2018-01-24, 09:08
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Tänk om blizzard skulle skapa WoW classic så här -> https://www.youtube.com/watch?v=VRzKUR628aU

Inget mig emot om de skulle fixa grafiken, de har ju ändå gått så många år nu, kanske dags skapa WoW Classic som håller lite längre 1 år := )

Nej nej nej, ge oss den versionen som spelet kom i, nothing more nothing less. Vill du spela wow i unreal engine får du skapa en privat server för det.

Varför vill ni ha massa ändringar för ?! Ett spel ska vara utmanande och svårt. Man ska behöva kämpa och lägga ner sig för att få bra saker. Punkt.slut.
Citera
2018-01-24, 09:10
Medlem
glorups avatar
Jag är dock rädd att Blizzard har egna ambitioner om det här projektet
Citera
2018-01-24, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Det låter som att du lirat Vanilla så jag utgår från det. Du har missat eller glömt mycket eller ser helt enkelt på detta från fel synvinkel.

Säg att ni samlar på er ett gäng på 40 pers och drar till någon raid. Dags att buffa upp, snart inser folk att dom måste buffa alla separat, och du kan inte använda tab utan måste klicka på den du vill buffa. Alright, lets go! Trash går ner fort för folk är bättre spelare idag. Boss time! Nu kom ihåg, ni kan bara sätta 8 eller 9 debuffs på bossen och det var viktigt vilka debuffs det var, men det vet inte alla. En affliction warlock får bara kasta sin Curse of the Elements och absolut inga andra DoTs. Tror du någon warlock skulle göra det och bara stå och spama shadowbolts? Det kommer bli kaos och jag kommer garva ihjäl mig. Okej, det blir en wipe. Kom ihåg att adds bara har en respawn tid på 5 minuter Plus att nu får alla stå och buffa upp igen! Folk droppar av och någon måste dra till stan och jaga mer folk.

Said and done. Nu får vi ner bossen och han droppar 3-4 items, på 40 manna raid! Ninja looters blev igenkända på servern tidigare och fick svårt att komma in i raids. Men idag så är alla fixerade vid gear så dom kommer skita i det. Plus att har du ninjat på dig massa gear så kommer du i alla fall få lätt komma med i en raid med uppmaningen att nu får du faaan inte ninja någonting! Tror du han kommer bry sig? Och det lär inte bara finnas en ninja looter i raiden. Det kommer också bli hysteriskt roligt, reaktionerna på folk! Men jag vet inte, kanske Blizzard kommer sätta in master looter och group loot mekanismer.

Så visst folk är bättre spelare idag och bossarna har enkla mechanics men det är inte bara att rusa in och one shotta bossen loota och dra till nästa raid. Nej det är laddat för många skratt när folk underskattar vilken damage dessa enkla mechanics gör. Du måste ha frost resist och liknande gear för att ens överleva. Så börjar folk sluta spela raids är det inte för att det är enkelt utan för att det var en pain in the ass.

Angående ganking finns det också massa kul att hitta på. Rogues var riktigt tunga i PvP, tänk dig 10-20 stycken rogue dvärgar i stealth och en ensam low level gnome som decoy komma gående. Eller spela Elementalist mage som Vurtne. Kom Ihåg att det inte finns någon diminishing return så om du väl får tag i en rogue ur stealth är han dock rökt. så alla har en chans att vinna så länge han inte får in en opener. Nej jag tror det blir många skratt och det kommer lätt hålla över ett år.

Snarare du och fler som missat, samt inte kommer ihåg, hur jävla jobbigt det är att ha 40 pers att fokusera.

Men du blir nog snart varse det igen. Vi andra som har bra minne har också växt upp och ser Vanilla som ett varmt minne. Och där får det stanna. För det har inte åldrats bra på en fläck.

