Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2001-11-13, 14:59
  #1
Medlem
En svensk, en turk och en jugoslav bodde i samma hyresfastighet. Plötsligt en dag rasade huset samman. Vem klarade sig ?
Citera
2001-11-13, 19:17
  #2
Gåta

Klart att juggen klarade sig, det var troligen han som byggde huset och var mest beredd...
Citera
2001-11-13, 20:04
  #3
Medlem
Gåta

Fel
Citera
2001-11-13, 22:11
  #4
Medlem
Gåta

OK då det är svensken för han är på jobbet !!
AHHAHHHAHHHHHAHAAAA


Arne
Citera
2001-11-13, 22:52
  #5
Medlem
Gåta

Svennen klarar sig inte för hyresfastigheten var WT Center.
Citera
2001-11-14, 09:01
  #6
Medlem
Gåta

Öh, jag trodde inte att WTC var en fastighet med lägenheter, så där kan väl inte bo någon? Sen kan man ju påpeka att WTC var fyllt med i huvudsak amerikaner och att där nog fanns lika många turkar och jugoslaver som svenskar ungefär.

Här är mitt svar på gåtan:

Alla klarar sig. Turken sitter i häktet för heroinsmuggling och svensken är på jobbet. Juggen har smugit ner i källarförrådet för att kolla om där finns nåt att sno, så han klarar sig han med. Den ende som är hemma är den arbetslöse finske alkisen, men han är för full och hård för att ta någon skada. Han gräver sig ut med sin morakniv och överlever.
Citera
2001-11-14, 10:23
  #7
Medlem
Gåta

stalin:
Ditt svar slår mitt *trillar av stolen*

men, hur gick det med negrarna som satt i takvåningen och tuggade kat ?, och irakiern som stof i köket och blandade fulknark ?

Arne
Citera
2001-11-15, 12:14
  #8
Medlem
Gåta

Huset rasade ju för att irakiern aldrig hade sett en gasspis förut och därför glömde att stänga av den, såklart. Men han var tvungen att hämta sina söner ur häktet eftersom dom åkt dit för mobilstöld, så han klarade sig.

Negrerna flög ut genom takfönstret och landade på huvudet, så dom klarade sig dom med.

De enda som omkom var de kvinnliga zigenska "mattförsäljarna" som ringde på hos gamla Agda, 82 år, men hon hade dött för två veckor sedan och låg på hallgolvet och ruttnade eftersom hemtjänsten var indragen (kommunen måste ju finansiera sina flyktingförläggningar), så det var ju ingen förlust direkt.
Citera
2001-11-23, 18:17
  #9
Gåta

Svensken dog, för han var hemma och kokade hembränt för att kunna sälja till skolungarna.
Citera
2001-11-26, 11:19
  #10
Gåta

svensken dog för han satt hemma och tittade på sveriges nationalsport... 50 km gång herrar...
Citera
2001-12-24, 01:43
  #11
Medlem
en Gåta

Hur får man en bunte idioter att vänta ?
Citera
2002-01-02, 17:41
  #12
en Gåta

Skriver som du, och låter svarande som jag vänta på svaret..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback