2018-05-13, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Eftersom toppen är avgjord kan jag lika gärna nu gratulera United till den moraliska segern i PL. Plast- och oljelag censurerar jag bort i min statistik.

Instämmer i det, grattis Man United till titeln.

Den här dopingen som pågår förstör sporten helt. Jag håller inte på United och har inget personligt intresse i de inblandade lagen men det känns ärligt talat inte kul att titta längre. Jag minns att jag alltid såg fram emot ligastarten. En ny möjlighet för alla lag, man fick bedöma vad United, Liverpool, Arsenal o.s.v. hittat på och vad de plockat in för spelare. Gjorde någon bort sig så fick det riktiga konsekvenser för laget och man kunde inte bara köpa en ny startelva.

Men vad kommer den här sommaren innebära som vi går in i nu? Det kommer sluta med oligarker och shejker som pytsar in ännu mer miljarder i sin lekstuga, som tonårspojkar som hittat fuskkoderna i Football manager. Hur kul är det? Det är som tyngdlyftning där vissa proppat sig fulla med anabola och sedan ska man kalla det för legitim tävling. Fotbollen har tappat bort sin själ och folk tappar intresset.

Tyvärr känns hela ligan genom-korrupt och man ser knappast någon ljusning. FA är bara intresserade av pengar och det kommer bli Premier Leagues sönderfall till slut. Fuskarna kommer fortsätta dominera eftersom de har oändligt med pengar och det kommer bli mer och mer ointressant för varje år som går. Det viktiga för fans är ju inte nödvändigtvis att deras lag måste vinna, men det ska finnas någon form av hopp åtminstone. Att det någon gång kanske kan bli en drömsäsong likt Leicester om alla bitar faller på plats.
Citera
2018-05-14, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --..--

Den här dopingen som pågår förstör sporten helt. Jag håller inte på United och har inget personligt intresse i de inblandade lagen men det känns ärligt talat inte kul att titta längre. Jag minns att jag alltid såg fram emot ligastarten. En ny möjlighet för alla lag, man fick bedöma vad United, Liverpool, Arsenal o.s.v. hittat på och vad de plockat in för spelare. Gjorde någon bort sig så fick det riktiga konsekvenser för laget och man kunde inte bara köpa en ny startelva.

Men vad kommer den här sommaren innebära som vi går in i nu? Det kommer sluta med oligarker och shejker som pytsar in ännu mer miljarder i sin lekstuga, som tonårspojkar som hittat fuskkoderna i Football manager. Hur kul är det? Det är som tyngdlyftning där vissa proppat sig fulla med anabola och sedan ska man kalla det för legitim tävling. Fotbollen har tappat bort sin själ och folk tappar intresset.

Tyvärr känns hela ligan genom-korrupt och man ser knappast någon ljusning. FA är bara intresserade av pengar och det kommer bli Premier Leagues sönderfall till slut. Fuskarna kommer fortsätta dominera eftersom de har oändligt med pengar och det kommer bli mer och mer ointressant för varje år som går. Det viktiga för fans är ju inte nödvändigtvis att deras lag måste vinna, men det ska finnas någon form av hopp åtminstone. Att det någon gång kanske kan bli en drömsäsong likt Leicester om alla bitar faller på plats.

Statistik för januari 2012 till januari 2017 visar att Man City hade ett negativt net spend på 501 miljoner Euro medan United svarade för -483 miljoner Euro.
Att United dock genererar mer intäkter är känt sedan länge men blir lite löjligt när man som Unitedfan klagar på ekonomiska muskler.
Citera
2018-05-14, 10:41
Medlem
Arons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Statistik för januari 2012 till januari 2017 visar att Man City hade ett negativt net spend på 501 miljoner Euro medan United svarade för -483 miljoner Euro.
Att United dock genererar mer intäkter är känt sedan länge men blir lite löjligt när man som Unitedfan klagar på ekonomiska muskler.

