2018-01-25, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Kan det vara därför de ville hålla barnen hemma? För att inte mamman skulle bli sjuk? Pappan enligt trådinlägg verkar dessutom varit renlig av sig, tagit av sig skorna osv. Han hade kanske även en rädsla för att dra hem bakterier.

Tänkte precis samma tanke och det kan förklara läkaintyget, det är på mamman. Sen har OH snackat igenom beslutet på hemundervisning med påstående om att de missänkter att den yngra dottern också fått samma som den äldre dottern.
Citera
2018-01-25, 20:13
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
Jag var bekant till familjen och från vad jag såg med mina egna ögon så är Oskar väldigt kontrollerande mot hans barn och fru! Agnes och Moa fick inte gå och leka i lekparken, umgås med vänner, vistas ute så mycket utan det var bara hemma som gällde och det var innan flickorna fick sjukdomen. Hanna var oerhört godhjärtat kvinna som alltid hade ett leende på läpparna. Man kan se det som Oskar var mannen som styr och ställer och Hanna var kvinnan som följde med i strömmen. Jag flyttade från Bjärred för 1 år sedan men den familjen och speciellt Oskar minns jag oerhört stark!

Denne högt ansedde skinhead Oskar Henkow är inget annat än en urtypisk moderat ekonomväljare. Som de flesta moderater är han känslomässigt stympad och om någon människa är sjuk är det bättre att hen avlider för samhällets och allas bästa. Skinheadet Henkow var så störd i sin moderatideologi så samma gällde tydligen även hans egna barn, var de sjuka var döden bästa medicinen. Detta var ju en ideologi som den gode moderaten Fredrik Reinfeldt genomförde redan 2006 på ett nationellt plan då sjuka skulle förnedras och jagas tills döds.

Yttermera undrar jag om den kontrollerande ekonompsykopaten Oskar Henkow inte var pedofil, han skulle träna småflicklaget i fotboll när lilla Agnes sparkade boll. Tränare av småbarn är i oroande hög grad pedofiler och Henkow är säkerligen inget undantag. Vad denne kontrollerande psykopat har duperat sin vuxna omgivning om hans intentioner är fömodligen att räkna som 100%.

Jag känner en enorm sorg för Henkows 2 små stackars flickor som fick genomlida ett liv styrt av detta skinheadrövhål, det är ju bara att läsa innantil vad Agnes kallade sig på internet "A girl has nothing to say!" hade Henkow stått här framför mig hade jag gett honom en så hård knytnäve på svinets käft att varje framtand hade åkt ut.

Helvetes psykopat! Din sociala status ger dig inga frikort att avliva barn ditt djävla psyko!
Citera
2018-01-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Menar du att han klagade för sin egen del när hans fru fått något så allvarligt som MRS? Och inför en ytlig bekant? Är detta sant, plus annat som kommit fram om honom via andra inlägg, så börjar en väldigt oskön bild av pappan att målas upp. Hoppas det inte bara är löst skvaller, annars svärtar man verkligen ner hans namn i onödan.

Jag tolkar det mer som glorifiering av sig själv och inte så mycket klagande.
Citera
2018-01-25, 20:20
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Jag var bekant till familjen och från vad jag såg med mina egna ögon så är Oskar väldigt kontrollerande mot hans barn och fru! Agnes och Moa fick inte gå och leka i lekparken, umgås med vänner, vistas ute så mycket utan det var bara hemma som gällde och det var innan flickorna fick sjukdomen. Hanna var oerhört godhjärtat kvinna som alltid hade ett leende på läpparna. Man kan se det som Oskar var mannen som styr och ställer och Hanna var kvinnan som följde med i strömmen. Jag flyttade från Bjärred för 1 år sedan men den familjen och speciellt Oskar minns jag oerhört stark!

Citat:
I mina ögon låter det rent rama sagt idiotiskt att Hanna undertecknat avskedsbrevet med vilja. Detta låter defenivit som Oskars verk och något han påtvingad Hanna med. Sist jag stödde på Oskar var när han kom förbi för att låna betong borr och då tog av han sig skorna när han klev in i garaget då jag skulle räcka över betong borren och det måste varit det konstigaste som jag bemött utav honom då mitt garage golv var extremt skitit. Kanske en liten grej i det hela men han var världens perfektionst och ville gärna visa upp till andra hur väl uppfostrad han var och "ren" av sig!

Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Det verkar ju som, utifrån vad jag tagit del av allt i den här tråden och i media, att manman och äldsta dottern tveklöst mått väldigt dåligt både fysiskt och psykiskt. Men kan det ha varit så att båda dom hade självmordstankar. Kanske äldsta dottern uttalat detta inför alla i familjen och att Hanna börjat yttra egna självmordstankar inför Oscar. Tror när man börjat uttala sånt går man över nån slags gräns . Det är ett steg närmare att göra ett självmordförsök. Detta är mina spekulationer, men det kanske hände ngt under hösten eller jul som även drog Oscar närmare avgrunden. Yngsta flickan har jag inte fått något grepp om.

Jag tror enbart att pappa Oskar var drivande i detta. Som VeronicaMaja skrev tidigare i dag. Att han gjorde sina döttrar sjuka genom åren. Att han sedan förde hela familjen mot avgrunden och mördade dem kallsinnigt.
Citera
2018-01-25, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Menar du att han klagade för sin egen del när hans fru fått något så allvarligt som MRS? Och inför en ytlig bekant? Är detta sant, plus annat som kommit fram om honom via andra inlägg, så börjar en väldigt oskön bild av pappan att målas upp. Hoppas det inte bara är löst skvaller, annars svärtar man verkligen ner hans namn i onödan.

Klagar? han sa enligt inlägget att det var tröttsamt, det är inte i mina ögon att klaga. Klart att det måste vara tröttsamt med en sjuk fru som inte kan använda händerna + två sjuka barn + ett eget jobb (om nu allt var så...).
Borde vara tröttsamt för de flesta.
Citera
2018-01-25, 20:30
Medlem
Jag har följt tråden men inte läst alla inlägg.

OnT: Jag tror att det handlar om något så ovanligt som en ”folie au deux”. Trots att man har två svårt sjuka barn. Så är det högst ovanligt att två människor tillsammans kommer fram till beslutet att avsluta sina barns liv. Det måste ligga en svår psykisk ohälsa bakom hos båda vårdnadshavarna. Barmhärtightsmord är enligt mig en förskönande beskrivining av det otroligt allvarliga brottet som skett.

OffT: såg en dokumentär häromdagen, ”a gray state”. Handlar om en man på toppen av sin karriär som väljer att mörda sin familj, och sen avsluta sitt eget liv. De hittades precis som nämnda familj i tråden, i januari (efter storhelgerna). Modern hade haft ”syner” kring om de skulle ”gå vidare” tillsammans . Ser likeheter, och det är en klart sevärd dokumentär för den intresserade.

(Första inlägget men hoppas att jag håller mig till diverse regler)
Citera
2018-01-25, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ja hur får man så olika uppfattningar om några man aldrig träffat, när det bara grundar sig på sliddersladder från andra som fantiserar vilt (några undantagna, men dem vill inte många lyssna på).
Nu drar du föräldrarna fram och tillbaka i skiten ännu en gång, men det verkar som att du lägger till ännu en missgärning; 14-åringen fick inte ens ut och handla själv?
Hittade du på den själv, eller har du fått "PM"?
Exakt, hemskt att läsa. Köper allt rakt av för det passar in i deras story utan att vars källkritisk. Är det så viktigt att ha rätt.
Citera
2018-01-25, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Just nu är väl inga hus och trädgårdar vackra och särskilt inte där det inte blir vinter med någon reda, men.. Vissa köper hus trots att de har tummen mitt i näven, andra för sakens skull. En statussymbol. Andra för att skärma av omvärlden med tomtgräns, staket och häckar. Många hus förfaller med dessa ägare och sistnämnda pga social fobi.

