2018-01-25, 19:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimisering
"Vad är likheten mellan ankare och stängsel?"

Otroligt nog har samtliga som jag frågat besvarat fel och med samma svar också

Nu är det dags att sätta er Flashbackare på prov. Var inte blyga nu. Ni är i gott sällskap om svaret är fel.

Jag betraktar denna övning som en psykologisk undersökning.

I den ursprungliga korrekta psykologfrågan används ordet staket, inte ordet stängsel.

Spelar mindre roll, men ändå.
Citera
2018-01-25, 19:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
I den ursprungliga korrekta psykologfrågan används ordet staket, inte ordet stängsel.

Spelar mindre roll, men ändå.

Den är tagen från engelska testet. Jag översatte fence till stängsel.
Senast redigerad av Optimisering 2018-01-25 kl. 19:18.
Citera
2018-01-25, 19:22
Bannlyst
Stängsel är det som gäller för tråden.
Senast redigerad av Optimisering 2018-01-25 kl. 19:28.
Citera
2018-01-25, 19:29
Medlem
Båda går upp när man ska in
Citera
2018-01-25, 19:43
Medlem
GilGrissom82s avatar
Båda ser till att föremål håller sig inom ett visst begränsat utrymme.

( Dvs. när en båt ligger för ankar kan den endast röra sig inom det område som ankaret tillåter. Ett stängsel håller föremål inom ett begränsat utrymme).
Citera
2018-01-25, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Båda ser till att föremål håller sig inom ett visst begränsat utrymme.

( Dvs. när en båt ligger för ankar kan den endast röra sig inom det område som ankaret tillåter. Ett stängsel håller föremål inom ett begränsat utrymme).

Aha, så det går inte att ta sig förbi ett stängsel? ..

Tror nog amerikanarna har en hel del att säga om det! du vet Mexiko...
Senast redigerad av Optimisering 2018-01-25 kl. 20:35.
Citera
2018-01-25, 20:34
Medlem
Båda stoppar åker
Haha
Citera
2018-01-25, 20:45
Bannlyst
Det rätta svaret är att båda består utav metall. Det är ett vetenskapligt förankrat svar utan något filosofiskt flum. Ett IQ-svar ska hållas strikt tekniskt. Men hur sjutton kan det godtas på engelska där fence även kan betyda staket, som ju faktiskt kan vara av trä?

Den tanken slog mig aldrig när jag hörde frågan. Mitt svar var metall eftersom jag hade stängsel som översättningsordet i min hjärna.
Citera
2018-01-25, 20:51
Medlem
Citat:
Det rätta svaret är att båda består utav metall. Det är ett vetenskapligt förankrat svar utan något filosofiskt flum. Ett IQ-svar ska hållas strikt tekniskt. Men hur sjutton kan det godtas på engelska där fence även kan betyda staket, som ju faktiskt kan vara av trä?

Den tanken slog mig aldrig när jag hörde frågan. Mitt svar var metall eftersom jag hade stängsel som översättningsordet i min hjärna.

Men vafan. Tror du på fullt allvar att em så platt och icke-associativ koppling på något sätt är ett mått på intelligens? Eller finns det nån dold poäng i detta jag inte fattar?
Citera
2018-01-25, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Men vafan. Tror du på fullt allvar att em så platt och icke-associativ koppling på något sätt är ett mått på intelligens? Eller finns det nån dold poäng i detta jag inte fattar?

Det är från ett IQ-test. Inte jag som valt att klassa det som en del av intelligenskvoten.

För egen del var metall som gemensamma nämnaren en given koppling, men det kan vara för att jag är vetenskapligt inklinerad.
Citera
2018-01-25, 20:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Det korrekta och vetenskapligt förankrade svaret gav jag i inlägg #5 i tråden. Ordagrant.
Citera
2018-01-25, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det korrekta och vetenskapligt förankrade svaret gav jag i inlägg #5 i tråden.

Inte enligt WAIS. Du blandar in förhoppningar och andra subjektiva fenomen i grytan. Det är ingen garanti att det begränsar den fria rörligheten, och den "fria rörligheten" är knappast en teknisk term.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in