jävla aber de där fula klisterlapparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in