Citat:
Instämmer i det, grattis Man United till titeln.
Den här dopingen som pågår förstör sporten helt. Jag håller inte på United och har inget personligt intresse i de inblandade lagen men det känns ärligt talat inte kul att titta längre. Jag minns att jag alltid såg fram emot ligastarten. En ny möjlighet för alla lag, man fick bedöma vad United, Liverpool, Arsenal o.s.v. hittat på och vad de plockat in för spelare. Gjorde någon bort sig så fick det riktiga konsekvenser för laget och man kunde inte bara köpa en ny startelva.
Men vad kommer den här sommaren innebära som vi går in i nu? Det kommer sluta med oligarker och shejker som pytsar in ännu mer miljarder i sin lekstuga, som tonårspojkar som hittat fuskkoderna i Football manager. Hur kul är det? Det är som tyngdlyftning där vissa proppat sig fulla med anabola och sedan ska man kalla det för legitim tävling. Fotbollen har tappat bort sin själ och folk tappar intresset.
Tyvärr känns hela ligan genom-korrupt och man ser knappast någon ljusning. FA är bara intresserade av pengar och det kommer bli Premier Leagues sönderfall till slut. Fuskarna kommer fortsätta dominera eftersom de har oändligt med pengar och det kommer bli mer och mer ointressant för varje år som går. Det viktiga för fans är ju inte nödvändigtvis att deras lag måste vinna, men det ska finnas någon form av hopp åtminstone. Att det någon gång kanske kan bli en drömsäsong likt Leicester om alla bitar faller på plats.