2018-01-28, 22:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag är medveten om att det är hans tolkning ja, hur kan du tro att jag missat det? Det du länkar till är inte lagen.

Varför kan du inte googla själv?

https://www.parl.ca/DocumentViewer/en/42-1/bill/C-16/royal-assent

Det finns andra som är insatta i alla turerna runt det där. Vad jag har förstått så gick den inte igenom i ursprunglig form.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-01-28 kl. 22:32.
Citera
2018-01-28, 22:30
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Vet du vad insinuation är? Jag ska förtydliga, jag ser någon som pratar mycket om hur smart den är, om än indirekt (man måste vara smart för att ha samma åsikter som jag), de som inte tycker som jag är mindre smarta eller känslomässigt drivna. Folk som hävdar sin egen intelligens så ofta tenderar att sakna skäl för det.

Tack för att du illustrerar det jag skrivit tidigare om att outvecklade människor inte tänker utan värderar hur det sagda återfaller på dem själva. Och därefter försöker sätta ord på sin känsla.
Citera
2018-01-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Men snälla någon, det är väl ingen som har försökt antyda att 100 % av hans följarskara skulle vara konspirationsstinna obildade unga vita män. Vad som sägs är att Peterson är relativt ensam i att vara både en akademiker och medieprofil som uttrycker dessa åsikter, och att det är en viktig anledning till att han fått många följare ur den här gruppen.

Är det verkligen att provocera att påpeka att Petersons tittare dras till honom för att han är en vältalig person som delar deras åsikter? Vad här näst, förväntas jag leda i bevis att Jimmie Åkessons följare delar hans åsikter om invandring?

"Men snälla någon",
säger du?

hur tycker du att vi tolkar detta då?

"På så sätt har han hittat en stor publik då ett stort antal obildade älskar att se en akademiker formulera deras åsikter på ett fint sätt."

Disciplina

"så vi pratar förmodligen främst om unga män som inte jobbar hårt för att skaffa sig en utbildning i nuläget). Att de primärt är vita får väl betraktas som underförstått när man ser till vilken geografisk region han är mest populär i."

Disciplina

Lägg ner med så nedlåtande inledningar som "Snälla någon".

Jag skrev aldrig att du har påstått att 100% av hans följarskara skulle vara obildade - men om du tror att det är mindre nedlåtande att påstå att 80% av hans följare är det så be my guest.

Edit:
Kan rätta mig själv innan du gör det - Jag skrev "alla hans följare", men sista paragrafen är det som har betydelse här vilket som.
Senast redigerad av Sensimilla1 2018-01-28 kl. 22:34.
Citera
2018-01-28, 22:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Jordan om Bill C- 16 och vad han opponerar sig mot. Över 30 kön kan bli lite jobbigt att hantera.

https://ru-clip.com/video/p93NCyV5Hws/professor-jordan-peterson-his-stance-on-gender-pronouns.html
Senast redigerad av Gertrud1 2018-01-28 kl. 22:40.
Citera
2018-01-28, 22:38
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Men snälla någon, det är väl ingen som har försökt antyda att 100 % av hans följarskara skulle vara konspirationsstinna obildade unga vita män. Vad som sägs är att Peterson är relativt ensam i att vara både en akademiker och medieprofil som uttrycker dessa åsikter, och att det är en viktig anledning till att han fått många följare ur den här gruppen.

Är det verkligen att provocera att påpeka att Petersons tittare dras till honom för att han är en vältalig person som delar deras åsikter? Vad här näst, förväntas jag leda i bevis att Jimmie Åkessons följare delar hans åsikter om invandring?

Ja, så hade jag också uppfattat det, eftersom det är så Peterson framställt situationen. Fast när du säger det så verkar det ju sannolikt att det bara är hans egna lilla tolkning av vad lagen skulle innebära. Du har ingen bra länk på lager?

Lagen är den här: http://laws-lois.justice.gc.ca/eng/acts/h-6/page-1.html#h-3

Gertud1 har hjälpsamt letat upp tillägget, som såvitt jag förstår det gick ut på att "gender identity or expression" lades till bland de olika skälen man inte fick ha för att diskriminera.