Hela MMO genren måste ju uppdateras. Så att gå bak så långt i tiden av nostalgiska själ är allt annat än vettigt.
Mycket bättre om de försökt skapa något nytt inom MMO. Och man blir förvånad hur många som tar parti så starkt över Vanilla bara på nostalgiska själ.
Citera
2018-01-24, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Snarare du och fler som missat, samt inte kommer ihåg, hur jävla jobbigt det är att ha 40 pers att fokusera.

Men du blir nog snart varse det igen. Vi andra som har bra minne har också växt upp och ser Vanilla som ett varmt minne. Och där får det stanna. För det har inte åldrats bra på en fläck.

Hela MMO genren måste ju uppdateras. Så att gå bak så långt i tiden av nostalgiska själ är allt annat än vettigt.
Mycket bättre om de försökt skapa något nytt inom MMO. Och man blir förvånad hur många som tar parti så starkt över Vanilla bara på nostalgiska själ.

Det finns stora servrar inom vanilla, TBC och WotLK som alla har utmärkt scripting - varför tror du att vanilla är den mest populära trots det du säger? Vilken version av WoW tycker du är bäst?
Citera
2018-01-24, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Det finns stora servrar inom vanilla, TBC och WotLK som alla har utmärkt scripting - varför tror du att vanilla är den mest populära trots det du säger? Vilken version av WoW tycker du är bäst?

Utan officiell statistik kan vi bara spekulera, eller hur? Så argument som du kommer med kan vi lägga ner då de är högst relativa spekulationer av vad "stora servrar" betyder.

Har jag någonsin sagt att det inte finns någon som är intresserad av Vanilla? Nej.

Det jag säger är att jag inte tror på detta i längden. Men vi får väl se hur det blir helt enkelt.
Citera
2018-01-24, 13:07
Medlem
Citat:
Utan officiell statistik kan vi bara spekulera, eller hur? Så argument som du kommer med kan vi lägga ner då de är högst relativa spekulationer av vad "stora servrar" betyder.

Om du hade den tekniska kompetensen för att ens ansluta till Lightbringer, Outland eller Icecrown så skulle du se att det är fler folk där mitt i natten än på någon server som du någonsin har spelat på, under prime time så är det 3+ karaktärer på varenda någorlunda bra grinding spot och man får slåss om att tagga respawns.

Citat:
Har jag någonsin sagt att det inte finns någon som är intresserad av Vanilla? Nej.

Det jag säger är att jag inte tror på detta i längden. Men vi får väl se hur det blir helt enkelt.

Och min poäng är att om det finns servers med 10k pop där majoriteten har spelat i flera år, så är din hypotes inkorrekt.

Igen, vilken version av WoW tycker du är bäst/mest populär?
Citera
2018-01-24, 16:33
Medlem
Koodas avatar
Citat:

Va? Ursäkta att jag säger det, men du verkar ju vara störd i huvudet! Läste du inte vad jag skrev?
Citera
2018-01-24, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kooda
Va? Ursäkta att jag säger det, men du verkar ju vara störd i huvudet! Läste du inte vad jag skrev?

Nä bara du som är omogen och inte kan ta att folk har andra åsikter än dig själv. Som jag skrivit flertalet gånger nu:

Låt oss vänta och se. Jag tror inte på det men ni fan-boys tror uppenbart på det, det är taget och omvärlden förstår det.

Men är man äldre har man sett sånt här nostalgiskt strunt allt för många gånger för att inse att det sällan/aldrig funkar i efterhand. Såvida man inte gör några ändringar.

Så vi får se vad det blir helt enkelt.
Citera
2018-01-24, 16:40
Medlem
Koodas avatar
Citat:
Nä bara du som är omogen och inte kan ta att folk har andra åsikter än dig själv. Som jag skrivit flertalet gånger nu:

Låt oss vänta och se. Jag tror inte på det men ni fan-boys tror uppenbart på det, det är taget och omvärlden förstår det.

Men är man äldre har man sett sånt här nostalgiskt strunt allt för många gånger för att inse att det sällan/aldrig funkar i efterhand. Såvida man inte gör några ändringar.

