2018-02-07, 18:02
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Tror nog han menar att man slåss om 3 platser då City inte kommer missa CL.

Ang offside på Kane så tycker jag det är offside. Han påverkar ju spelet och Lovren som annars (om Kane inte var där) kunnat ta emot bollen och rensat. Han påverkar ju spelet, lite som om en offsidestående spelare påverkar målvakten.

Sedan i andra situationen innan straffen så är Lamela offside (vilket jag har förstående för att ass missar). Hade vi haft videogranskning så hade LFC kommit iväg med alla 3p. Lite synd att Liverpool sällan får mer än de förtjänar i matcher. Skönt att vi iaf håller Spurs på avstånd innan deras derby i helgen.

så liverpool är speciella, hur tänker du när du hävdar att laget inte får vad det förtjänar? i enstaka match kan det vara så men över en säsong får ett lag alltid det det förtjänar. i matchen mot spurs så fick liverpool vad det förtjänade, om än med ett spektakulärt slut, en poäng. det var exakt det lagets insats motiverade. bäst i 1a halvlek - utspelade i 2a.

ungefär som city i matchen mot burnley fick det de förtjänade - 1 poäng. gjorde 1-0, spelade ut burnley ordentligt men gjorde inte 2-0 trots massivt spelövertag. skall jag gnälla över att city inte "fick vad laget förtjänade"? nej.
Citera
2018-02-07, 18:10
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Arsenal sedan 1978 här.
Rashford, som stavas med stor bokstav för oss äldre, är inte värlsklass utan bara en ung råtalang som även jag kan uppskatta. Som Arsenalsupporter ska jag även hata Tottenham men ändå älskar jag deras stulna, egenprodukt, Harry Kane. Jag hoppas att han stannar i Tottenham i hela sin karriär där han får vinna skytteligan år efter år utan att vinna en enda titel för att sedan se sin staty utanför arenan.

Dagens spelare är tyvärr horor hela bunten. Något vi i Arsenal har fått lära oss att leva med. I stället för att hjälpa till att bygga ett lag så sticker spelare till lag där de kan vinna titlar o pengar utan att behöva biddra med ett skit.
Något du glömmer i dina hyllningar till Shitty är Homegroundregeln. Självklart följer de den. Men hur många homeground ser du på planen i Shitty?
Jo, jag är medveten om att Arsenal är ett köpelag de med just nu. Men genom åren har de tagit fram många bra spelare o just nu har de en ny generation på gång i akademin.

Nu ska jag inte bara gnälla.
Shitty har tyvärr gjort det riktigt bra. De har köpt ihop ett lag o fått det att fungera till skillnad mot ManU o mitt egna Arsenal. I Arsenals fall kan det ha vänt. Inget man vet ännu. Men nog syns det en förändring när vi blev av med klubbförstöraren Sanchez.
Det enda lag i topp6 som med små medel har lyckats är, o nu kräks jag, Tottenham. Det är en klubb som ska hyllas just nu.

är det därför som chelsea och manchester city dominerar på ungdomssidan just nu? chelsea aningen bättre än city.
Citera
2018-02-07, 18:20
Medlem
civilians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
så liverpool är speciella, hur tänker du när du hävdar att laget inte får vad det förtjänar? i enstaka match kan det vara så men över en säsong får ett lag alltid det det förtjänar. i matchen mot spurs så fick liverpool vad det förtjänade, om än med ett spektakulärt slut, en poäng. det var exakt det lagets insats motiverade. bäst i 1a halvlek - utspelade i 2a.

ungefär som city i matchen mot burnley fick det de förtjänade - 1 poäng. gjorde 1-0, spelade ut burnley ordentligt men gjorde inte 2-0 trots massivt spelövertag. skall jag gnälla över att city inte "fick vad laget förtjänade"? nej.

Det han säger om Liverpool är ju tyvärr populärt att säga om sitt eget lag, oavsett vilket man sympatiserar med. Löjligt oavsett. De flesta tenderar väl att inte uppmärksamma de gånger tveksamma domslut går åt rätt håll för ens eget lag, och samtidigt inte se de domslut som går emot andra lag.

