Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Med bättre argumentation kan du klara dig utan angrepp på debattörer och barnsliga halmgubbar.
Det finns varken halmgubbar eller angrepp på debattörer. Självklart så skulle det vara bra om jag kunde argumentera bättre men det underlättar ändå att jag håller mig till rimliga antaganden och fakta och inte omöjliga scenarier som de du målar upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
guaponi
Du är oärlig och skiter i fakta och struntar i vad som redan behandlats och diskuterats i tråden. Nu upprepar du dessutom din önskan om att UK ska bete sig som en skurkstat och olagligen hålla JA frihetsberövad för att Sverige av någon outgrundlig anledning ska häkta och utfärda en EAW. Man mår illa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Givetvis skall britterna hålla sig till lagen.
Hur ska du ha det? Ska de hålla JA frihetsberövad tills Sverige utfärdat en ny EAW som du skriver här
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
I samma sekund han ev. grips av brittisk polis så kommer britterna säkerligen vara behjälpliga med att hålla den extremt flyktbenägne rymlingen i häkte tills ny EAW är utfärdad av Sverige.
vilket skulle bryta mot lagen ( som skulle ge max 6 alternativt 24 timmar i häkte beroende på omständigheter vilket visats flera ggr tidigare i tråden ) vilket givetvis inte är tillräckligt med tid för att häkta JA + utfärda EAW. Eller är det så att du räknar med att man hinner skriva om brittisk lagstiftning så att han kan tas i förvar under längre tid lagligt? Eller föreslår du tidsresor för att lösa problemet? Sådana har du ju åkt på många ggr förut vilket är välkänt för alla som följt tråden en längre tid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Vilken är skurkstaten här?
Jag avser givetvis att UK beter sig som en skurkstat om man häktar JA längre än vad som man lagligen kan göra, men håller man sig till lagen ( via ändrad lagstiftning eller tidsresor eller något annat Anodymare påhitt så ok, då är man kanske legalt korrekt ).
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Den som förvägrat kvinnorna rättvisa är Ecuador. JA möter rättvisan samma sekund han kliver ut från ambassaden, istället för att gömma sig från rättvisan med stöd av skurkstaten Ecuador. Mitt hopp står till att Ecuador insett att allt blev bara fel. Ett par välriktade sparkar i baken på herrskapet är ett nödvändigt första steg för bot och bättring, inte minst för Ecuadors anseende.
Du är nog väldigt ensam om att anse att Ecuadors anseende skulle förbättras för att man skulle vända 180 grader och dra tillbaks asylen. För att inse hur ensam du är så räcker det om du läser alla de kommentarer som kommit till senaste veckans artiklar som skriver om Morenos senaste uttalanden samt Correas uttalande om att Moreno saknar integritet och gör som USA vill ifall de sätter press på honom.
Så mästerdebattören! Hur har du tänkt att den tillräckligt långa häktningen (för att Sverige ska hinna utfärda en EAW) ska gå till utan att UK bryter mot lagen? Tidsresor? Ändrad lagstiftning? ....
Ska vi ta nästa mysterium i din argumentation???
Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
I brittiskt häkte kommer han inte undan delgivning. Om han då även delges åtal återstår att se, eller om han först häktas, utlämnas till Sverige för kompletterande förhör och att man först efter det tar beslut om åtal.
....
Troligen är läget bättre vid nästa EAW för man kommer att ha delgivit honom misstanke om våldtäkt och eventuellt även delgivit honom åtal.
Här verkar du återigen argumentera för att man ska bryta mot lagen ... du har ju fått lagstiftning i tråden. Inte heller i brittiskt häkte kan han tvingas att ta emot en svensk delgivning. Så antingen så kommer brittiska eller svenska myndigheter att bryta mot lagen om man ska delge honom mer än vad som redan gjorts ifall det är mot hans vilja. Är det ändrad lagstiftning eller tidsresor du förespråkar för att lösa problemet???? Eller kommer du att lyssna på konsensus hos de jurister som uttalat sig publikt och som menar att delgivningen anses genomförd så fort som han anses ha givits möjlighet att bli delgiven?
Det finns en del du behöver förklara för oss andra som inte är lika smarta som dig ... dvs hur UK/Swe ska kunna utföra häktniingar och delgivningar på ett sätt som i alla rimlighetsbedömningar inte kan ske lagligt med dagens lagstiftning.
Till sist så har jag inte haft som avsikt att angripa någon debattör. Däremot så är det svårt att skriva något om dina tokerier utan att du framstår som en komplett idiot men det beror ju enbart för att du inte klarat av att förklara för oss andra som inte besitter din uberintelligens hur häktningar / delgivningar ska kunna ske på ett lagligt sätt. Istället för dina upprepningar så skulle du kunna försöka att gå igenom hur det hela rent praktiskt skulle lösas.