2018-01-29, 19:30
Medlem
rainbow319s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Stilnoct tar jag också, har tagit Z-analoger i fyra år dagligen. Ibland slutar den Z-analog jag tar fungera eller får minskad effekt. Om jag tar Stilnoct så byter jag till Imovane i ekvivalent dos, eller vice versa.

Själv tar jag 2 mg Iktorivil x2 med runt tolv timmars mellanrum. Ingen toleransökning varken på Iktorivil eller andra benso, samt den krockar inte med främst hypnotiska substanser heller (som t.ex Imovane eller Stilnoct).

Stesolid tycker jag inte alls är bra alternativ, extremt lång halveringstid och tar man den varje dag så kommer toleransen väldigt snabbt. Lorazepam (Temesta) är annars en benso att kika lite extra på, dock är psykiatrin extremt restriktiva med den, men det är imo den bästa benson som existerar. Håller mig dock till Iktorivil 2 mg x2 (varje dag), Xanor 1 mg vid behov och Z-analog till natten.

Hur mycket Stilnoct tar du? 5, 10, 15, 20 mg?
Citera
2018-01-29, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rainbow319
Hur mycket Stilnoct tar du? 5, 10, 15, 20 mg?
10 mg.
Citera
2018-01-29, 22:57
Medlem
rainbow319s avatar
Citat:
10 mg.

20 mg Stilnoct eller 2 mg Flunitrazepam för sömn (grov insomnia). Vad hade du valt?
Citera
2018-01-30, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Om du bara tar ikto så massor. Men sluta istället o låt toleransen sjunka så du inte blir torsk
Klokt svar, lutar absolut mot det.

Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Iktorivil och dom allra flesta bensdiszepiner är verkligen inte toxiska. Man kan äta väldigt mkt, så länge man inte blandar med någon annan nedåtdrog

Men även om dom inte är toxiska så får jag inget nämnvärd ens känsla efter så mycket som 16-20mg.

Citat:
Känner samma! Trots den långa halveringstiden (18-50 timmar) så har jag ätit Iktorivil varje dag i flera år, utan någon toleransökning. Äter också Xanor och Z-analog men de har så kort halveringstid så jag inte hinner få varken tolerans mot de eller korstolerans mot Ikton, och Iktorivil verkar inte riktigt ge korstolerans som andra bensodiazepiner. Tar dessutom betydligt högre dos än vad du gör men ingen toleransökning.

Många läkare (psykiatri) håller dessutom med.

Mycket märkligt att det skiljer sig så från person till person, intressant att få höra era olika erfarenheter. Jag kommer nog slänga alt gömma resterande påse då jag bara upplever dålig balans etc.
Citera
2018-01-30, 17:38
Medlem
Ikto måste ju vara de absolut bästa när man sträckt sig på gymmet. Så otroligt nice att få i sig 2-4mg om man gjort sig illa.

Synd bara att de är rackarns svåra att få tag på. Men verkar gå i vågor det där, i somras cirkulerade Alprazolam sjukt mycket i STHLM och precis efteråt dök ikto upp, nu verkar det stendött.

Någon med samma erfarenheter?
Citera
2018-01-31, 09:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Ikto måste ju vara de absolut bästa när man sträckt sig på gymmet. Så otroligt nice att få i sig 2-4mg om man gjort sig illa.

Synd bara att de är rackarns svåra att få tag på. Men verkar gå i vågor det där, i somras cirkulerade Alprazolam sjukt mycket i STHLM och precis efteråt dök ikto upp, nu verkar det stendött.

Någon med samma erfarenheter?
Jo den är muskelrelaxerande. Jag känner i stort sett inte av min dos (4 mg/dag utskrivet) då den ligger i bakgrunden och fungerar mot GAD. Den har säkert en muskelrelaxerande effekt på mig också men jag har tagit samma dos i flera år så jag märker inte riktigt av det. Tar jag ekvivalent dos Stesolid eller Temesta så märker jag direkt av det.
Citera
2018-02-01, 14:33
Medlem
Det här kanske låter jätteunderligt, och jag har inte någon som helst aning om biotillgängligheten på klonazepam i olika delar av kroppen. Men min personliga erfarenhet är att jag får en lite snabbare effekt när jag tar dom sublingualt, men jag upplever att jag får dubbelt så stark effekt om jag bara sväljer dem.

Jag fattar ingenting, någon som har några idéer? Jag vet att biotillgängligheten är störst oralt men kan det verkligen vara så stor skillnad? Jag har tagit klonazepam av och till i många år och har alltid upplevt att det varit på detta sättet.
Citera
2018-02-01, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morfang
Det här kanske låter jätteunderligt, och jag har inte någon som helst aning om biotillgängligheten på klonazepam i olika delar av kroppen. Men min personliga erfarenhet är att jag får en lite snabbare effekt när jag tar dom sublingualt, men jag upplever att jag får dubbelt så stark effekt om jag bara sväljer dem.

Jag fattar ingenting, någon som har några idéer? Jag vet att biotillgängligheten är störst oralt men kan det verkligen vara så stor skillnad? Jag har tagit klonazepam av och till i många år och har alltid upplevt att det varit på detta sättet.
Tycker de ger effekt snabbare sublingualt men håller inte lika lång tid som om jag tar de som jag ska. Har haft utskrivet Iktorivil i flera år så jag har testat några gånger om man säger så.
Citera
2018-02-01, 20:43
Medlem
Hej fb, snabb fråga kom över 4 st clonazepam. Men dom är utländska, fick dom på karta o de står clonazepam också ska de stå något mer men de bort klippt med sax, och dom första bokstävera jag får är "clonazepam sob....." Misstänker dom är från iran eller nåt då texten runt om kring är liksom inte vanliga bokstäver utan bokstäver dom använder runt dom länderna, kan skicka bild på kartan, inte ikton dock då jag ätit dom men dom såg ut som vanliga iktrovil med en X på ena sidan MEN ingen text på andra sidan utan bara helt blanka på enda sidan än X:et. Skulle bara vilja veta vart dom kommer ifrån ock styrkan på dom? Kan skicka bild på den lilla kart biten jag har och om någon vill se och tror dom känner igen dom? Tack som för svar
Citera
2018-02-02, 01:54
Medlem
Varför fungerar Ikto/rivo mot min ångest och depression mycket bättre än vad alla andra benzo gör som jag provat dvs, Xanor,stesolid från apoteket och sobril också från apoteket?
Citera
2018-02-02, 04:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koxbox
Varför fungerar Ikto/rivo mot min ångest och depression mycket bättre än vad alla andra benzo gör som jag provat dvs, Xanor,stesolid från apoteket och sobril också från apoteket?
Allt är individuellt men den jag fått utskrivet (sobril, xanor, stesolid, ett antal olika sömnmedel osv) är inte lika bra som Iktorivil. Klart stämningsstabilliserande samt den skapar ingen tolerans för mig heller. Xanor behöver jag vid stark ångest.

Den enda som är bättre är Lorazepam (Temesta) vilket psyk är extremt restriktiva med (naturligtvis utan att kunna ge någon rationell förklaring till varför man är det).
Citera
2018-02-02, 15:01
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandejo
Finns dom med banansmak i Sverige?

Hahahaha aldrig hört talas om detta. Vart finns med banansmak? Afrika?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in