Citat:
Ursprungligen postat av
Golonka
...Samtidigt är man ju som offentligt igenkännbar person på olika sätt kopplad till arbetsgivaren på ett sätt som påverkar goodwill och/eller förtroendet för arbetsplatsens varumärke. Som nyhetsuppläsare ska man ju vara en person som liksom "borgar" för det man presenterar. Man ska inge förtroende, kan jag tänka mig. Därför delger man inte nyheterna iförd clowndräkt eller SS-uniform. Sitter man och geggar offentligt med sin sperma eller kör stora dildos i rövhålet på film/bild, så är detta ett väldigt gränslöst beteende. Den här personen hade inte ens fått vattna mina blommor hemma om jag var på semester! Än mindre hade jag kunnat ta in något han berättar om Trump eller Svetsministern utan att gapskratta!
Det är många som haft ett riktigt jobb som sedan gjort sin hobby eller extraknäck till sin riktiga karriär. Det är såklart utvecklande för dem men om de har ett offentligt jobb så kommer allmännhetens intresse för det som personen ska förmedla att komma att bli helt åsidosatt. Man når helt enkelt en punkt där man måste välja om man ska fortsätta med att sitta i nyhetsstudion eller sätta sig på den vibrerande analslagborren. Människan är en sexuell varelse. Det får man leva med - gör man något som har med sex att göra blir andra människor intresserade. De blir kåta, glada, förbannade eller uttråkade. Vi reagerar.
Det går fort när det vänder om man har ett offentligt jobb. Speciellt om man har en folkuppfostrande eller förmedlande position som en reporter. Hade Jonas tänkt sig att kunna fortsätta rapportera om blottare, nedrunkade inventarier och hur hemsk den där nätporren är? Hans reporterroll har liksom helt förrintats oavsett om artigheten säger att man ska sköta sitt och skita i andra.
När intressechocken lagt sig är det enda folkintresset som finns för honom som gymrunkare och "Farsan". En martyr, idol, riksmongo eller pajas. En man kan göra hur många nyhetssändningar som helst men runkar han på gymutrustning en gång är han för alltid känd som en gymrunkare.