Juridik är inte mitt område, jag kan inte läsa det där och säga att han har rätt eller fel men det står iallafall aldrig uttryckligen att man måste använda specifika termer. Det är definitvt en tolkning Jordan har gjort och där Canadian Bar Association inte håller med honom.
Citera
2018-01-28, 22:41
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Varför kan du inte googla själv?

https://www.parl.ca/DocumentViewer/en/42-1/bill/C-16/royal-assent

Det finns andra som är insatta i alla turerna runt det där. Vad jag har förstått så gick den inte igenom i ursprunglig form.

Jag bad aldrig någon hitta lagen åt mig, det är jag fullt kapabel till själv. Det jag däremot inte är fullt kapabel till är att förstå den, det jag önskade var att någon som förstod den och eller förstod Jordans exakta invändning kunde förklara. Men tack för att du försökte hjälpa.
Citera
2018-01-28, 22:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Gertud1 har hjälpsamt letat upp tillägget, som såvitt jag förstår det gick ut på att "gender identity or expression" lades till bland de olika skälen man inte fick ha för att diskriminera.

Juridik är inte mitt område, jag kan inte läsa det där och säga att han har rätt eller fel men det står iallafall aldrig uttryckligen att man måste använda specifika termer. Det är definitvt en tolkning Jordan har gjort och där Canadian Bar Association inte håller med honom.

Som jag sagt så har det nämnts att den inte gick igenom i sin ursprungliga form.

Se ovan, han drar tankegångarna lite längre, jag vet inte om du känner till Farenheit 451.
Det har ju redan börjat ske i Sverige, man eldar inte böckerna denna gång men man rensar ut dem.
Citera
2018-01-28, 22:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag bad aldrig någon hitta lagen åt mig, det är jag fullt kapabel till själv. Det jag däremot inte är fullt kapabel till är att förstå den, det jag önskade var att någon som förstod den och eller förstod Jordans exakta invändning kunde förklara. Men tack för att du försökte hjälpa.

Det kommer nog någon i morgon som är insatt i alla turerna, och implikationerna.

Här är Ivar Arpis samtal med honom, jag har för mig de sade något om det.

https://www.youtube.com/watch?v=q14VhGQIUxg

Här ett kortare avsnitt
https://www.youtube.com/watch?v=oFxWIGJFibM

I klippet efter det korta talar hon om att "vara skyldig såsom varande medlem av en grupp" Han har rätt i att det är farligt. Det är exakt det synsätt som gjorde att man höll alla Judar skyldiga i Europa för närmare hundra år sedan.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-01-28 kl. 22:59.
Citera
2018-01-28, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sensimilla1

"Men snälla någon",
säger du?

hur tycker du att vi tolkar detta då?

"På så sätt har han hittat en stor publik då ett stort antal obildade älskar att se en akademiker formulera deras åsikter på ett fint sätt."

Disciplina

"så vi pratar förmodligen främst om unga män som inte jobbar hårt för att skaffa sig en utbildning i nuläget). Att de primärt är vita får väl betraktas som underförstått när man ser till vilken geografisk region han är mest populär i."

Disciplina

Lägg ner med så nedlåtande inledningar som "Snälla någon".

Jag skrev aldrig att du har påstått att 100% av hans följarskara skulle vara obildade - men om du tror att det är mindre nedlåtande att påstå att 80% av hans följare är det så be my guest.

Edit:
Kan rätta mig själv innan du gör det - Jag skrev "alla hans följare", men sista paragrafen är det som har betydelse här vilket som.
Snälla någon, definitivt. Jag förstår ärligt talat inte hur du kan vara så här lättkränkt.

Jag har inte angett några procentsatser överhuvudtaget, det är du som återkommer till att haka upp dig på procentsatser som du själv hittar på allteftersom. Vad jag sa från början var att Peterson blivit populär för att han är en akademiker som uttrycker en viss typ av åsikter populära bland obildade vita män. Jag har inte sagt att alla som har den här typen av åsikter hör till gruppen obildade vita män. Jag har inte sagt att alla som följer Peterson gör det för att han uttrycker de här åsikterna. Jag har inte försökt göra gällande att någon av de två tidigare meningarna skulle vara sanna om du byter ut ordet alla mot 80 % eller någon annan procentsats du kan komma att hitta på.

