Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 17:50
  #985
Medlem
Smaka-migs avatar
Kommer läggas ned inom 2 år.
Citera
2018-09-20, 18:09
  #986
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Kommer läggas ned inom 2 år.
Precis som privatservrarna som bara växte och växte efter 1.5 år.

Finns absolut inget som pekar på detta så innan någon annan svarar:

Snubben försöker trolla.
Citera
2018-09-20, 19:41
  #987
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
RotAM är tillgänglig från start, dock är patternet BoP till en början. Bloodvine släpptes i ZG-patchen.

Vanligtvis gör man så att man lvlar tailoring för roben, unlearnar tailoring när man har craftat den för att sedan dra upp tailoring igen för att få ut set-bonusen från bloodvine.

Annars är herb/alch ett bra alternativ om du orkar farma flask-recepten och sedan plocka Black Lotus (som är BoP fram till AV- eller AQ-patchen, inte 100 men den är BoP från start iaf). Kan göra bra pengar där.
Annars har du ju andra vägar att att tjäna pengar som mage.

Sen är det så klart svårt att sia om dessa saker när vi har 0 info angående classic så saker som vad som är BoP och inte, vad som finns ute från start och inte är omöjligt att veta. Dom kanske tycker att vi ska börja från patch 1.1 men Black Lotus ska va BoE ändå t.ex. osv

dom har gått ut med att det börjar vid 1.12.1 tyvärr.....
Citera
2018-09-20, 19:43
  #988
Medlem
glorups avatar
om ni får säga EN sak som ni Mest ser fram emot, vad är det då ?

för egen del blir det att hänga i Tyr's Hand i EPL.
Citera
2018-09-20, 19:45
  #989
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Precis som privatservrarna som bara växte och växte efter 1.5 år.

Finns absolut inget som pekar på detta så innan någon annan svarar:

Snubben försöker trolla.

Menade mer att utvecklarna kommer att lägga ned detta projekt. Lär får sparsamt med information dom närmsta åren. Hur mycket vet du om spelet atm?

Nä, dom kommer lägga ned projektet
Citera
2018-09-20, 20:04
  #990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Menade mer att utvecklarna kommer att lägga ned detta projekt. Lär får sparsamt med information dom närmsta åren. Hur mycket vet du om spelet atm?

Nä, dom kommer lägga ned projektet

För bara några veckor sedan gav de en update på processen. Och de har anställt en massa redan.

Projektet är redan upplagt och lovat. De är inget som kommer läggas ner hur som helst och intresset är enormt. Jag tror deras största nojja är att det kommer sno mycket spelare från live.

De kommer vara enorma siffror som spelar och är villig att betala för det. Så de är bra för alla. Finns ingen anledning till att lägga ner projektet när de finns så mycket pengar i det?
Citera
2018-09-20, 21:00
  #991
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
dom har gått ut med att det börjar vid 1.12.1 tyvärr.....

Tror du missade poängen.

Om vi börjar vid 1.12.1 så kanske dom bestämmer att Black Lotus ska vara BoP. Det är såna ändringar jag menar att vi inte har en aning om.

Det är ju som med privateservers som kör 1.12.1 men progressive raids, items osv. Inte omöjligt att man kör ett liknande upplägg och därför är det svårt att sia om vissa saker. Kommer man t.ex. kunna köpa pre-1.4 mounts? Isf hur länge? Eller kommer dom ligga i cash shop? osv osv

Citat:
Ursprungligen postat av glorup
om ni får säga EN sak som ni Mest ser fram emot, vad är det då ?

för egen del blir det att hänga i Tyr's Hand i EPL.

Se hur Blizzard väljer att hantera Un'Gora Mafia som garanterat kommer uppstå på varje server förr eller senare. Och givetvis delta i Mafian och krigen i Cratern Helt klart då jag haft som mest skoj på privatservers. Hoppas Blizzard inte gör något åt det
__________________
Senast redigerad av .SMOrcimus.PriME 2018-09-20 kl. 21:03.
Citera
2018-09-20, 23:17
  #992
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
För bara några veckor sedan gav de en update på processen. Och de har anställt en massa redan.

Projektet är redan upplagt och lovat. De är inget som kommer läggas ner hur som helst och intresset är enormt. Jag tror deras största nojja är att det kommer sno mycket spelare från live.