Håller dock inte riktigt med dig om att det alltid jämnar ut sig över en säsong, det känns lite förenklat. Ser man över en längre period än så dock, ett flertal säsonger åtminstone, skulle jag tro att det ändå till slut blir ganska rättvist.
Citera
2018-02-07, 18:23
Bannlyst
Satsar West Ham på att ha ligans mest avdankade ytterbackar eller?
Citera
2018-02-07, 18:32
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av civilian
Det han säger om Liverpool är ju tyvärr populärt att säga om sitt eget lag, oavsett vilket man sympatiserar med. Löjligt oavsett. De flesta tenderar väl att inte uppmärksamma de gånger tveksamma domslut går åt rätt håll för ens eget lag, och samtidigt inte se de domslut som går emot andra lag.

Håller dock inte riktigt med dig om att det alltid jämnar ut sig över en säsong, det känns lite förenklat. Ser man över en längre period än så dock, ett flertal säsonger åtminstone, skulle jag tro att det ändå till slut blir ganska rättvist.

hur menar du då? om exempelvis leicester hamnar på en 15e plats så kan det laget ha förtjänat en 8e plats?
Citera
2018-02-07, 18:43
Medlem
civilians avatar
Citat:
hur menar du då? om exempelvis leicester hamnar på en 15e plats så kan det laget ha förtjänat en 8e plats?

Förtjänat vet jag inte. Men jag menar att jag tror ett lag kan ha väldigt mycket stolpe in med domsluten i jämförelse med ett annat lag, över en så pass kort period. Däremot tycker jag inte att det är något man ska skylla på. Framförallt inte få det att framstå som någon konspiration mot enskilda lag, så som Imbaz får det att låta.

Edit. Jag håller ju alltså med dig i stora drag. Jag tror inte att vissa lag är föremål för systematisk förfördelning.
Senast redigerad av civilian 2018-02-07 kl. 18:49.
Citera
2018-02-07, 18:49
Medlem
used66s avatar
Citat:
Förtjänat vet jag inte. Men jag menar att jag tror ett lag kan ha väldigt mycket stolpe in med domsluten i jämförelse med ett annat lag, över en så pass kort period. Däremot tycker jag inte att det är något man ska skylla på. Framförallt inte få det att framstå som någon konspiration mot enskilda lag, så som Imbaz får det att låta.

ja i fallet Liverpool är det väl tydligt att laget inte förtjänar mer. ett lag som inte håller ihop lagdelarna. försvaret ett såll. medioker målvakt. salah och kompani kör framåt...
Citera
2018-02-07, 18:54
Medlem
civilians avatar
Citat:

ja i fallet Liverpool är det väl tydligt att laget inte förtjänar mer. ett lag som inte håller ihop lagdelarna. försvaret ett såll. medioker målvakt. salah och kompani kör framåt...

Ungefär så. Det här med att man förtjänar tur kanske till viss del stämmer.
Citera
2018-02-07, 19:22
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
är det därför som chelsea och manchester city dominerar på ungdomssidan just nu? chelsea aningen bättre än city.
Kanske de gör. Allt jag vet är att vi har flertalet spelare som knackar på dörren till seniorlaget o vad jag sett av just dem så är de riktigt bra.
Citera
2018-02-07, 19:27
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ungefär så. Det här med att man förtjänar tur kanske till viss del stämmer.
I år är ManC outstanding. Men det man ska tänka på är att topp6 är ett getingbo. De som vinner behöver inte vara bäst utan de som gör minst misstag.
Tjafset om domslut håller inte. Alla lag får domslut för o emot sig. Antingen så fortsätter vi med att domaren är en del av spelet eller så utrustar vi boll o spelare med sensorer o späckar arenorna med avkännare. Tekniken finns.
Sedan får domarna bara döma frisparkar o avgöra färg på korten medan tekniken sköter allt annat.
Citera
2018-02-07, 19:36
Medlem
used66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
I år är ManC outstanding. Men det man ska tänka på är att topp6 är ett getingbo. De som vinner behöver inte vara bäst utan de som gör minst misstag.
Tjafset om domslut håller inte. Alla lag får domslut för o emot sig. Antingen så fortsätter vi med att domaren är en del av spelet eller så utrustar vi boll o spelare med sensorer o späckar arenorna med avkännare. Tekniken finns.
Sedan får domarna bara döma frisparkar o avgöra färg på korten medan tekniken sköter allt annat.

nu förstår jag mig inte på hur du tänker, läste meningen två gånger. kan du förklara?
Citera
2018-02-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Satsar West Ham på att ha ligans mest avdankade ytterbackar eller?

Och Collins (34) samt Fonte (34) som mittbackar, allt för att klara av tempot och farten i PL.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in