ar det inte lite missvisande att att borja som fran januari 2012 nar man da i 4 ar och 6 manader har byggt upp city med massiva insatser och konsoliderat truppen att man nastfoljande tva sasonger hade liten negativ netspend pa grund av den massiva truppforstarkning man hade sasongerna innan
nej du far borja fran 2007 nar taxim kopte klubben
Citera
2018-05-14, 10:51
Medlem
Arons avatar
nu kollade jag netspend fran sommaren 2007 till sommaren 2011 mellan mancity manunited och city slar united med hissnade 350 miljoner pund under perioden
Citera
2018-05-14, 12:41
Medlem
Oerhört tröttsamt att ständigt läsa detta tjat om pengar. Manchester City vann ligan för att de var överlägset bäst och spelade dessutom en väldigt underhållande fotboll. Ja, de spenderar pengar men det gör även andra klubbar. Det har betalats stora summor av andra klubbar för Lukaku, Matic, Salah, Pogba, Morata, Van Dijk, Lacazette, Aubameyang m.fl. Kan folk bara acceptera detta och gå vidare? Utan Guardiola tror jag knappast City vunnit ligan och man ska ha i åtanke att många av de tongivande spelarna fanns långt innan Pep kom och att flera av dessa - t.ex. Sterling - utvecklat sitt spel och blivit avsevärt bättre under hans ledning.
Citera
2018-05-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --..--

Det är avsevärt mycket roligare nu än än tidigare där United vann ligan åtta ggr dom elva första PL-säsongerna och det mest intressanta med ligan var oftast hur många poäng United skulle vinna med.
Investeringarna har mer eller mindre räddat underhållningsvärdet i PL som annars hade varit lika intressant som vädret.

Och nej, det är inte alls som doping inom tyngdlyftning, alla lagen har rätt att spendera pengar medans i tyngdlyftningen har ingen rätt att bruka dopingpreparat, såvida det inte är av medicinska skäl men då finns det fortfarande stora begränsningar så den jämförelsen blir helt uppåt väggarna.
Citera
2018-05-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Det är avsevärt mycket roligare nu än än tidigare där United vann ligan åtta ggr dom elva första PL-säsongerna och det mest intressanta med ligan var oftast hur många poäng United skulle vinna med.
Investeringarna har mer eller mindre räddat underhållningsvärdet i PL som annars hade varit lika intressant som vädret.
Nu är jag United-fans sedan lång tid tillbaka men någonstans får man ju fan vara objektiv (citerade dig av anledningen att mitt inlägg följer din tråd och håller med dig).

United har under lång tid dominerat PL men aldrig nått 100p. Under stor del av denna tiden var det United mot ett annat lag som lyckades sticka upp och hålla i, men återigen - United har aldrig lyckats med det Pep gjort med City i år där det inte varit ett lag som spenderat miljarder på spelare utan Liverpool, Chelsea, Arsenal, Tottenham och där de så kallade mellanlagen och bottenlagen har möjligheter att plocka in spelare som annars hade varit nämda lags val i transfers.

Så hatten av för Pep, för lillebror och alla de som håller på den blå delen av Manchester - det ni gjorde i år var riktigt förbannat grymt presterat.
Citera
2018-05-14, 17:14
Medlem
Spurs publiksnitt på Wembley i år, alla matcher inkluderat(FA Cupen, CL, PL etc), landade på 61.416.

Flygfoto på nya arenan

Foto
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-05-14 kl. 17:19.
Citera
2018-05-14, 22:19
Medlem
Pinsamt av Kamara.
Citera
2018-05-14, 22:22
Medlem
Tenedors avatar
Egentligen tragiskt att det inte finns en matchtråd för kvalspelen i England. Det är säsongens höjdpunkt, för fan! En match per kväll gillas!

Jag gillar alla lag i Championshipkvalet, men ser gärna Derby reducera för underhållningens skull. Förlängning är alltid roligt, särskilt när bortamål inte räknas.
Citera
2018-05-14, 22:47
Medlem
Stabilt av Fulham. Kommer att vara favorit i finalen oavsett motstånd.
Citera
2018-05-14, 22:49
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Ändå märkligt att se Fulhams supportrar fira som om de redan tagit sig till PL...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in