De kommer vara enorma siffror som spelar och är villig att betala för det. Så de är bra för alla. Finns ingen anledning till att lägga ner projektet när de finns så mycket pengar i det?

Vad händer sen då? ska hela spelet kretsa runt vanilla WOW? när spelet kom ut 2004 så visste folk knappt hur man lirade det, därav tog allt (raid, lvl och pvp) sjukt mycket tid. Det kommer ta några månader sen lär det springa runt en massa spelare med full tier 3. PVP var ju också väldigt begränad i vanilla.

Folk kommer att tröttna relativt fort. Hela projektet är dödsdömt. Finns en anledning varför Blizzard helst ej ha velat göra sån här projekt. Blizzard kommer inte bara släppa en server som Nostalrius. Det är ett ENORMT projekt.
__________________
Senast redigerad av Smaka-mig 2018-09-20 kl. 23:35.
Citera
2018-09-20, 23:39
  #993
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Vad händer sen då? ska hela spelet kretsa runt vanilla WOW? när spelet kom ut 2004 så visste folk knappt hur man lirade det, därav tog allt (raid, lvl och pvp) sjukt mycket tid. Det kommer ta några månader sen lär det springa runt en massa spelare med full tier 3. PVP var ju också väldigt begränad i vanilla.

Folk kommer att tröttna relativt fort. Hela projektet är dödsdömt. Finns en anledning varför Blizzard helst ej ha velat göra sån här projekt.
Men hur funkar denna logiken tycker du när det redan är motbevisat att folk inte tröttnar och lägger av efter några månader via privatservarna som bara växt över tidsfönster som är 1-2år?

Det är ju redan motbevisat.

Sen tar de längre tid än några månader att få T3 och köra igenom allt. Visst kan man taktiker och är bättre nu, men de flesta som spelar kommer veta exakt vad de ger sig in i och inte stressa och bara njuta av det man saknat som de sociala, wpvp, roligare event, mindre welfare gear m.m.

Med privatservarna som var 100% blizzlike på samma patch bara växte över 1.5-2år så blizz fick hota dom till avstägning och till slut lyssna på begäret och skapa egna classic servar, så är argumentet att folk kommer tröttna efter några månader helt punkterat.
Så motsatsen till dödsdömt.

Sen hur de gör, om de fortsätter med TBC efter 2 år eller om de blir separata servrar eller om dom stannar där etc etc får vi se. Bara dem som vet och jag tror inte ens dem har tagit det beslutet än.

Men om live kan spela på samma patcher (som endast är 1 enda raid these days) i 8+mån tror jag folk klarar av att lira vanilla med mer content, längre.
Citera
2018-09-20, 23:51
  #994
Medlem
Ser fram emot det och kommer troligtvis börja spela igen. Spelade extremt mycket under BC/WotLK, inte så mycket under vanilla så såg aldrig raids eller var med när nya raids/instanser släpptes vilket jag saknade då jag gjorde gammalt innehåll.

Är en altoholic och gillar att questa/utforska och jaga achievements så gjorde hela AQ questen "War of the Shifting Sands" innan den togs bort i Cata vilket var helt suverän. Samma med alla classquests och professionquests.

Sedan finns det inte mycket information hur det kommer bli, privata servrar kör 1.12.1 men har ändå progression, BG's, instanser och raids är inte öppna från start vilket är naturligt, meningen är att man ska följa tier systemet och inte hoppa över sedan släpps "middle content" så nya spelare/alts kan geara utan att grinda för att komma ikapp.

Sedan funderar jag mycket på själv hur det kommer se ut, vanilla är skitroligt men när massan har klarat alla raids kommer det finnas tillräckligt med nya spelare för att inte stänga ned servrarna, kommer progression fortsätta dvs kommer de göra vanilla->TBC osv? I så fall när slutar dom?

Personligen slutade jag mitt i Cataclysm, jag älskade fortfarande spelet men jag spelade flera timmar om dagen varje dag så när guildraids var gjorda och när det var mindre folk online gjorde jag old content och har extrem nostalgi av detta så även om jag hade skitkul när Cata var nytt så kunde jag inte komma över re-vamp av gamla zoner och ju mer jag spelade ju mer besviken blev jag när jag kom ihåg saker som plockats bort.

