2018-01-26, 13:19
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Tro mig, är man City fan gör man bort sig tillräckligt. Det blir liksom inte mer plast än så. Speciellt om man sitter i sin källare i Västerås eller dylikt.

Förstår inte heller dig? Varför påstår du att det är jag som resonerar som en 12 åring, när du påstår att

Ligatitlar = räkna enkronor. Fråga en italienare vad det betyder att vinna lo scudetto din jävla fjant så kommer du förstå, fråga en engelsman detsamma så kommer du förstå. Sitt inte med på din trötta ADSL uppkoppling och trivialisera en PL-titel, i Uniteds fall fler än någon annan klubb - det är svett, blod och tårar, inte minst som fan.

Men det bevisar lite hur bortskämd du är. Du har ju trots allt inte sett så mycket fotboll från tiden det inte var lika kommersiellt som nu. Nu kan man ju köpa sig en hel startelva för 50+m och kringå FFP, bajsa på traditioner om att utveckla egna talanger, ha ett helt extremt bisarrt publiksnitt sett till kvalitén. Du bajsar även på historia och, påstår att ingen bryr sig och förväntar sig att bli tagen seriöst? CITY har vunnit PL 11-12 och 13-14 resten kalle anka titlar, så hur kan du klanka ner på andra klubbar? Det föregår mitt förstånd. Du har ingen rätt till det. City är fortfarande en sketen pissklubb med 0 dragningskraft förutom ekonomiskt och delvist sportsligt om man vill vinna PL vart annat år, ja inte fan går man dit för att spela för en brinnande publik. Etihad Stadium låter förövrigt mer cancer än Guldfågeln Arena. Tack för mig.

seriöst, du kritiserar etihad? stämningen på arenan är inte som den var förr. så är det. men försök att vara lite nyanserad och kritisera det som är rimligt. har du hört United fansens kritik av old Trafford? den är oftast död. tyst som i graven. crystal Palace eller stoke där har du mer drag!
Citera
2018-01-26, 13:28
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Säsongen 1998/1999 så hade jag en bekant som bodde i Manchester, så jag var ganska ofta å hälsade på honom, han umgicks med både city och united anhängare som bodde där så det vart mycket fotbollsnack, United fansen extremt dryga, City fansen vänliga om man ska samanfatta supportrarna vi umgicks med, tvärtom människorna på det här forumet alltså.....

Men iaf då låg City i tredjedivisionen, jag såg när dom mötte Chesterfield, har för mig att matchen slutade 1-1. Men iaf City fick kvala, slog Gillingham i den avgörande matchen på wembley där man gjorde två mål på övertid efter att ha legat under med 2-0 och vann sen på straffar, en otroligt viktigt match i Citys historia. Och en match man fortfarande pratar om bland supportrar i City, iaf bland dom jag fortfarande har lite kontakt med.

Så säg inte att historia inte är viktigt för det är den, betydligt viktigare än nytillkomna city supportrar nånsin kommer att förstå.

snowflake generationen har skrivit av sig. trött man blir. "du känner dig kränkt", vill mäta allt som ett litet barn. hur var det med bröstmjölktillförseln? tala med din mamma.

city är ett storlag, numera på alla plan, gilla det eller inte. ekonomiskt, utan skulder. eget kapital, till skillnad från united. lillebror har blivit - storebror. hehe. united och andra kommer att få gråta många tårar framöver. till och med united legender säger öppet att united är långt efter city. så är det ju. i ligan handlar det inte bara om poängen, se på spelet. solsystem emellan lagen i kvalitet.

medan pogba trippar runt på mittfältet, sliter KDB som ett djur och briljerar samtidigt med sin spelintelligens.
Citera
2018-01-26, 16:33
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
[/b]

seriöst, du kritiserar etihad? stämningen på arenan är inte som den var förr. så är det. men försök att vara lite nyanserad och kritisera det som är rimligt. har du hört United fansens kritik av old Trafford? den är oftast död. tyst som i graven. crystal Palace eller stoke där har du mer drag!

Själv har jag i år även imponerats av stämningen på Huddersfields matcher, riktigt nice! Det finns hopp för läktarkulturen i England, trots allt.

On another note: Jävlar vad löjliga många av er är här inne när ni gnabbas om skitsaker som vilket lag man bör och inte bör hålla på. En del av er borde försöka hålla er lite sakliga och sluta vara så jävla skitnödiga hela tiden. Får migrän av att läsa i den här tråden.
Citera
2018-01-26, 16:38
Medlem
Av topp sex lagen så var det väl bäst drag på gamla WHL?

