2016-04-19, 12:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Jag tycker Iktorivil/Rivotril är helt oduglig mot ångest. Nu är det inte en ångest-medicin i Sverige i alla fall, men jag kan lätt ta 10st 2mg utan att känna någon som helst ångestdämpning, blir absolut mer påverkad men får mer ångestdämpning av 15mg Sobril.

Dock tycker jag någon kryss2a kan funka bra ihop med Stesolid eller Xanor.

tja, det verkar ju väldigt individuellt det här med benzo.. Själv tycker jag att iktorivil fungerar skitbra mot min somatiska ångest, slipper illamående och blir mer avslappnad osv.. Och xanor som alla verkar älska fungerar inte alls för mig... konstigt att det är så olika för alla
Citera
2016-04-19, 14:14
Medlem
julesvernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
tja, det verkar ju väldigt individuellt det här med benzo.. Själv tycker jag att iktorivil fungerar skitbra mot min somatiska ångest, slipper illamående och blir mer avslappnad osv.. Och xanor som alla verkar älska fungerar inte alls för mig... konstigt att det är så olika för alla

Ja och förutom att det är individuellt finns det ju olika typer av ångest också. Ren och skär panikångest, då är det enda som funkar ett par mg xanor för min del. Mer gnagande oroande, dygnet-runt-ångest finns det fler varianter och välja på för mig. Oftast Stesolid, eller Ikto om jag vill bli segare, sova bort ångest. Ja, som föregående talare sa, skumt att det ska vara SÅ individuellt, det är ju inte så komplicerade preparat, I varje fall inte de som är rensläktade benso...
Citera
2016-04-21, 16:11
Medlem
KringExs avatar
Någon som stött på Ikto med bara en 2:a på ena sidan?
Det brukar ju stå Roche och en 2:a med två prickar på var sin sida om 2:an.
Tabletten jag köpte hade bara en liten tvåa på baksidan. Den smakade inte heller lika gott som ikto brukar tycker jag, men min tjej tyckte att dom smakade som dom ska.
Ska säga också att kryssen såg ut som dom skulle.
Är dom utlänska kanske?

Tacksom för svar!
Senast redigerad av KringEx 2016-04-21 kl. 16:25.
Citera
2016-04-21, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi

Jag är heller inget fan av Xanor förrutom om man blandar med någon ikto. Då tycker jag de ger nån synergi som ger ångestdämpning. Annars anser jag det är bara Diazepam som ger ångestlindring på samma gång ro i kroppen. Men Ikto + Xanor tycker jag kan ge det också.
Citera
2016-04-22, 01:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elementary1
Jag är heller inget fan av Xanor förrutom om man blandar med någon ikto. Då tycker jag de ger nån synergi som ger ångestdämpning. Annars anser jag det är bara Diazepam som ger ångestlindring på samma gång ro i kroppen. Men Ikto + Xanor tycker jag kan ge det också.

Ja blanda xanor med ikto tycker jag fungerar bra också, brukar göra det ibland när jag har extrem-ångest.
Citera
2016-04-22, 15:16
Medlem
KringExs avatar
Någon mer än jag som tycker det är jävligt soft att dricka några 3,5er och ta nån Iktorivil?
Citera
2016-04-22, 20:31
Bannlyst
Är Ikto bättre än Xanor? Vad skiljer dem åt egentligen? Hur noga är det med dos av Ikto, kan man flippa?
Citera
2016-04-23, 17:26
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Någon som stött på Ikto med bara en 2:a på ena sidan?
Det brukar ju stå Roche och en 2:a med två prickar på var sin sida om 2:an.
Tabletten jag köpte hade bara en liten tvåa på baksidan. Den smakade inte heller lika gott som ikto brukar tycker jag, men min tjej tyckte att dom smakade som dom ska.
Ska säga också att kryssen såg ut som dom skulle.
Är dom utlänska kanske?

Tacksom för svar!

Är Galenikas Rivotril 2mg som ser ut så.
Köpte många såna förut i kartor.
Men nu äter jag inte benz längre. Varit ren två månader. Ska börja behandling med metadon snart kanske så håller mig undan.
Citera
2016-04-23, 23:10
Medlem
julesvernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterband1
Är Ikto bättre än Xanor? Vad skiljer dem åt egentligen? Hur noga är det med dos av Ikto, kan man flippa?

Bättre eller sämre kan man inte säga. Vet inte om du har ångest, vill flumma eller både och - har du panikångest är Xanor bättre, kickar in på runt 15 minuter och biter fint. Som alltid behöver vi diskutera i generella termer i och med att alla reagerar olika på olika preparat, med det sagt, har du långdragen ångest som sitter i under större delen av dygnet är Iktorivil bättre. Xanor har mycket kort halveringstid och kickar in snabbt men avtar också i effekt relativt snabbt. Iktorivil har lång halveringstid, kickar in långsammare men har också effekt längre. Det är skillnaden mellan de två - båda är mycket potenta! Dosen är högst beroende av hur van du är vid benso. Har vänner som däckar och sover 12 timmar på 2mg Ikto, andra äter 8mg tar ett par bärs och har en mysig kväll. Flippa kan du definitivt göra, finns en hel tråd här på FB "Vad är det galnaste du gjort under påverkan av benso", läs där så fattar du. Det går att flippa på höga doser bara benso, börjar du blanda in alkohol är det mycket lätt att flippa skulle jag säga (beroende på vad du menar med flippa) OCH det är också farligt med för höga doser av benso i samband med högt intag av alkohol. Finns gott om folk som dött den vägen...

Lycka till!
Citera
2016-04-23, 23:13
Medlem
julesvernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Någon mer än jag som tycker det är jävligt soft att dricka några 3,5er och ta nån Iktorivil?

Det finns fler än du

Mellanöl, typ Hof + benso är min favorit!
Citera
2016-04-24, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av julesverne
Bättre eller sämre kan man inte säga. Vet inte om du har ångest, vill flumma eller både och - har du panikångest är Xanor bättre, kickar in på runt 15 minuter och biter fint. Som alltid behöver vi diskutera i generella termer i och med att alla reagerar olika på olika preparat, med det sagt, har du långdragen ångest som sitter i under större delen av dygnet är Iktorivil bättre. Xanor har mycket kort halveringstid och kickar in snabbt men avtar också i effekt relativt snabbt. Iktorivil har lång halveringstid, kickar in långsammare men har också effekt längre. Det är skillnaden mellan de två - båda är mycket potenta! Dosen är högst beroende av hur van du är vid benso. Har vänner som däckar och sover 12 timmar på 2mg Ikto, andra äter 8mg tar ett par bärs och har en mysig kväll. Flippa kan du definitivt göra, finns en hel tråd här på FB "Vad är det galnaste du gjort under påverkan av benso", läs där så fattar du. Det går att flippa på höga doser bara benso, börjar du blanda in alkohol är det mycket lätt att flippa skulle jag säga (beroende på vad du menar med flippa) OCH det är också farligt med för höga doser av benso i samband med högt intag av alkohol. Finns gott om folk som dött den vägen...

Lycka till!

Ah, jag förstår. Tack för utförlig beskrivning! Xanor verkar passa mig perfekt då.
Citera
2016-04-25, 11:22
Medlem
Flaskpostenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julesverne
Det finns fler än du

Mellanöl, typ Hof + benso är min favorit!

Det bästa som finns. 2-4mg ikto och ett 6pack folköl. Något bra spel till det sen en mysig film när man är less på att spela. Man sträcker så skönt på sig och blir så avslappnad och ångestfri!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in