Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Laporte är enligt mig en av de bästa mittbackarna i La Liga och vore en riktig klassvärvning för Guardiola och Manchester City. Enligt de engelska tidningarna var en övergång nära redan sommaren 2016 då Pep kom till England. Laporte ska då avböjt och valt att stanna i Bilbao.
Han är kontrakterad till 2020 och sägs ha en utköpsklausul på runt €65m.
Jo jag hörde något om det, 2016. City blev inte glada. Men enligt senaste utsago kunde han inte "säga nej till Pep två gånger". Så jag tror han kommer.
Om John Stones skärper till sig och hittar tillbaka till sin höstform, och bygger på sig en aning, så har City ett ruggigt fint mittbackslås i fem-sju år framöver. Skiljer bara en dag i ålder på dem, lite kul.
Helst av allt vill jag se trebackslinje med Laporte-Otamendi-Stones och en Benjamin Mendy som sköter överlappningen på vänsterkanten. Med Jesus och Aguero på topp. Det är så Pep vill spela.
Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Har inte Pep sagt något om att 3 år är tillräckligt med tid för att vara i en klubb? 3 år i Bayern, förvisso 4 i Barca men där kritiserades han ju en del under våren och valde att lämna. Skulle ärligt talat bli förvånad om Pep är kvar i City om 3 år. Tror han väljer att gå vidare till nästa grej, kanske Italien och Juventus? Eller Franrike och PSG? Hade Pep varit en SAF-typ av tränare som föredrar att att stanna länge och bygga lag i generationer hade han nog stannat kvar i Barca, och han känns lite som tränaren som söker nya utmaningar när han har vunnit det han vill (inget fel med det heller).
Vinner han PL och CL med City som båda är mycket möjligt redan i år, kanske nästa också, så lockar det nog mer med en ny liga, nya titlar än regniga bortamatcher mot Stoke.
Sant. Hoppas du har fel dock.
City skiljer sig en aning från Barca/Bayern. Klubben har ingen jobbig intern politik, de låter Pep köpa spelare utan större bekymmer och han styr ett lag i världens tuffaste liga.
Pep vet nog innerst inne att PSG inte skulle bli en utmaning. Tror inte han skulle tycka det vore så kul att slå farmarlagen med 8-0 i varje match. Både du och jag skulle kunna ta över PSG imorgon och slå skitlagen i den ligan. Det är ett självspelande piano med Neymar, Cavani, Mbappe på topp, ungefär som när Zidane tog över Madrid.
Juventus, kanske, men varför flytta från City? Han får ju allt han ber om här. Och det är lite samma sak med Juventus i italienska ligan. De dominerar tillsammans med Napoli (och kanske Roma). Ingen jättestor utmaning det heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Halloween2
Tränare för Spanien ?
Jepp, han har redan hintat om det. Tror han tar över Spanien, men hoppas det dröjer 10 år.
Det blir nog hans sista uppdrag som tränare.
Spanien skulle nå världsdominans ganska fort med Pep vid rodret.