Citat:
Ursprungligen postat av
rainbow319
Ja, alltså jag tar Cipralex, Iktorivil och Oxycontin varje morgon. Sen Stilnoct på kvällen. Stilnocten funkar inte längre så det suger. Men Iktorivil har inte krockat med några av mina andra mediciner och funkar väldigt bra. MEN, har en fråga till dig... Tror du 2 mg på morgonen (en tablett) bör vara lika bra som 0,5 x 3-4 gånger per dag? Känns jobbigt och behöva ta den så ofta. Funderar ändå att ta samma mängd bara ta en på morgonen och få anti-ångest medicinen ur vägen. Tror du det håller hela dagen effektmässigt? Även om halveringstiden är lång, så kanske inte effekten varar mellan 09-21... Hur doserar du och vad tror du enligt dina erfarenheter med Iktorivil?

Stilnoct tar jag också, har tagit Z-analoger i fyra år dagligen. Ibland slutar den Z-analog jag tar fungera eller får minskad effekt. Om jag tar Stilnoct så byter jag till Imovane i ekvivalent dos, eller vice versa.
Själv tar jag 2 mg Iktorivil x2 med runt tolv timmars mellanrum. Ingen toleransökning varken på Iktorivil eller andra benso, samt den krockar inte med främst hypnotiska substanser heller (som t.ex Imovane eller Stilnoct).
Stesolid tycker jag inte alls är bra alternativ, extremt lång halveringstid och tar man den varje dag så kommer toleransen väldigt snabbt. Lorazepam (Temesta) är annars en benso att kika lite extra på, dock är psykiatrin extremt restriktiva med den, men det är imo den bästa benson som existerar. Håller mig dock till Iktorivil 2 mg x2 (varje dag), Xanor 1 mg vid behov och Z-analog till natten.