Så vi får se vad det blir helt enkelt.

MEN DET ÄR JU DET JAG SÄGER!!! Helt jävla efterbliven.
Citera
2018-01-24, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Tänk om blizzard skulle skapa WoW classic så här -> https://www.youtube.com/watch?v=VRzKUR628aU

Inget mig emot om de skulle fixa grafiken, de har ju ändå gått så många år nu, kanske dags skapa WoW Classic som håller lite längre 1 år := )

Varför man skulle höja grafiken enbart i Classic känns märkligt.

Att höja spelets grafik, till något liknande Unreal Engine 2, hade jag välkomnat. Jag kan bara tänka mig känslan i t.ex. Duskwood, som är en av mina favoritzoner till miljön, med lite högre ljudkvalité och lite finare linjer. Vilken kuslig stämning det hade blivit.

Sen ska jag lägga till, för jag vet att det är kontroversiellt, att det är inget som skulle påverka om jag spelar spelet eller ej. Jag tycker känslan är bra som den är, menar mer som en liten morot eller vad man ska säga.
Citera
2018-01-24, 16:55
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
Nej nej nej, ge oss den versionen som spelet kom i, nothing more nothing less. Vill du spela wow i unreal engine får du skapa en privat server för det.

Varför vill ni ha massa ändringar för ?! Ett spel ska vara utmanande och svårt. Man ska behöva kämpa och lägga ner sig för att få bra saker. Punkt.slut.

Den enkla anledningen till att spelet inte var balanserat i WoW vanilla. Exempel lootsystemet var helt vrickat!! De gick köra flertals gånger i BWL aldrig hitta sitt set items, hur mycket dkp man än hade droppades inte föremålet, och man fick inte bonusen ifrån sitt set. De har de fixat med hjälp av patchar, ändringar =). Du har ju själv sagt att du inte spelat "Raids i WoW vanilla du kommer märka hur hopplöst svårt de är.

Raids i WoW vanilla de var inte så att man clearade instancen en gång så hade man den på farm sen? de tog flera veckor innan hela guilden kunde taktikerna och hur 40 man/gummor ska samarbeta.. De kommer bli fullständigt kaos av spelare som inte kommer kunna spela sina klasser rätt, vilket i sin tur kommer bli roligt se =).

Först har vi alla wow veteraner som jag själv, som har glömt bort WoW Classic, men kommer tilbaks för lite nostalgi, sedan har vi "Dagens woware, som fått typ allt på ett silverfat i 4 års tid av dessa skräp expansioner som släpps under åren. Sedan har vi dig och andra ifrån privatservers.. De kommer bli härlig kompott av spelare =)..

Roligaste kommer nog vara dem spelare som lirar legion, levela upp en karaktär till lvl 60 tror sig ta 1-2 dagar hehe eh nej. Bara klassquesterna kommer de bli helt vilsna i haha, eller när tror att man kan dra ihop 5 st elite monster döda dem med aoe? "Skratt"...
Tänk er Wow legion spelare som spelat healers? Går inte springa heala i WoW vanilla haha, de kommer bli härligt se, eller "Hunters som gör för mycket dps, och snor aggro och blir one-shootade de också upplevelse =).

Förstå sedan när folk byter talents, tror att deras items byter stats? haha, nej du, i wow vanilla krävs farma dessa items för rätt build.

Nu längtar jag till WoW classic, och grafiken gör densamma! De klart att man inte skulle säga nej till snyggare grafik, men å andra sidan så skulle inte "Vanilla känslan infinna sig, de skulle kännas som ett annat spel faktiskt, även om de såg snyggt ut.
Senast redigerad av Opilus5500 2018-01-24 kl. 17:32.
Citera
2018-01-24, 17:04
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:

Han beskriver hur komplicerat det kommer vara. Du svarar att han inte minns hur komplicerat det var. Dagens asgarv 🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in