Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-20, 22:58
  #505
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Nä håller med er(lite otydligt i mitt förra citat), 1 år efter BfA låter logiskt. Exemeplvis tänk att classic släpp innan BfA, folk kommer vara mitt i Molten Core när BfA släpps å det kommer blizzard aldrig vilja. Så ah, efter BfA och ca 1-2 år efter gissar jag på.
varför skulle ett år efter bfa vara logiskt om det är försäljning av bfa som tydligen bekymrar blizzard? Är det då blizzard säljer som minst av en expansion? jag tror classic kommer tidigare än vad många tror. Detta år är ingen omöjlighet.
Citera
2018-02-21, 01:09
  #506
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
varför skulle ett år efter bfa vara logiskt om det är försäljning av bfa som tydligen bekymrar blizzard? Är det då blizzard säljer som minst av en expansion? jag tror classic kommer tidigare än vad många tror. Detta år är ingen omöjlighet.

När under 2018 skulle det släppas? Innan BfA (dvs slutet av september) eller efter?

Innan hypen av en ny expansion, eller efter hypen när all content fortfarande är ny och möjlig att utforska?
Citera
2018-02-21, 02:49
  #507
Medlem
dullabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
När under 2018 skulle det släppas? Innan BfA (dvs slutet av september) eller efter?

Innan hypen av en ny expansion, eller efter hypen när all content fortfarande är ny och möjlig att utforska?

Ett alternativ som jag trodde på ursprungligen va att de skulle släppa Classic ett gäng månader innan, de som hade tänkt lira nya expansionen kommer ju göra det och de kommer säkerligen köpa wow-tid innan för att testa på Classic. Vi som vill lira vanilla WoW kommer inneha wow-tid när nya expansionen släpps och då kan jag tänka mig att många tänker "va fan jag har ju wow-tid, kan ju lika gärna testa nya expansionen". Sedan insåg jag att det blir väldigt knapert med tid, för i så fall borde de släppa Classic i början av sommaren eller liknande.
Citera
2018-02-21, 07:20
  #508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
När under 2018 skulle det släppas? Innan BfA (dvs slutet av september) eller efter?

Innan hypen av en ny expansion, eller efter hypen när all content fortfarande är ny och möjlig att utforska?
Efter skulle jag gissa på. Då har blizzard redan fått sålt sina bfa och det är bara gamecards som ger stålar.
Citera
2018-02-22, 15:29
  #509
Medlem
Topppis avatar
Hur tror ni Blizz kommer sälja classic då? kommer det vara servers i spelet som vanligt eller kommer vi få köpa något, vad tror ni?
Citera
2018-02-22, 16:56
  #510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Hur tror ni Blizz kommer sälja classic då? kommer det vara servers i spelet som vanligt eller kommer vi få köpa något, vad tror ni?
Köpa och sub
Citera
2018-02-23, 10:21
  #511
Medlem
glorups avatar
som jag vet kan feral druider tanka alla dungeons, det är i raids som det skär sig ?
Citera
2018-02-23, 10:40
  #512
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
som jag vet kan feral druider tanka alla dungeons, det är i raids som det skär sig ?

Jag är verkligen inte säker på detta, men någonstans där bak finns ett minne:

Problemet med druider är att deras mitigation inte var topp. Det var först i TBC bristen på armor och det faktum att dom inte kunde blocka påverkades genom massiv dodge.

I instancer kunde vem som helst tanka (nästan). Jag tankade allt utom typ UBRS på min arms warrior.

OBS! Det kan vara så att mitt minne sviker, så ta inte detta som facit. Men det är ett minne som direkt kommer upp när jag tänker på det i alla fall.
Citera
2018-02-23, 11:10
  #513
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
som jag vet kan feral druider tanka alla dungeons, det är i raids som det skär sig ?

Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Jag är verkligen inte säker på detta, men någonstans där bak finns ett minne:

Problemet med druider är att deras mitigation inte var topp. Det var först i TBC bristen på armor och det faktum att dom inte kunde blocka påverkades genom massiv dodge.

