Citat:
Ursprungligen postat av
Reda
Du fattar nada.
Här är ingen moralpanik utan uppmärksamheten beror helt på att bögrunkaren är programledare på statliga vänsterextremistiska SVT.
Jag skiter fullständigt i att han arbetar på SVT. Folk borde sansa sig.
Det här sortens moralpanik pågår också i det lilla. I vardagen, bland vänner och bekanta till oss alla i lilla PK Sverige. Folk får moralpanik så otroligt fort och fördömer människor till höger och vänster.
Är det brottsligt är det en sak, om det inte är brottsligt så varför ens bry sig.
För något eller bara ett par år sedan var det en lokal praktskandal i Stockholm där två personer knullade i en bil i centrala Stockholm på småtimmarna. Jag tror att det var tonade rutor så man inte såg in. Det filmades och lades ut på nätet. Filmen ska ha fått väldigt stor uppmärksamhet särskilt utomlands och där delats friskt. Där fattade ingen att den var svensk. I lilla Stockholm kom det snabbt ut att det handlade om svenskar och om vilka de var och personerna i filmen var snabbt det lägst stående personerna på jorden. Jag känner inte personerna i fråga men moralpaniken var total. Usch och fy. De är så djävla äckliga var kommentarer som man hörde. Skulle inte förvåna mig om de fick gå under jorden ett tag och skaffa sig nya vänner. Det är Sverige folkens.
Begicks det något brott så absolut men om det inte gjorde det så varför ska någon djävel döma dem.