Staketet ser bedrövligt ut, men allra värst är kransen på ytterdörren. Grå, uttorkad och solblekt sedan år tillbaka, glömd, liksom resten av hus och trädgård. När man har barn boende hemma brukar man ju pynta och greja, typ en ljusslinga i en buske, äppelträd eller liknande och speciellt om inte barn mår bra. Man gör ju allt för att piffa och pigga upp stämningen. Men här är det dött.
Men vid uppfarten händer något! Utanför staketet står två rena bilar ingen behöver skämmas i. Det är dem familjen KOMMER i, parkerar, syns av andra. Med detta vill jag mena att OH levde två liv, ett med familjen och ett ute i stora världen.

Radhuset i Göteborg hann knappt köpas innan det var sålt igen. På köpedatum och nytt försäljingsdatum är det 11 månader. Kom grannarna för nära? Jag tycker det är egendomligt iaf.

Sedan har vi bilden på Agnes i trappan. Blek som porslin med mörka ringar under ögonen. Hon kan knappast vara 14 år på den bilden. Min första tanke var akut mineral- och vitaminbrist.
Förgiftning?

Tidigare i tråden kommenterade någon att OH inte var så lysande i texter. Jag minns inte. Kanske ifrågasatte han kollegor i sfären. Hittar det inte heller, men det finns därbak.

Luften gick ur den här familjen för många år sedan. Det är jag säker på. Obehaget ligger kvar i magvecket och då tänker jag på tid innan morden.

Bor i närheten av radhuset i Göteborg (såg adressen tidigare i tråden). Det är inte riktigt ett "vanligt" radhus, relativt stor trädgård där tomtgränsen (om det var ett staket eller häck 2011 vet jag ej) är ganska långt ifrån husväggen. På andra sidan ett slags uthus/förråd, och själva ingången till huset därifrån är ganska smal, vissa har staket där också som gör insynen ännu mindre.

Har säkert noll relevans men för isolerade människor som vill sköta sitt verkar det vara ett rimligt val.
Citera
2018-01-25, 20:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Klagar? han sa enligt inlägget att det var tröttsamt, det är inte i mina ögon att klaga. Klart att det måste vara tröttsamt med en sjuk fru som inte kan använda händerna + två sjuka barn + ett eget jobb (om nu allt var så...).
Borde vara tröttsamt för de flesta.

Men herregud det är väl att klaga? Vad annars? "-Tycker så synd om mig själv" Vilken vidrig person!
Citera
2018-01-25, 20:40
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Exakt, hemskt att läsa. Köper allt rakt av för det passar in i deras story utan att vars källkritisk. Är det så viktigt att ha rätt.
Är det väl ingen här som köpt detta rakt av?

Viktigt att ha rätt?
Än du då, vad håller du på med? Självklart är det inte säkert det stämmer, men detta är Flashback forum och här spekulerar vi, och det är ju det enda vi kan då allt är sekretess!

Vissa tycks ha rätt att ge skulden till mamman, men att ge stackars Oskar skulden är visst tabu?
Citera
2018-01-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg
Jag tolkar det mer som glorifiering av sig själv och inte så mycket klagande.
Kan likas gärna menas att han tyckte det var jobbigt för H pga att han kunde leva sig in i hennes sits. Finns inget givet i den meningen. Vidare ska vi inte glömma att det kommer från en skribent sim beskriver vad denna hört.
Citera
2018-01-25, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Är det väl ingen här som köpt detta rakt av?

Viktigt att ha rätt?
Än du då, vad håller du på med? Självklart är det inte säkert det stämmer, men detta är Flashback forum och här spekulerar vi, och det är ju det enda vi kan då allt är sekretess!

Vissa tycks ha rätt att ge skulden till mamman, men att ge stackars Oskar skulden är visst tabu?

Mycket beskyllningar på vems fel detta är, utan att ha fakta. Jag kör ett litet bibelspråk:
"Den som är utan skuld, kastar den första stenen". Den som inte begriper betyder det att "om du skall döma, se till dig själv först", eller "sopa framför din egen dörr innan du dömer någon annans skit". Typ. Lite självinsikt är aldrig fel.

Folk är tuffa här, utan att ha fakta. Hoppas fakta kommer fram snart. Eller nån litet i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in