2018-01-23, 00:37
Medlem
Hunden007s avatar
är de inte i Liverpools DNA att vinna mot Obesegrade Man City för sedan förlora mot jumbon Swansea?
Citera
2018-01-23, 12:45
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
är de inte i Liverpools DNA att vinna mot Obesegrade Man City för sedan förlora mot jumbon Swansea?

Jo men en intervall på 3-4 månader per förlust kan jag leva med

Jag trodde faktiskt på poängtapp igår, blev inte ens förvånad, då Swansea är ett boggeyteam för Klopp. Han har förlorat 3 gånger mot swansea, mer än annat lag i PL.

Det är mer likt Liverpool att vinna 2 och sedan kryssa /förlora 2, nu har de endå haft bäst form i hela PL, så din tes nu blir lite överdriven även om jag förstår vad du menar. Alla lag åker på en förlust ibland, Liverpool var senast i oktober om jag minns rätt, inget konstigt med det, nu blev anfallet direkt avgörande då Lfc inte fick in bollen trots flera klara lägen, så till skillnad mot tidigare tapp så är det inte försvaret som förlorar åt oss, dock kan de gjort det bättre på målet, men det är fotboll.
Citera
2018-01-23, 12:58
Medlem
Onekligen intressant att se att det finns andra lag som kan förlora emot PLs sämsta lag.
Så kan det gå.
För övrigt Pööl i ett nötskal.Klubben kommer ALDRIG att vinna PL under Klopp då förmågan till den nödvändiga stabiliteten saknas.
Nästa säsong så blir det kanske förlust emot Wolves på Molineux?

Under tiden så får jag gotta mig år gårdagens seger för Swansea.Som oberoende PL betraktare så håller jag alltid på non top six lag.
Citera
2018-01-23, 14:13
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Onekligen intressant att se att det finns andra lag som kan förlora emot PLs sämsta lag.
Så kan det gå.
För övrigt Pööl i ett nötskal.Klubben kommer ALDRIG att vinna PL under Klopp då förmågan till den nödvändiga stabiliteten saknas.
Nästa säsong så blir det kanske förlust emot Wolves på Molineux?

Under tiden så får jag gotta mig år gårdagens seger för Swansea.Som oberoende PL betraktare så håller jag alltid på non top six lag.

Sådan är fotbollen, rättvist blir det att bedöma ett dubbelmöte.

Senast Liverpool förlorade var i oktober, knappast att detta är ett mönster, Liverpool förbättras år efter år, vi var nära konkurrs för några år sedan och våra 2 senaste år har haft en utvecklingskurva som ingen kan matcha (möjligtvis Spurs då). Så ditt påstående att lfc aldrig kommer vinna PL är ganska befängt.

Men jag har slutat ta dig seriöst, du går emot vad alla experter säger/tycker och du går på vad som än skrivs/sägs så länge det är i din vinning.

Tror dock garanterat att LFC har större chans på PL titel inom 3 år än vad wolves har att göra i topp 6 inom 6 år.

Du håller på en klubb i andra divisionen men har hybrisen värre än cityföljarna här.
Senast redigerad av Imbaz 2018-01-23 kl. 14:33.
Citera
2018-01-23, 15:44
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Äh, den här förlusten var så väntad den kunde bli av flera skäl. En lång förlustfri svit tar för eller senare slut. Nu kom den mot ett av våra på senare tid riktiga bogeyteam, av de fem senaste mötena har vi förlorat 3. Att det skulle bli poängtapp var förväntat, att vi skulle förlora var troligt och inget att hänga allt för mycket läpp för. På sitt sätt bra att förlusten kom nu och inte senare. Bara att skaka av sig och börja vi bygga en ny förlustfri svit.
Citera
2018-01-23, 16:48
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Äh, den här förlusten var så väntad den kunde bli av flera skäl. En lång förlustfri svit tar för eller senare slut. Nu kom den mot ett av våra på senare tid riktiga bogeyteam, av de fem senaste mötena har vi förlorat 3. Att det skulle bli poängtapp var förväntat, att vi skulle förlora var troligt och inget att hänga allt för mycket läpp för. På sitt sätt bra att förlusten kom nu och inte senare. Bara att skaka av sig och börja vi bygga en ny förlustfri svit.

fan kunde ni inte sagt detta innan jag la en slant på liverpool.

kanske va lite sur på liverpool därav lite väl hård med sågen.
Citera
2018-01-23, 18:10
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
visste att någon skulle nappa. Sane är snabbaste spelaren i premier league, vare sig du vill det eller ej. googla.

