2018-01-24, 16:19
Medlem
jomenvisst84s avatar
Ni puckon som försvarar äcklet och inte förstår det olagliga med att runka offentligt och sarra ner träningsutrustning på ett gym kan ju bara knipa käft. Bra att idioten får kicken. "Moralpanik"... Ja, viss jävla moral ska upprätthållas i samhället.
Citera
2018-01-24, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej..,han har inte fått kicken !

– Vi har fått information om saken och utifrån det vi vet i dag så blir det problematiskt för medarbetaren att fortsätta i sin publika roll

Det är för tidigt att säga vad konsekvenserna kommer att bli. Vi har samtal med personen i fråga just nu. Vi arbetar skyndsamt med ärendet, säger SVT:s presschef till Expressen.

https://www.expressen.se/noje/svt-pr...nanera-pa-gym/

Han är hemma med lön, och tokrunkar troligtvis !
Var lite för snabb där. Han har fått kicken från programledarrollen inget annat än så länge.
Citera
2018-01-24, 16:20
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Men det borde du väl begripa om du inte är helt efterbliven?

Om en offentlig statsanställd programledare lägger ut perversa sexakter på nätet så är det intressant.

Hade jag gjort det skulle ingen brytt sig. Fattar du?
Att det blir intressant då begriper jag förstås. Jag trodde att du försvarade ett moraliskt fördömande av honom på grundval av att han är/var SVT-anställd, men jag misstolkade dig kanske.
Citera
2018-01-24, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Du fattar nada.
Här är ingen moralpanik utan uppmärksamheten beror helt på att bögrunkaren är programledare på statliga vänsterextremistiska SVT.

Jag skiter fullständigt i att han arbetar på SVT. Folk borde sansa sig.

Det här sortens moralpanik pågår också i det lilla. I vardagen, bland vänner och bekanta till oss alla i lilla PK Sverige. Folk får moralpanik så otroligt fort och fördömer människor till höger och vänster.

Är det brottsligt är det en sak, om det inte är brottsligt så varför ens bry sig.

För något eller bara ett par år sedan var det en lokal praktskandal i Stockholm där två personer knullade i en bil i centrala Stockholm på småtimmarna. Jag tror att det var tonade rutor så man inte såg in. Det filmades och lades ut på nätet. Filmen ska ha fått väldigt stor uppmärksamhet särskilt utomlands och där delats friskt. Där fattade ingen att den var svensk. I lilla Stockholm kom det snabbt ut att det handlade om svenskar och om vilka de var och personerna i filmen var snabbt det lägst stående personerna på jorden. Jag känner inte personerna i fråga men moralpaniken var total. Usch och fy. De är så djävla äckliga var kommentarer som man hörde. Skulle inte förvåna mig om de fick gå under jorden ett tag och skaffa sig nya vänner. Det är Sverige folkens.

Begicks det något brott så absolut men om det inte gjorde det så varför ska någon djävel döma dem.
Citera
2018-01-24, 16:22
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Dina impulser stämmer, det är inte sunt och ska inte framhävas som ett sunt leverne. Två män som skinkar på varandra i en skog, fy fan. Det är inget fel att moralisera över dessa saker, det har jag förstått på sistone. Detta får han syssla med djupt inne i sin garderob med lyset släckt.

Så om mina impulser är att det du gör (vad det nu må vara) är att det känns konstigt så accepterar du det och går djupt in i skogen när jag moraliserar över det?

Jag tycker du skall få moralisera hur mycket du vill. Jag hoppas däremot att ingen lyssnar på dig. För min del så får dom stå mitt på ett torg dagtid och suga varandras lemmar å spruta ner varandra bäst dom vill.

Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Jag har två invändningar.

1. Det där med att spruta sperma på träningsredskap på gym är inte bara sjukt beteende utan måste vara brottsligt med. Det är ju synnerligen äckligt för andra gymbesökare.

2. SVT finansieras av licenspengar som vi tvingas betala. Därför kan man ha striktare krav på SVT och dess medarbetare än på vilken annan TV-kanal som helst, där man bara kan säga "skit i att gynna dem då".

1. Det låter ju inte så kul kanske. Det har jag inte sett.

2. Jag tycker fortfarande inte att det har med hans jobb på SVT att göra.

3. Bonus: Du tvingas inte betala licens. Bara att låta bli innehav av tvmottagare så slipper du.
Citera
2018-01-24, 16:23
Medlem
fernebos avatar
Hoppas han smygfilmade samtalet med chefen och lägger ut. Så ofantligt mycket mer underhållande och intressant att höra och se!

I övrigt är jag inte så upprörd. En exhibitionistisk bög? Som jobbar på SVT? Jaha liksom. Snuskandet på gymmet är dock inte ok, men det hela borde kanske stanna vid ett indraget gymkort.

Jag menar.. vafan menar Aftonbladet med denna fråga till hans chef?

Citat:
Hur går det här ihop med SVT:s värderingar?

Om det är nåt som är äckligare än runkbögar så är det ju verkligen alla nymoralister som har poppat upp på senare år.
Senast redigerad av fernebo 2018-01-24 kl. 16:26.
Citera
2018-01-24, 16:23
Medlem
Är det bara jag som inser att Jonas är en fantastisk tillgång för SVT? Tittarsiffrorna skulle explodera om han fick fria händer. Tom invandrarna skulle ju börja titta på SVT.
Citera
zBr9s avatar

Moderatormeddelande

Postat av zBr9 2018-01-24, 16:26
Medlem
Trådens ämne är alltså inte "Allmänna tråden om homosexualitet och era åsikter om det", så det finns inget behov att varenda medlem kommer in och bränner av en oneliner om vad just den medlemmen tycker om bögar i allmänhet, eller kommenterar varandras åsikter om bögar.

Inte heller är det här humorforumet, och tråden som som handlar om vem som kan konstruera det bästa skämtet angående den här händelsen.

För övrigt har skämtet om att det skedde på gymmet SATS dragits 30 gånger i tråden och varnats för redan, så det finns absolut inget behov av att just DU skriver det, om du inte är supersugen på att få en helt egen varning för det.

Här har ni ett gäng trådar där det pratas om homosexualitet i allmänna ordalag:
https://www.flashback.org/sok/homosexualitet

Här har ni humorforumet om ni vill starta en tråd där man kan skämta om den här händelsen:
(FB) Humor

Fokusera på det tråden handlar om nu så slipper både vi och ni börja med varningar.

/moderator
Senast redigerad av zBr9 2018-01-25 kl. 17:28.
2018-01-24, 16:26
Medlem
Folkess avatar
Jag bryr mig väl inte om han spelar in porrfilm. Det enda problemet är att han har sarrat ner gymutrusning på ett gym som jag förmodar andra människor använder. Det å andra sidan tycker jag är anledning för uppsägning.
Citera
2018-01-24, 16:27
Medlem
Haha. Fyfan vad sjukt. Vad fan hade man gjort om man gick in i duschen på gymmet och hittade han onanerandes. Min spontana tanke hade tyvärr blivit att misshandla honom
Citera
2018-01-24, 16:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Vilket gym gäller det tro? Borde skicka filmen dit så dom får se hur deras medlemmar beter sig i deras omklädningsrum.

Sanering på det stället borde jonas stå för.

Jag tippar på G*laxy som stämmer överens med bilderna och nära hans hemadress.
Hmm....
Citera
2018-01-24, 16:35
Medlem
Krickedixans avatar
Haha jag skrattade nästan högt på tunnelbanan när jag läste detta. Hur tänker man som programledare när man gör detta.
Alla hästarna måste ha galopperat ur stallet )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in