2018-01-25, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Tänk vad olika upofattning man kan ha. I mina ögon - efter att ha tagit del av alla spår om denna familj - handlar det om två egoistiska föräldrar som saknar alla egenskaper en förälder bör ha. Ingen gemenskap och ett innehållslöst liv. De försökte hålla sina barn isolerade i huset, 14-åringen fick inte ens gå ut och handla själv. Tristessen och karriärspressen ledde dessa galna föräldrar till att mörda sina barn.

Ja hur får man så olika uppfattningar om några man aldrig träffat, när det bara grundar sig på sliddersladder från andra som fantiserar vilt (några undantagna, men dem vill inte många lyssna på).
Nu drar du föräldrarna fram och tillbaka i skiten ännu en gång, men det verkar som att du lägger till ännu en missgärning; 14-åringen fick inte ens ut och handla själv?
Hittade du på den själv, eller har du fått "PM"?
Citera
2018-01-25, 19:34
Medlem
Hur kan en bekant till OH ens uttala sig om att det inte förekommit vapen vid mordet? Det verkar finnas en grupp ”vänner” som vill försvara honom. Märkligt nog aldrig hans fri, trots att de som gifta, barnföräldrar borde haft gemensamma vänner. Var han scientolog så umgicks han ju bara med sådana, det har vi fått veta av fd medlem. Och från dem kommer det inte komma sanningar. Jag litar mer på vad grannarna rapporterar, från Bjärred och Göteborg.
Citera
2018-01-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ja, jag är helt med dig om pusselbitarna och samma här, det hade man lite på känn.

Men tänker att Agnes hade bara fyra år kvar tills hon skulle fylla 18 och kunde ha lämnat hemmet och ta vara på sig själv. Moa några år till. Eller om de hade kunnat få ha flyttat till någon fosterfamilj. Jag vill ändå tro att pappan gjort dem sjuka, att det inte fanns någon sjukdom egentligen.

Pappan är och förblir en loser, det är så fruktansvärt tragiskt för alla barn som blir till när föräldrarna gör det av tvång från omgivningen, barn skaffar man för man vill och har intresse för dem.
Jag skulle t ex aldrig komma på tanken att sätta ett arbete framför mina barn medan dem är från nyfödd till 18 år.....
Citera
2018-01-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hur kan en bekant till OH ens uttala sig om att det inte förekommit vapen vid mordet? Det verkar finnas en grupp ”vänner” som vill försvara honom. Märkligt nog aldrig hans fri, trots att de som gifta, barnföräldrar borde haft gemensamma vänner. Var han scientolog så umgicks han ju bara med sådana, det har vi fått veta av fd medlem. Och från dem kommer det inte komma sanningar. Jag litar mer på vad grannarna rapporterar, från Bjärred och Göteborg.
Men ge dig, den skribenten är lika trovärdig som den du väljer att systematiskt tro på. Några väljer källor som passar in i deras egen verklighet och tro.
Citera
2018-01-25, 19:44
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Ja hur får man så olika uppfattningar om några man aldrig träffat, när det bara grundar sig på sliddersladder från andra som fantiserar vilt (några undantagna, men dem vill inte många lyssna på).
Nu drar du föräldrarna fram och tillbaka i skiten ännu en gång, men det verkar som att du lägger till ännu en missgärning; 14-åringen fick inte ens ut och handla själv?
Något fel måste det ju vara med pappan o mamman, ev. endast en av dem? Normala människor med eller utan depression dödar inte sina barn, hur sjuk barnet än mår vara
( tror inte på att de var sjuka ens )

Dessutom så stod det i ett inlägg från en som kände dem, att dem inte ens fick gå ut själv och handla. Läser du inte inläggen här? Sen om det är sanning vet ju ingen mer än den som skrev, men det är något väldigt mysko med denna familj och med facit i handen förstår man ju nu hur sjuk verkligen familjen var!
Senast redigerad av rubin22 2018-01-25 kl. 19:49.
Citera
2018-01-25, 19:46
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Jag har inte dragit föräldrarna i skiten. Det har Oskar själv eller båda föräldrarna själva gjort. Oskar eller båda har mördat sina två barn.
Citera
2018-01-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Just nu är väl inga hus och trädgårdar vackra och särskilt inte där det inte blir vinter med någon reda, men.. Vissa köper hus trots att de har tummen mitt i näven, andra för sakens skull. En statussymbol. Andra för att skärma av omvärlden med tomtgräns, staket och häckar. Många hus förfaller med dessa ägare och sistnämnda pga social fobi.

