Flashback bygger pepparkakshus!
2018-02-12, 08:00
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezras
Så det räcker inte med att PM är en vidrig
och psykotisk pervers styckmördare med
ett uppblåst ego större än vintergatan, frun
måste ha en bättre orsak till skilsmässa enligt
herr merwinna.
Jo, hon kanske med större tyngd vill kunna vittna till förmån för sin make. Jag tror nämnligen Dets hustru är knäpp.
Citera
2018-02-12, 08:04
Medlem
Merwinnas avatar
Om alla ska bli övertygade om att det inte bara är en skilsmässa på papperet, måste S även påbörja laserborttagning av den hemska tatueringen...
Citera
2018-02-12, 08:13
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ska hon vittna till förmån för M, så måste hon antingen endast ha positiva/ovetande saker att säga, eller begå mened. Men visst kan det vara så. Hoppas nästan det, för det är så tråkigt med människor som sviker!
Hon kanske tror att hon kan påverka så maken får vård istället, genom att t ex berätta om nervösa sammanbrott etc. En mikroskopisk chans som hon är beredd att ta. Jag tror ju att hon hela tiden vetat om Dets grymhet och att hon själv är knäpp.
Citera
2018-02-12, 08:25
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ska hon vittna till förmån för M, så måste hon antingen endast ha positiva/ovetande saker att säga, eller begå mened. Men visst kan det vara så. Hoppas nästan det, för det är så tråkigt med människor som sviker!

Haha. Man kan ju även tänka sig att den främsta svikaren här är PM som torterar, mördar, styckar och dumpar en journalist?
Citera
2018-02-12, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Jag tror skilsmässan kan ha rent tekniska orsaker. Kunna vittna med mer tyngd till förmån för PM? Ekonomiska skäl? Jag tror faktiskt frun känner honom så pass väl att hon inte blev så värst chockad över vad PM nu gjort.

Finns inget man vinner tekniskt på vittnesmålet genom att skilja sig
Citera
2018-02-12, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Värst var nagelbanden. Fulla av intorkat blod, upptäckte vi här när någon la in en högupplöst bild från landstigningen.

Ja, just det... Han använde inte handskar heller. Vilken konstig jävel. Även för att vara styckmördare är han konstig.

Jag undrar om han har nån skada i pannan, som Eklund och Gacy hade (om jag minns rätt). De är de enda exempel jag kommer på, utan att rota bland mina böcker.

Han har kraschat snabbt, och är extremt klantig, trots påtaglig intelligens. Jag undrar om hans klantighet beror på mer än psykologiska brister..
Senast redigerad av Eremona2.0 2018-02-12 kl. 09:40. Anledning: Felskrivning
Citera
2018-02-12, 10:16
Medlem
Citat:
Fast om man verkligen älskar någon så tänker man inte så.

Se min edit på förra inlägget förresten, det kan handla om pengar helt enkelt.

Merwinna, kärleken falnar ganska snabbt om ens partner begått ett så vidrigt brott som Madsen. Och som han dessutom är överbevisad om. Att få honom dömd är endast en stilla promenad och en formalitet. Så du får ta och sluta trolla nu. För övrigt så får man vittna även om man är gift med en person. Man är inte TVUNGEN - men man FÅR. Och jag kan garantera dig att det inte handlar om pengar. Hon vill helt enkelt inte ha med honom att göra. Tror inte någon, förutom hans advokat, vill ha med honom att göra. Och hon är nödd och tvungen genom sitt arbete.

Jag fattar att du går igång på att hela tiden försvara Madsen, men jag vet också att du inte är intresserad av just honom, utan just att trolla runt och göra folk upprörda. Fortsätt med det - men betänk också att ditt kvinnliga nick blir mer och mer nedsmutsat och ingen kommer ta dig på allvar.
Bye for now.
Citera
2018-02-12, 11:18
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Merwinna, kärleken falnar ganska snabbt om ens partner begått ett så vidrigt brott som Madsen. Och som han dessutom är överbevisad om. Att få honom dömd är endast en stilla promenad och en formalitet. Så du får ta och sluta trolla nu. För övrigt så får man vittna även om man är gift med en person. Man är inte TVUNGEN - men man FÅR. Och jag kan garantera dig att det inte handlar om pengar. Hon vill helt enkelt inte ha med honom att göra. Tror inte någon, förutom hans advokat, vill ha med honom att göra. Och hon är nödd och tvungen genom sitt arbete.

