Citat:
Så pass stor människokännedom har jag, att jag VET att ingen frisk person tar livet av hela familjen. Det är en extrem händelse som tyder på en extremt dysfunktionell person. Om det stämmer att föräldrarna författat avskedsbrev, rensat sociala medier, bommat för fönster och stängt av värmen före morden, så ter det sig dessutom ruggigt kalkylerande. Det är INGET friskt beteeende öht. En normalfungerande människa hade hejdat sig längst vägen och frågat sig vad fan man håller på med och med hjärtat i halsgropen avbrutit hela projektet och gått och kramat sina barn hårt.
Ganska säker på att arbetsgivaren slog på stora trumman och tillkallade polis omedelbart pga att OH uppvisat mycket avvikande beteende längre eller kortare tid före morden.
Ganska säker på att arbetsgivaren slog på stora trumman och tillkallade polis omedelbart pga att OH uppvisat mycket avvikande beteende längre eller kortare tid före morden.
Chefen ringde och messade OH och HB flera gånger, innan efterlysningen. Men att man efterlyser en hel familj säger att saker och ting inte stod rätt till innan frånvaron.
"En mycket skicklig medarbetare"
Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet.
– Hon var mycket skicklig medarbetare och fungerade ofta som stöd åt andra i utredningar som rörde hennes område. Väldigt omtyckt och kompetent.
Såg ni varningssignaler?
– Av respekt för familjen och anhöriga vill jag inte gå närmare in på det. Men vi har flexibla arbetstider och man har möjlighet att jobba hemma om arbetsuppgifterna möjliggör det. Det hade även hon möjlighet att använda.
På torsdagen hölls en minnesstund för kvinnan och hennes familj på arbetsplatsen.
– Det är djupt tragiskt och vi är alla både chockade och berörda. Bland arbetskamraterna var hon en kollega och vän sedan många år.
HB verkar ju inte ha varit galen på jobbet. Jobbade som vanligt fram till jul och arbetsplatsen hade flexibla arbetstider, dessutom kunde man arbeta hemifrån när arbetsuppgifterna tillät det. Verkar inte som om HB jobbat så mycket hemma. På hennes arbetsplats blev de berörda och chockade. Blixt från en klarblå himmel? Inga kända utspel från kollegor hittills.
Däremot verkar OH:s kollegor medvetna om krisen och chefens adjektiv om OH tar aldrig slut, dock ringer hen slutligen polisen. En kollega tilldelar honom professuren postumt, vilket får mig att tänka på desperation i titeljakten.
https://www.expressen.se/kvallsposten/doda-mammans-chef-hon-gav-stod-at-andra/
Ingen planering i förväg? Misstänker att morden isf inte varit så "fridfulla" som vissa påstått här. Kan förklara glassplittret på köksgolvet. Sista whiskyn?
Senast redigerad av larsingvarsfru 2018-02-24 kl. 18:01. Anledning: Tillägg
Senast redigerad av larsingvarsfru 2018-02-24 kl. 18:01. Anledning: Tillägg