Staketet ser bedrövligt ut, men allra värst är kransen på ytterdörren. Grå, uttorkad och solblekt sedan år tillbaka, glömd, liksom resten av hus och trädgård. När man har barn boende hemma brukar man ju pynta och greja, typ en ljusslinga i en buske, äppelträd eller liknande och speciellt om inte barn mår bra. Man gör ju allt för att piffa och pigga upp stämningen. Men här är det dött.
Men vid uppfarten händer något! Utanför staketet står två rena bilar ingen behöver skämmas i. Det är dem familjen KOMMER i, parkerar, syns av andra. Med detta vill jag mena att OH levde två liv, ett med familjen och ett ute i stora världen.

Radhuset i Göteborg hann knappt köpas innan det var sålt igen. På köpedatum och nytt försäljingsdatum är det 11 månader. Kom grannarna för nära? Jag tycker det är egendomligt iaf.

Sedan har vi bilden på Agnes i trappan. Blek som porslin med mörka ringar under ögonen. Hon kan knappast vara 14 år på den bilden. Min första tanke var akut mineral- och vitaminbrist.
Förgiftning?

Tidigare i tråden kommenterade någon att OH inte var så lysande i texter. Jag minns inte. Kanske ifrågasatte han kollegor i sfären. Hittar det inte heller, men det finns därbak.

Luften gick ur den här familjen för många år sedan. Det är jag säker på. Obehaget ligger kvar i magvecket och då tänker jag på tid innan morden.
Jisses, kransen på dörren ska se ut så! Har flera själv och de är gjorda av grenar. Alla gillar kanske inte glitter och färgade lampor. Inget fel på denna trädgård. Den sover och alger kommer fort vid all denna nederbörd. Beror på hur mkt skog och dylikt som finns runt angående algbildning. Om nu mamman och dörrarna var sjuka är det kanske inget att prioritera. Skärp dig!
Citera
2018-01-25, 19:51
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Tror, utan att veta, att det var hon som fick med honom på tåget.
Jaha, så Hanna kan du dra i skiten utan att veta?
Citera
2018-01-25, 19:53
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Jag har inte dragit föräldrarna i skiten. Det har Oskar själv eller båda föräldrarna själva gjort. Oskar eller båda har mördat sina två barn.
Jag håller verkligen med, det verkar som vissa här tycks tycka att hen/de är oskyldiga till mord?
Citera
2018-01-25, 19:57
Medlem
Citat:
Jaha, så Hanna kan du dra i skiten utan att veta?
Det verkar ju som, utifrån vad jag tagit del av allt i den här tråden och i media, att manman och äldsta dottern tveklöst mått väldigt dåligt både fysiskt och psykiskt. Men kan det ha varit så att båda dom hade självmordstankar. Kanske äldsta dottern uttalat detta inför alla i familjen och att Hanna börjat yttra egna självmordstankar inför Oscar. Tror när man börjat uttala sånt går man över nån slags gräns . Det är ett steg närmare att göra ett självmordförsök. Detta är mina spekulationer, men det kanske hände ngt under hösten eller jul som även drog Oscar närmare avgrunden. Yngsta flickan har jag inte fått något grepp om.
Citera
2018-01-25, 19:57
Medlem
Bor man på Blågatan kan man inte isolera sig. Gångavstånd till både opaltorget och önnereds brygga.

Är en jävel på att gå..lyssnar på skvaller men kan ”HÅLLA KÄFTEN”
Citera
2018-01-25, 20:02
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aglasing
Bor man på Blågatan kan man inte isolera sig. Gångavstånd till både opaltorget och önnereds brygga.

Är en jävel på att gå..lyssnar på skvaller men kan ”HÅLLA KÄFTEN”

Vad dillar du om?
Sen varför kan man inte isolera sig, är väl bara att inte gå ut utanför huset? Vilket barnen den sista tiden inte gjort! LÄRARNA KOM DIT!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in