Nja, så enkelt är det ju inte. En sådan lista säger enbart vilka spelare som vid ett enskilt tillfälle haft högst toppfart denna säsong. Sådant kan bero mycket på matchbild, lagens taktik samt vilken position på planen spelaren har.

Pogba för att ta ett exempel, har en jävligt snabb toppfart. Men det är extremt sällan han, på grund av sin roll och hur United spelar, kommer upp i den farten. Det är ingen slump att det väldigt sällan är strikers i topp på denna lista. De har en hög utgångsposition och hinner oftast inte komma upp i toppfart. Sådant måste tas med när man läser statistik som denna.

Edit: Jag säger inte att Sané inte är snabbast - det kan han mycket väl vara - men det är inte så enkelt som du får det att verka.
Citera
2018-01-23, 18:40
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
fan kunde ni inte sagt detta innan jag la en slant på liverpool.

kanske va lite sur på liverpool därav lite väl hård med sågen.

Oavsett så förtjänar de att sågas efter gårdagens insats, den var riktigt usel, gränsande till rikskass.
Citera
2018-01-23, 20:28
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Oavsett så förtjänar de att sågas efter gårdagens insats, den var riktigt usel, gränsande till rikskass.

Nja, skulle inte gå så långt, Liverpool hade 72% innehav och 21 skott varav 4 på mål, Salah och Lallanas avslut är mål 9 gånger av 10.

Var det en dålig match av Liverpool? Ja, men tycker endå de borde vunnit.

Bra gjort av Swansea ska ckså tilläggas.
Citera
2018-01-24, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nja, skulle inte gå så långt, Liverpool hade 72% innehav och 21 skott varav 4 på mål, Salah och Lallanas avslut är mål 9 gånger av 10.

Var det en dålig match av Liverpool? Ja, men tycker endå de borde vunnit.

Bra gjort av Swansea ska ckså tilläggas.

Ja, Liverpool gjorde en dålig match. Firminos nick i slutsekunderna kunde givit en poäng, men det blev en stolpträff.
Det är bara att gratulera Swansea till tre viktiga poäng.
Citera
2018-01-24, 17:45
Medlem
För övrigt så ser dirty Leeds nya klubbmärke för jävligt ut.
Citera
2018-01-24, 18:52
Medlem
Någon som har bra koll på Laporte och Fred? Ryktas om att båda är på väg in till City.
Laporte är bara 23 år och har redan över 200 ligamatcher under bältet. Han ser ruggigt stabil och spelintelligent ut. Kan bli en riktig klass-värvning av City om de lyckas. Finns inte jättemånga unga mittbackar med den kvalitén. Kan visa sig bli en betydligt viktigare värvning än en 29 år gammal Alexis.

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike

De har ju dock blivit väldigt mycket bättre och behöver en riktig målvakt och mittback för att säkra sig därbak. Framåt tycker jag de är riktigt vassa. Inte i City-klass men ändå. De visade en riktigt bra sida mot just City, även om marginalen verkligen var med dem den matchen.

Du har rätt i att Liverpool får svårt att vinna PL, men det hänger nog mer på hur länge Guardiola beslutar sig för att hänga kvar i England. Detta gäller för alla managers. Ingen har hans fotbollsintelligens. Men tyvärr är ju till och med Mourinhos tråkiga bussfotboll ibland mer effektivt än Klopps sätt att spela på. Backa in alla elva i mål tills det uppstår en chans att rusha mot mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in