2018-01-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Djursing är bara ute efter att tjäna pengar; han tänker utnyttja sin kännedom om M till sista kronan. Jag tycker att det värsta är att han sviker en gammal vän: tidigare har han alltid sagt att de var så goda vänner, men nu har han suttit i alla TV-soffor som finns i Danmark och sagt att han och M absolut aldrig varit vänner, att han bara är M:s biograf och inget annat. Han har bland annat sagt att han kan tänka sig att hälsa på M i fängelset, men då ska M ha klart för sig att de absolut inte är vänner... Men ändå tänker han fortsätta tjäna pengar på M! Det är lågt.

(Och JA självklart får man ta avstånd om en vän har gjort något hemskt som man inte kan förlåta, men man får inte skriva om förhistorien, inte förneka det som varit.)
Det har du rätt i. Han hade ju kunnat sagt att vi blev vänner, men såna här vänner vill jag inte ha. Eller nåt. Att ta avstånd är bara rätt i det här fallet. Madsens polare Christoffer Mayer är ju förfärad och säger att de suttit och fikat i hans trädgård massor av gånger. Men Madsen kommer aldrig mer få sätta sin fot i hans trädgård mer. Vilket är klarsynt, eftersom den enda fika han kommer inmundiga är den som serveras i häkte och fängelse. Han har bränt varenda vän han haft, och troligen fru och älskarinna också. Här snackar vi verkligen om att bränna broar.
Citera
2018-01-28, 16:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har du rätt i. Han hade ju kunnat sagt att vi blev vänner, men såna här vänner vill jag inte ha. Eller nåt. Att ta avstånd är bara rätt i det här fallet. Madsens polare Christoffer Mayer är ju förfärad och säger att de suttit och fikat i hans trädgård massor av gånger. Men Madsen kommer aldrig mer få sätta sin fot i hans trädgård mer. Vilket är klarsynt, eftersom den enda fika han kommer inmundiga är den som serveras i häkte och fängelse. Han har bränt varenda vän han haft, och troligen fru och älskarinna också. Här snackar vi verkligen om att bränna broar.

Fast Meyer sa inte så. Han sa att han INTE VET om han kan tänka sig att sitta och dricka kaffe i trädgården med M mer. Han sa också att känslor som man haft under många år, inte bara dör på en gång. Det var fint sagt, tycker jag.
Citera
2018-01-28, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Fanns en påtaglig mängd blod i ubåten (låt oss säga 2 L) så kan man nog dra en dyster slutsats: Wall blödde riktigt ordentligt innan döden, och det är väl iaf fastställt att hon blev knivhuggen innan döden, men man vet kanske inte om huggen var dödliga.

Och visst kan ett lik blöda, men isf mkt begränsat. Det är hjärtat som trycker ut blodet ur en skadad, levande kropp. Och skedde ett blodbad i ubåten så skedde det medan Wall levde.

Enbart styckningen av kroppen borde inte leda till ett totalt blodbad, som Madsen inte alls kunde hantera.

Detta blir ju bara värre och värre.
Man fann ju stora rester av koagulerat blod på en så pass stor yta att man insåg att ett allvarligt brott begåtts. Det samt obduktionen har nog gjort att de kunnat konstatera att Kim levde när han stack kniven i henne 15 ggr. Hon har blött massor.
Citera
2018-01-28, 16:27
Medlem
Citat:
Fast Meyer sa inte så. Han sa att han INTE VET om han kan tänka sig att sitta och dricka kaffe i trädgården med M mer. Han sa också att känslor som man haft under många år, inte bara dör på en gång. Det var fint sagt, tycker jag.

https://www.bt.dk/krimi/raket-madsens-naere-ven-taler-ud-jeg-har-mistet-alt-for-ham

"Skulle jeg kunne sidde i min have og drikke kaffe med sådan en person? Det ville jag ikke kunne. Jeg kan ikke vare ven med sådan et menneske".

Eftersom man inte verkar kunna kopiera testen i BT så skrev jag av den.

EDIT: Det betyder alltså på svenska, det fetade: Det skulle jag inte.
Senast redigerad av Picasso2 2018-01-28 kl. 16:33.
Citera
2018-01-28, 16:28
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Fanns en påtaglig mängd blod i ubåten (låt oss säga 2 L) så kan man nog dra en dyster slutsats: Wall blödde riktigt ordentligt innan döden, och det är väl iaf fastställt att hon blev knivhuggen innan döden, men man vet kanske inte om huggen var dödliga.