Spelade på RP-realm så det var mycket retro och annat fuffens som förekom så varje vecka fanns både guild och server events på tidigare expansioners raids vilket skapade en skön stämming på servern.

Har funderat på att börja spela igen flera gånger, köpte MoP halvvägs in i expansionen men när jag kommit ikapp var det samma visa.

Spelar lite till och från på privata servrar men läget är för osäkert för att jag ska gå all in, aktiv väl fungerande server idag kan försvinna imorgon.
__________________
Senast redigerad av Ramdur 2018-09-20 kl. 23:53.
Citera
2018-09-22, 00:31
  #995
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Vad händer sen då? ska hela spelet kretsa runt vanilla WOW? när spelet kom ut 2004 så visste folk knappt hur man lirade det, därav tog allt (raid, lvl och pvp) sjukt mycket tid. Det kommer ta några månader sen lär det springa runt en massa spelare med full tier 3. PVP var ju också väldigt begränad i vanilla.

Folk kommer att tröttna relativt fort. Hela projektet är dödsdömt. Finns en anledning varför Blizzard helst ej ha velat göra sån här projekt. Blizzard kommer inte bara släppa en server som Nostalrius. Det är ett ENORMT projekt.
Vanilla är ett "riktigt" mmo. Visst det finns begränsat med content men det skapas mycket variation för varje karaktär du spelar beroende på vilken guild och vilka spelare du möter på vägen. Har själv spelat upp några 60s på privat servrar och upplevelsen har varit väldigt annorlunda varje gång. Det är skillnad på ett sandbox mmo där spelaren lite själv skapar sin egen historia. Jämfört med t.ex. de senare expansionerna där blizzard skapar en mer förutbestämd och linjär upplevelse . Där kan jag förstå ditt resonemang lite men classic är ett riktigt mmo med mycket återspelningsvärde.

Vanilla är mer som en alternativ fantasi-värld och mindre som ett spel. Så Blizzard gör helt rätt i att hålla den världen levande för det är alltid lika mysigt att hälsa på ibland.
__________________
Senast redigerad av Ranndall 2018-09-22 kl. 00:52.
Citera
2018-09-22, 00:57
  #996
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
För bara några veckor sedan gav de en update på processen. Och de har anställt en massa redan.

Projektet är redan upplagt och lovat. De är inget som kommer läggas ner hur som helst och intresset är enormt. Jag tror deras största nojja är att det kommer sno mycket spelare från live.
https://www.polygon.com/2014/9/23/68...released-games
"A brief history of Blizzard's canceled and unreleased games"
Nomad.
Pax Imperia 2.
Shattered Nations.
Starcraft: Ghost.
Warcraft Adventures: Lord of the Clans.
Titan.
Dessa var spel som var rätt långt gångna. Som varit i produktion i ett par år. Med Rätt många anställda. De lades ändå ner..
Som John Staats sagt i någon intervju nu när han lanserat sin "The WoW Diary"-kickstarter så tror han snarare att projektet kommer ghostas. Det kommer bli mindre och mindre nyheter om det och till slut bara ett Pressrelease om att det lagts ner.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
De kommer vara enorma siffror som spelar och är villig att betala för det. Så de är bra för alla. Finns ingen anledning till att lägga ner projektet när de finns så mycket pengar i det?
Det är min fundering, och har alltid varit. Hur många av dessa privatservrar krävde en aktiv prenumeration, likt det riktiga spelet? Hur många spelare lirade det för att det var gratis?
Jag vet att jag skippade min subscription någon månad nu i slutet av Legion och när jag någon dag senare såg att jag hade Alpha-access så lirade jag det och bug-testade det istället. Trots att allt var buggigt som tusan så var det ändå WoW och var kul att lira. Just för att det också var gratis. Hade aldrig lagt så mycket tid i BfA-Alpha som jag gjorde om jag behövde en aktiv prenumeration, för i så fall hade jag lirat Legion och farmat transmogs, mounts eller annat. Och varför köra Alpha/Beta när all progression jag gör där ändå kommer raderas?
Visst kommer några gamlingar komma tillbaka och lira, men samtidigt kommer nog många känna att det är ett helt nytt spel i och med att det kommer vara helt separat från Retail WoW (inga account-bound mounts, pets, transmogs, achievements eller liknande).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback