2017-11-21, 20:43
Medlem
glorups avatar
Hej alla wow älskare

som de flesta redan vet så har nu nyheten droppats att Blizzard har gjort en kovändning och kommer släppa en pre tbc expansion. nyheten är fortfarande relativt fräsch så inga nya nyheter kan jag bidra med.

min förhoppning är att detta blir en levande tråd med diskussioner, nyhetsuppdateringar och annat smått och gått inför resan där allt en gång började.

Vad kommer du rolla, vill du se några förändringar, vill du inte det över huvud taget. är klasserna balanserade, ska dom bli balanserade tycker du ? talents, ska dom göras om eller var dom bra som dom var ? många frågor på litet paper....

för den som har ett aktivt wow konto idag kan ni delta i diskussionerna om wow klassik här https://us.battle.net/forums/en/wow/22814264/

vill du dregla över hur det var för..varsegod http://db.vanillagaming.org/?talent

hoppas på en levande tråd!
Citera
2017-11-21, 20:49
Medlem
glorups avatar
jag kommer rolla female paladin och köra stenhårt med henne. Förmodligen tar jag som alla andra ledigt första veckan det släpps för att få så mycket tid som möjligt.

Angående förändringar så hoppas jag att det inte blir några. jag är ingen programmerare men blir det förändringar i wow classic kommer det splittra samhället och vi börjar på ruta ett igen. Jag tror dock att blizzard vet vad dom gör och är väl medvetna om sina kort på handen.

men med det sagt vill jag bara upplysa om att jag är öppen för små förändringar.

tex.

skulle folk gå hals över huvud ifall paladins blir bättre tanks ?

eller om druids får ett annat talent tree, som jag fått uppfattningen om ska ha varit ``dåligt`` ?..

jag har bara spelat och levlat upp paladins på pre tbc privat servrar.
Citera
2017-11-21, 20:55
Medlem
Utopiantoss avatar
Episkt! Enligt mig var Vanilla den bästa versionen av World of Warcraft. Sedan kommer BC och Wrath. Efter det Mists. Sedan Legion och Cata. Långt därefter ligger WoD.

Kvällar och nätter var mörka på riktigt. Stitches härjade i Duskwood. Det var inte barnsligt enkelt att levla. Defias pillagers var grymma. Två murlocs i Westfall kunde lätt bli en tuff utmaning om man inte hade full health. Tre murlocs och man tvingades alltid fly illa kvickt.

För mig gäller för det mesta human warriors. Charge into battle!
Citera
2017-11-21, 21:00
Medlem
fliffos avatar
Vanilla var roligt men min favorit är faktiskt tbc innan sunwell kom. Problemet med vanilla tycker jag var att det var lite ont om spells framför allt. Det kom en del mysiga spells i tbc. Minns när man raidade i vanilla och man satt ju med en 4-5 spells egentligen, som användes. Men det va sjukt kul det med för då visste man ju inte vilka spells man gick misste om. Spellsen man fick som sista talent i tbc va game changing. Men sjukt kul med vanilla! Inte säker om jag ska köra än dock.

Edit: Mage och warlock har alltid varit min favorit. Dom hade flest, coolast och roligast spells xD
Citera
2017-11-21, 21:17
Medlem
CougheeBrothas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliffo
Vanilla var roligt men min favorit är faktiskt tbc innan sunwell kom. Problemet med vanilla tycker jag var att det var lite ont om spells framför allt. Det kom en del mysiga spells i tbc. Minns när man raidade i vanilla och man satt ju med en 4-5 spells egentligen, som användes. Men det va sjukt kul det med för då visste man ju inte vilka spells man gick misste om. Spellsen man fick som sista talent i tbc va game changing. Men sjukt kul med vanilla! Inte säker om jag ska köra än dock.

Edit: Mage och warlock har alltid varit min favorit. Dom hade flest, coolast och roligast spells xD

Håller med har lirat myyyyyyyyyycket vanilla men saknaden av spells är given, varför ska du då spela Mage man trycket på 1x knapp hela tiden förutom senare då man är fire och då använder du 2 och ibland en tredje spell hehe.

Ska bli sjukt kul och se hur detta blir synd att man inte har tiden man hade i retail, samt att man har en del andra prioriteringar nu mer.
Citera
2017-11-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha
Håller med har lirat myyyyyyyyyycket vanilla men saknaden av spells är given, varför ska du då spela Mage man trycket på 1x knapp hela tiden förutom senare då man är fire och då använder du 2 och ibland en tredje spell hehe.

Ska bli sjukt kul och se hur detta blir synd att man inte har tiden man hade i retail, samt att man har en del andra prioriteringar nu mer.

Jag får nog hålla med, tiden man hade i Gymnasiet går inte att beskriva mot nu med jobb och allt.
Jag älskade Vanilla iofs, bästa dagarna.

Dock ser jag ingen mening till att börja spela Vanilla när man redan spelar Wow nu med den lilla tiden man har över. Om allt är samma har man ju gjort hela faderullan? Vad skulle bli olikt? PvP? Bli bäst på servern? Köra Molten Core och Onyxia? Njaa. den tiden har ju varit förbi. Ser ingen mening tråkigt nog.
Citera
2017-11-21, 21:31
Medlem
fliffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CougheeBrotha

Jomen mage har ju överlägset flest användbara spells. Ja, på en boss spammar du fireball. Men mage och warlock var väl dom enda dom hade bra AoE om jag minns rätt. Samma i PvP så har mage också flest användbara spells. Blink, frost nova, cone of cold, polymorph, ice block, för att nämna några. Jag säger inte att mage va bäst, men jag tyckte den var överlägsen roligast att både levla och sen spela på lvl cap. Även på lvl 70. Man kände sig cool, och användbar. Skulle man gå instanser så ville man ju alltid ha med sig mage för vatten och CC (ja, man blev fruktansvärt utnyttjad för vatten hahaha)
Citera
2017-11-21, 21:34
Medlem
fliffos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceOfHaze
Jag får nog hålla med, tiden man hade i Gymnasiet går inte att beskriva mot nu med jobb och allt.
Jag älskade Vanilla iofs, bästa dagarna.

Dock ser jag ingen mening till att börja spela Vanilla när man redan spelar Wow nu med den lilla tiden man har över. Om allt är samma har man ju gjort hela faderullan? Vad skulle bli olikt? PvP? Bli bäst på servern? Köra Molten Core och Onyxia? Njaa. den tiden har ju varit förbi. Ser ingen mening tråkigt nog.
Håller faktiskt med, been there done that. Tror det är roligast för eftersläntarna som aldrig fick raida på lvl cap, eftersom dom ALLTID låg efter. Hade några såna polare haha. Minns TBC, jag skulle börja med Mount Hyjal och mina polare kämpade med att få tillräckligt bra gear för att få va med i karazhan...
Citera
2017-11-21, 21:42
Medlem
Porryhatters avatar
De nya PvE och PvP items från 1.9 till 1.11 gör att tidigare raids blir lättare och T1-T2 mindre eftersträvade. http://db.vanillagaming.org/?item=11662 http://db.vanillagaming.org/?item=16802

1.11 då alla Druids får Innervate eller andra talent changes i 1.12 gör att tidigare raids blir lättare då dessa inte var anpassade för det.

Med release av Dire Maul kommer Tribute runs för buffs till raids.

Ändrar du klasser som att ge Paladin Taunt, eller ändra så att tanksen inte blir ägda av Mana Burn. Så kommer detta skapa en snöbollseffekt. Andra klasser kommer vilja ha ändringar. Och för att få dessa nya specs att funka optimalt kommer det leda till krav på att gear läggs läggs till.
På grund utav att nya specs nu fungerar så blir bossar helt annorlunda och måste buffas. Vilket i sin tur gör att klasser som inte ändrats nu har svårigheter med Nefarian eller General Drakkisath "2.0". Så nu kräver Frost Mages buffs till sin klass för att Balance Druids är bättre.
Citera
2017-11-21, 22:35
Medlem
Driftstopps avatar
Jag saknar verkligen att levla.
Att folk är i Orgrimmar och Stormwind.
Att man är ute och questar i gamla tanaris osv.
Att hålla på i barrens. Man saknar verkligen de äldsta zonerna.

Jag tror att ca 30% av wow spelarna kommer gå tillbaka och dessutom få tillbaka de gamla wow spelarna som har slutat.

Jag gillar PVP men tycker pvp gearen var jävligt svåra att få.
Citera
2017-11-21, 22:43
Medlem
SilverCityPsykopats avatar
Äntligen kunna spela wow utan korrupta svinlortar. Har på privatservrar levlat upp en Warlock, en Hunter samt en Paladin till 60. Paladin är favoritklassen men orkar nog fan inte dra upp en till... Så blir nog Mage den här gången, har fått intrycket av att det är en lite lätt klass att spela...
Citera
2017-11-21, 23:57
Medlem
Försöker komma ihåg men visst var druider ganska värdelösa i vanilla? Vill minnas att de knappt dög till vare sig tanks eller healers. De var liksom andrahandsvalet i nästan alla situationer.

Hade dock ganska roligt med min kattdruid. Smög omkring i Orgrimmar och mördade intet ont anande invånare. Det roliga tog slut när de placerade elitvakter på auktionshusets tak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in