Och visst kan ett lik blöda, men isf mkt begränsat. Det är hjärtat som trycker ut blodet ur en skadad, levande kropp. Och skedde ett blodbad i ubåten så skedde det medan Wall levde.

Enbart styckningen av kroppen borde inte leda till ett totalt blodbad, som Madsen inte alls kunde hantera.

Detta blir ju bara värre och värre.

Jag klarar faktiskt inte få fram en klar bild av hur det måste ha sett ut där nere i ubåten när det stod på. Har nån slags mental säkring som skyddar mig. Om detta är bra eller dåligt vet jag inte.
Citera
2018-01-28, 16:43
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Hur tänker du; att han haft av en arm mens hon levde till exempel - eller djupa stick i slidan?
Jag har faktiskt tänkt på att amputation medan hon levde kunde ha skett. Så jävla fruktansvärt. Tar ju en stund att förblöda om man inte amputerar hela benet förstås,så visst är det möjligt
Citera
2018-01-28, 16:51
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Du har noll koll, så sa han inte.
Det är naturligt att folk tar avstånd, tortyr/mord/styckning/dumpning/lögner brukar liksom få vänskapen att svalna.

Sen finns det ju mentalsjuka typer som istället vill bli vänner med folk först efter att dom visat sig vara sadistiska styckmördare. Dessa typer kallas i folkmun 'mördar-groupies' och föraktas av sin omgivning.
Citera
2018-01-28, 16:52
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Försök själv i just den tidningen. Det går faktiskt inte. Och jag VET hur man kopierar!

Jo det går.
sista stycket från artikeln:

»Jeg tænker rigtig meget på, hvad hendes familie og kæreste går igennem. Det her er noget af det mest makabre, jeg nogensinde har hørt. Det er værre end den værste horrorfilm. Jeg har ikke rigtig ord for den afsky, jeg føler i øjeblikket.«
Citera
2018-01-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Han kan ju ha hotat henne på nåt sätt, med någon typ av vapen till exempel, så att hon av rädsla ”gick med på” att låta sig bindas. Ingen aning om det var så det gick till naturligtvis, bara spekulationer.

Detta med bdsm-spåret måste folk helt enkelt släppa. Bara för att KW skrivit en artikel om alternativ sexualitet blir folk (Merwinna m f) helt till sig. Tips till allmänheten: det går att ägna professionellt intresse åt ett fenomen utan att vara personligt involverad i det. Det är till och med ganska vanligt att det är så.

Tycker också att det s.k bdsm-spåret borde kunna släppas. Journalister skriver om allt möjligt, även konstiga saker om en galen ubåtsnisse, utan att ha personligt intresse men nyfikenhet på människan och entusiasmen denna har. Men man vet att många andra kanske vill läsa om sånt. Tydligen hade däremot PM bdsm-intressen, eller rättare sagt sexualsadistiska, men det var inte det KW skulle intervjua honom om. Tror inte för en sekund att hon plötsligt skulle vilja ha sex med den lilla räkan.
-----
Det behövs säkert ingen övermänniska för att vinscha upp en försvarslös kropp på stegen.
Citera
2018-01-28, 17:02
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Men VAD är detta? Någon som kan läsa? OBS betalartikel, men nu blev man ju sjukt nyfiken, alltså! "Han kom och satte sig vid elden"?!! Madsen..?

https://www.bt.dk/danmark/kim-wall-boede-doer-om-doer-med-peter-madsen-han-kom-og-satte-sig-ved-baalet

Mycket intressant! Nån som har tillgång till artikeln?
Citera
2018-01-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Mycket intressant! Nån som har tillgång till artikeln?

Får du inte upp denna? "Denne artikel er normalt kun for abonnenter, men i dag kan du læse den gratis"
Citera
2018-01-28, 17:11
Medlem
crawlys avatar
Jag anser att rapporteringen kring det här fallet är väldigt märklig. Att KW och hennes pojkvän bodde 200 meter från PMs verkstad borde ju ha kommit fram tidigare tycker man?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in