Jag fattar att du går igång på att hela tiden försvara Madsen, men jag vet också att du inte är intresserad av just honom, utan just att trolla runt och göra folk upprörda. Fortsätt med det - men betänk också att ditt kvinnliga nick blir mer och mer nedsmutsat och ingen kommer ta dig på allvar.
Bye for now.
Nej, Picasso, det är inte alls säkert att kärleken falnar. Det beror ju på individen. Ett sätt att reagera på kan ju vara att bli ännu mer hängiven och känna sig härligt utvald när maken är värre mot andra än mot sig själv. En del blir ju som vi vet t om kära i galningarna. Att PMs hustru vetat om sin makes vansinne kan jag ta gift på. Med det inte sagt att hon vetat om just det här med Kim. Men det vet vi ju faktiskt inte heller. Kaka söker ju som bekant ofta maka.
Citera
2018-02-12, 11:29
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av You.are.whale.cum
Finns inget man vinner tekniskt på vittnesmålet genom att skilja sig
Men de kanske har fått för sig det. Något ekonomiskt då, kanske? Eller är hon jättelättad att Psykot blir inspärrad. Hon kan ju ha varit livrädd för Det. Eller vansinnigt hängiven och verkställer nu bara alla Dets idéer?
Citera
2018-02-12, 11:54
Medlem
Citat:
Nej, Picasso, det är inte alls säkert att kärleken falnar. Det beror ju på individen. Ett sätt att reagera på kan ju vara att bli ännu mer hängiven och känna sig härligt utvald när maken är värre mot andra än mot sig själv. En del blir ju som vi vet t om kära i galningarna. Att PMs hustru vetat om sin makes vansinne kan jag ta gift på. Med det inte sagt att hon vetat om just det här med Kim. Men det vet vi ju faktiskt inte heller. Kaka söker ju som bekant ofta maka.
Att S***d vetat om hans avarter ang sex är nog inget att hymla med. Det har hon säkert. Men detta blev för mycket. Hon verkar ju fullt normal, även om hon insåg att han var en raket- och ubåtsnörd som hade märkliga privata bdsm-intressen. Men från det till att fortsätta hänga ihop med honom är steget långt. Sedan att det finns mördar-groupies är en helt annan sak. Tror inte man ska blanda ihop äpplen och päron.
Citera
2018-02-12, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja, just det... Han använde inte handskar heller. Vilken konstig jävel. Även för att vara styckmördare är han konstig.

Jag undrar om han har nån skada i pannan, som Eklund och Gacy hade (om jag minns rätt). De är de enda exempel jag kommer på, utan att rota bland mina böcker.

Han har kraschat snabbt, och är extremt klantig, trots påtaglig intelligens. Jag undrar om hans klantighet beror på mer än psykologiska brister..

Jag tror, oavsett om brottet var planerat eller ej, att han på riktigt trodde att han skulle kunna komma undan med det. Hans tanke att kroppen aldrig skulle hittas och då behövs inte handskar. Med tanke på alla spår i ubåten hade nog handskar inte heller haft någon betydelse i sak.

Det är nog mycket möjligt att Madsen är "neurologiskt avvikande" på något vis men svårt att säga exakt vad. Han är ett speciellt fall.

Ska jag ägna mig åt spekulation så tror jag att hans "klantighet" är kopplad till hur han ser på sig själv kontra sin omvärld. Han har ju en historik med att komma på kant med människor i sin omgivning. Sådant brukar i sin tur exempelvis bero på bristande förmåga att kommunicera och att förstå motparten (empati, tänka sig in i en annan människas situation etc.) Madsen ter sig för mig väldigt självcentrerad.

Jag tror att Madsen tänkt sig att han skulle dumpa kroppsdelarna med sänken (att han tyckte det var en bra plan för att minska risken för upptäckt), åka hem med ubåten, skölja ur den / tvätta med högtryckstvätt och kanske måla på ytorna lite också, säga att han satt henne i land på kvällskvisten och sedan skulle allt vara frid och fröjd för honom. Men han hade inte räknat med pojkvännens larm, de danska myndigheternas effektivitet och polisens mycket resoluta agerande.

På sätt och vis tror jag Madsen satsade allt på ett kort. För det är lite så det är även med raketverksamhet. När du kommit till en viss punkt med raketuppskjutningen kan du inte längre avbryta, du måste fullfölja oavsett vilket resultatet sedan blir. Om hans logik följde "raketlogiken" är det inte så konstigt att det gick som det gick.
Citera
2018-02-12, 11:57
Medlem
Citat:
Men de kanske har fått för sig det. Något ekonomiskt då, kanske? Eller är hon jättelättad att Psykot blir inspärrad. Hon kan ju ha varit livrädd för Det. Eller vansinnigt hängiven och verkställer nu bara alla Dets idéer?

Dets?

Hon har juridisk support, så det är troligen ingenting hon fått för sig bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in