2018-01-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tycker också att det s.k bdsm-spåret borde kunna släppas. Journalister skriver om allt möjligt, även konstiga saker om en galen ubåtsnisse, utan att ha personligt intresse men nyfikenhet på människan och entusiasmen denna har. Men man vet att många andra kanske vill läsa om sånt. Tydligen hade däremot PM bdsm-intressen, eller rättare sagt sexualsadistiska, men det var inte det KW skulle intervjua honom om. Tror inte för en sekund att hon plötsligt skulle vilja ha sex med den lilla räkan.
-----
Det behövs säkert ingen övermänniska för att vinscha upp en försvarslös kropp på stegen.

När hon klättrar nedför stegen har man i allmänhet minst en hand runt en stegpinne samt minst en fot på en nedre stegpinne. Inte så svårt att snabbt snara fast en av dom ... Glöm inte att detta var väl planerat och förberett. Vill minnas att jag lanserade ngt liknande långt tidigare. Han har med säkerhet också berättat hur hon säkrast skall göra .... Strips och snören var liksom ingen bristvara ombord.
Citera
Medlem
portnoys avatar
Till er som är bevandrade inom juridik: hur hade det sett ut om KWs kvarlevor ej hade påträffats?

Om endast det som påträffades i ubåten efter bärgningen var vad man hade.

Antar att blodrester och klädesplagg hade varit hyfsat tungt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Hur tänker du; att han haft av en arm mens hon levde till exempel - eller djupa stick i slidan?

De exakta momenten har jag ingen kunskap om. Jag nöjer mig med att konstatera att Madsen orsakat massiv blödning. Och ett lik blöder troligen inte på "en stor yta", som polisen sa. Så mycket blöder bara en levande människa.
Citera
2018-01-28, 17:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag anser att rapporteringen kring det här fallet är väldigt märklig. Att KW och hennes pojkvän bodde 200 meter från PMs verkstad borde ju ha kommit fram tidigare tycker man?

Hon var ju fortfarande folkbokförd hos föräldrarna. BT skrev häromdagen att de hade känt till att hon bodde hos sin pojkvän, så nära RML, men att de inte velat använda sig av den informationen förrän det var officiellt bekräftat. Och nu bekräftade ju pojkvännen det till det danska kriminalprogrammet.
Citera
2018-01-28, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Till er som är bevandrade inom juridik: hur hade det sett ut om KWs kvarlevor ej hade påträffats?

Tja Peter Lundin blev dömd till livstid för 3 st mord där kropparna aldrig återfunnits. Även i ett fall 2014 dömdes 2 personer för mord utan kropp.
Citera
2018-01-28, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy

Det där är en retorisk fråga egentligen, vi vet ju inte riktigt vad de hittade. Men han var ju först häktad för vållande till annans död. Och det kanske är det han blivit fälld för i så fall.
Citera
2018-01-28, 17:19
Medlem
Citat:
Jag anser att rapporteringen kring det här fallet är väldigt märklig. Att KW och hennes pojkvän bodde 200 meter från PMs verkstad borde ju ha kommit fram tidigare tycker man?
Det HAR stått att de bodde ganska nära varandra. Men "nära" är ju en definitionsfråga.
Citera
2018-01-28, 17:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
https://www.bt.dk/krimi/raket-madsens-naere-ven-taler-ud-jeg-har-mistet-alt-for-ham

"Skulle jeg kunne sidde i min have og drikke kaffe med sådan en person? Det ville jag ikke kunne. Jeg kan ikke vare ven med sådan et menneske".

Eftersom man inte verkar kunna kopiera testen i BT så skrev jag av den.

EDIT: Det betyder alltså på svenska, det fetade: Det skulle jag inte.

Ja, fast du glömde de första två meningarna. Jag tror för övrigt att jag tänkte på någon tidigare intervju, där han var mindre hård.

"Skal man kunne rumme det som menneske og tilgive? Det kan jeg ikke besvare lige nu. Skulle jeg kunne sidde i min have og drikke kaffe med sådan en person? Det ville jeg ikke kunne. Jeg kan ikke være ven med sådan et menneske.«"

Han säger alltså först att han inte vet om han kommer att kunna förlåta, att han inte kan svara på det nu/ännu.
Citera
2018-01-28, 17:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det HAR stått att de bodde ganska nära varandra. Men "nära" är ju en definitionsfråga.

Det har inte stått i någon officiell tidning, vad jag vet. Det var jag som tog hit uppgiften ifrån tysken, som slog upp pojkvännens adress och räknade ut avståndet till Nautilus kajplats.
Citera
2018-01-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det har inte stått i någon officiell tidning, vad jag vet. Det var jag som tog hit uppgiften ifrån tysken, som slog upp pojkvännens adress och räknade ut avståndet till Nautilus kajplats.
Jo, det har det faktiskt. Tidigt i höstas. Men själv trodde jag det var i Köpenhamns centrum, där Madsens fru bodde (Istedgade).
Citera
2018-01-28, 17:31
Medlem
Citat:

Madsen har alltså haft möjlighet att spana på Wall, stöta på henne av en slump osv. Intressant.

Om de två skakade hand innan augusti bör Wall ha nämnt det för sina närmaste. Jag tror att Madsen hade mer koll på Wall än vad hon hade på honom.
Citera
2018-01-28, 17:33
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Madsen har alltså haft möjlighet att spana på Wall, stöta på henne av en slump osv. Intressant.

Om de två skakade hand innan augusti bör Wall ha nämnt det för sina närmaste. Jag tror att Madsen hade mer koll på Wall än vad hon hade på honom.

Det kan ju också vara så att den geografiska närheten var en parameter som gjorde att Wall fick upp ögonen för Madsen.

Jag är inte helt insatt i detaljerna, men tror man verkligen att det var Madsen som först tog kontakt med Wall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in