Tycker för övrigt att diskussionen gällande plastfans är både relevant och nyttig.
Själv är jag gloryhunter sedan 1977.Den klassiska snömatchen emot Everton i Tipsextra gjorde mig till Wolves för evig tid.
Citera
2018-01-26, 18:10
Medlem
Salvatore.s avatar
Citat:
snowflake generationen har skrivit av sig. trött man blir. "du känner dig kränkt", vill mäta allt som ett litet barn. hur var det med bröstmjölktillförseln? tala med din mamma.

city är ett storlag, numera på alla plan, gilla det eller inte. ekonomiskt, utan skulder. eget kapital, till skillnad från united. lillebror har blivit - storebror. hehe. united och andra kommer att få gråta många tårar framöver. till och med united legender säger öppet att united är långt efter city. så är det ju. i ligan handlar det inte bara om poängen, se på spelet. solsystem emellan lagen i kvalitet.

medan pogba trippar runt på mittfältet, sliter KDB som ett djur och briljerar samtidigt med sin spelintelligens.

Seriöst, Skatan kommer med en härlig anekdot om historia och poängterar varför det är så viktigt med historia och du ger dig på honom direkt. Hur mår du egentligen? Du är cancer för detta forum och sprider bara massa skit med din översittarattityd.

Hur mycket det än tar emot att säga spelar United i en egen liga när det gäller ekonomi och varumärke. För andra året i rad hamnar dom som nr 1 på Deloittes lista över världens största klubbar.
Citera
2018-01-27, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Ja, kanske gå lite i förväg, men han är en sagolikt framgångsrik coach.
City var allt annat än värdelösa. Däremot hade de ett gammalt lag, något som Pellegrini inte verkade tänka så mycket på. Alla ytterbackar 33+, en målvakt på nedgång osv. Han kom ju in med De Bruyne, Silva, Aguero, Sterling, Kompany, Otamendi osv.

Han kan inte köpa något i Spanien nej, men han hittar talang (till skillnad från en viss Mourinho som bara kopierar allt som Pep gör). Det är väl bara en tidsfråga innan United försöker sno åt sig både Laporte och Fred

Ganska så säker på att Hughes värvade Kompany och Mancini värvade Aguero men det är lugnt, ingen förväntar sig att ni City-"fans" ska ha koll på något som hände innan 2013.
Citera
2018-01-27, 09:28
Medlem
Citat:

Pogba i ligan - 11 matcher, 9 assist
De Bruyne i ligan - 24 matcher, 10 assist

KDB är en av världens bästa mittfältare men att sitta och kasta skit på Pogba när han gjort lika många assist på hälften så många matcher får dig ju bara att se ut som att du inte vet någonting.
Citera
2018-01-27, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

KDB är en av världens bästa mittfältare men att sitta och kasta skit på Pogba när han gjort lika många assist på hälften så många matcher får dig ju bara att se ut som att du inte vet någonting.

Statistik är en sak, men det säger inte allt.
Personligen tycker jag att Pogba var en bättre spelare i Juventus än vad han är i United.
Citera
2018-01-27, 13:33
Medlem
Hur ser det ut för Tottenham och deras skador inför onsdagens möte mot United?

Ignorerar allt skitsnack om Pogba, folk tittar inte ens på matcher och ändå ska göra en professionell bedömning..

Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Av topp sex lagen så var det väl bäst drag på gamla WHL?

Tycker för övrigt att diskussionen gällande plastfans är både relevant och nyttig.
Själv är jag gloryhunter sedan 1977.Den klassiska snömatchen emot Everton i Tipsextra gjorde mig till Wolves för evig tid.

När jag var på WHL höll United ditresta fans låda rakt igenom. Är väl som det är i PL, ditresta fansen gör alltid starkare avtryck än den egna ståklacken.
Citera
2018-01-27, 13:42
Medlem
Citat:

Att du är tappad har ju framgått av andra trådar och inlägg, men United, Citys lillebror? Nu får du ta och ge dig...
Citera
2018-01-27, 13:44
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer

idiot, det finns inte en människa i fotbollseuropa som jämställer KDB med Pogba. KDB är den klart bästa alldeles oavsett vad du tycker. DU framstår som en idiot om du anser att Pogba är lika bra som KDB. allvarligt.

dessutom, om du nu följer experter, vem anser att Pogba är bättre än KDB? nämn en enda.
Citera
2018-01-27, 13:50
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Att du är tappad har ju framgått av andra trådar och inlägg, men United, Citys lillebror? Nu får du ta och ge dig...

tänk vad känsligt det blir när man konstaterar att City är bättre än United. hitta en enda expert som anser att dagens United är bättre än City. City kommer före United även denna säsong, och nu är det 5 e året i följd.

till och med United legender som Rio, Scholes och Giggs har konstaterat faktum. svider, det förstår jag, men de är män nog att se verkligheten. därmed inte sagt att City för att framtid kommer att vara före United spelmässigt eller i placering i ligan. United har ju en lååååång tradition att köpa sig spelare. så de kommer nog igen. denna säsong får de slåss för en CL plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in