Vad jag sagt är att det faktum att Peterson är en av ytterst få vältaliga personer med en akademisk bakgrund som uttrycker de här åsikterna har varit en starkt bidragande faktor till hans popularitet, och att detta är förklaringen till att han fått det mindre smickrande öknamnet "dumb man's smart person".

Citat:

Tack, grymt som alltid Dwain.
Citera
2018-01-28, 23:09
Medlem
Citat:
Snälla någon, definitivt. Jag förstår ärligt talat inte hur du kan vara så här lättkränkt.

Jag har inte angett några procentsatser överhuvudtaget, det är du som återkommer till att haka upp dig på procentsatser som du själv hittar på allteftersom. Vad jag sa från början var att Peterson blivit populär för att han är en akademiker som uttrycker en viss typ av åsikter populära bland obildade vita män. Jag har inte sagt att alla som har den här typen av åsikter hör till gruppen obildade vita män. Jag har inte sagt att alla som följer Peterson gör det för att han uttrycker de här åsikterna. Jag har inte försökt göra gällande att någon av de två tidigare meningarna skulle vara sanna om du byter ut ordet alla mot 80 % eller någon annan procentsats du kan komma att hitta på.

Vad jag sagt är att det faktum att Peterson är en av ytterst få vältaliga personer med en akademisk bakgrund som uttrycker de här åsikterna har varit en starkt bidragande faktor till hans popularitet, och att detta är förklaringen till att han fått det mindre smickrande öknamnet "dumb man's smart person".

Tack, grymt som alltid Dwain.

Tack för omtanken, men jag känner mig inte kränkt av dina inlägg över huvud taget.

Att skriva att "FRÄMST" och "hittat en stor publik" är att hävda en majoritet, eller ska du påstå annat?
Och att hävda att den majoriteten av de som gillar en akademiker som du uppenbarligen inte håller med är obildade vita män är provocerande, fattar du inte det?

Jag har reagerat på sättet du uttrycker dig, inte om åsikterna i sig.
Du framför dina åsikter på ett riktigt nedlåtande sätt som endast provocerar människor.
Men eftersom du förmodligen bara diskuterar sådant här på internet så ska jag sluta bemöda mig mer för det börjar bli patetiskt.

Eller så lägger jag mig på din nivå och påstår att alla som har läst "Kommunistiska Manifestet" av Karl Marx och tyckt sig "förstå" är blåögda små vita brudar som har haft det för bra i livet.

##
Lägger till detta:

Du simmar nära klassförakt på sättet som du uttrycker dig som om "lågutbildade", något som din vän Karl inte skulle vilja röra med en 50 meters tång.
Det finns lågutbildade personer i denna värld som är genialiska och det finns många självlärda.
Som sagt så jag har kritiserat hur du uttrycker dig så jag kan ha fel, men det är så det låter i mina öron.
Senast redigerad av Sensimilla1 2018-01-28 kl. 23:23.
Citera
2018-01-28, 23:11
Medlem
Mess avatar
Citat:
Vad jag sa från början var att Peterson blivit populär för att han är en akademiker som uttrycker en viss typ av åsikter populära bland obildade vita män.

So you´re saying:

Det är statistiskt säkerhetställt att det är en majoritet av de obildade vita mäns åsikter som uttrycks genom Peterson?. Eller påstår du helt enkelt något som du inte har en aning om, precis som dina systrar?.

Vem har gett honom öknamnet "dumb man's smart person" ?, är det du och dina systrar eller de "obildade vita männen"?.

Kan det vara så att du tillhör "the dumb Girls stupid conclusions" ?.
Citera
2018-01-28, 23:18
Medlem
Citat:
Vad jag sagt är att det faktum att Peterson är en av ytterst få vältaliga personer med en akademisk bakgrund som uttrycker de här åsikterna har varit en starkt bidragande faktor till hans popularitet, och att detta är förklaringen till att han fått det mindre smickrande öknamnet "dumb man's smart person"

Några frågor på detta.

Av vem/vilka har han fått det öknamnet? Genus"vetenskapliga" institutionen? Kanske inte så seriöst att dra stora växlar på den typen av argumentation.

Hur har du kommit fram till att det få sådana personer som uttrycker de här åsikterna? Har du räknat eller bara din känsla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in