I instancer kunde vem som helst tanka (nästan). Jag tankade allt utom typ UBRS på min arms warrior.

OBS! Det kan vara så att mitt minne sviker, så ta inte detta som facit. Men det är ett minne som direkt kommer upp när jag tänker på det i alla fall.

Ferals har i princip två fördelar jämfört med warriors: Hög hp och hög armor. Dock har de så pass lätt att få armor att de inte har några problem att nå armor cap (75% mitigation) med Inspiration/Ancestral fortitude att det inte är någon direkt fördel, eftersom även warriors lyckas nå capen med tillräckligt bra gear/buffs. Så den enda fördelen är egentligen hög HP, vilket gör att druiden agerar mer som en mana sponge, dvs den suger åt sig heals som tusan.

Nackdelen är lägre defense som gör att de blir crittade oftare, ingen block, mindre panik-knappar så som Last Stand, Life-giving Gem och liknande. Threat är ungefär liknande. Så i det stora hela så har druider inga direkta fördelar, dock kan druider vara bättre tanks på väldigt speciella situationer, så som Patchwerk offtank för att äta hateful strikes, och kanske Thaddius eftersom han inte följer normala crushing-formulas som gör att även warriors får crushing blows på sig. Med det sagt, druider är näst bästa tanksen och jag är säker på att en naxx-gearad raid kan ha en druid MT på i princip alla bossar, det är i alla fall ingen som jag kommer på som kräver en warrior och druider är absolut tillräckligt bra. Dock är det svårt att övertala "den stora massan", eftersom warriors är bättre och mer cementerade som tanks, och om man provar en druid-tank och minsta lilla misstag sker så vill folk generellt gå tillbaka till en warrior som tank.
Citera
2018-02-23, 13:24
  #514
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ferals har i princip två fördelar jämfört med warriors: Hög hp och hög armor. Dock har de så pass lätt att få armor att de inte har några problem att nå armor cap (75% mitigation) med Inspiration/Ancestral fortitude att det inte är någon direkt fördel, eftersom även warriors lyckas nå capen med tillräckligt bra gear/buffs. Så den enda fördelen är egentligen hög HP, vilket gör att druiden agerar mer som en mana sponge, dvs den suger åt sig heals som tusan.

Nackdelen är lägre defense som gör att de blir crittade oftare, ingen block, mindre panik-knappar så som Last Stand, Life-giving Gem och liknande. Threat är ungefär liknande. Så i det stora hela så har druider inga direkta fördelar, dock kan druider vara bättre tanks på väldigt speciella situationer, så som Patchwerk offtank för att äta hateful strikes, och kanske Thaddius eftersom han inte följer normala crushing-formulas som gör att även warriors får crushing blows på sig. Med det sagt, druider är näst bästa tanksen och jag är säker på att en naxx-gearad raid kan ha en druid MT på i princip alla bossar, det är i alla fall ingen som jag kommer på som kräver en warrior och druider är absolut tillräckligt bra. Dock är det svårt att övertala "den stora massan", eftersom warriors är bättre och mer cementerade som tanks, och om man provar en druid-tank och minsta lilla misstag sker så vill folk generellt gå tillbaka till en warrior som tank.


bra svar, mycket utförligt och passionerat. märks att du varit där förut.

en annan fråga, hur högt upp kan prot paladins tanka ? antar att dom inte är i närheten av warriors eller druid
Citera
2018-02-23, 13:47
  #515
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
bra svar, mycket utförligt och passionerat. märks att du varit där förut.

en annan fråga, hur högt upp kan prot paladins tanka ? antar att dom inte är i närheten av warriors eller druid

Prot-paladiner har en rad rätt starka nackdelar, så som avsaknad av taunt och kraftiga mana-problem utan att kunna få tillbaka mana. Dock har de en stor fördel, och det är aoe-threat. En prot-warrior kan tanka alla Garr's adds med hjälp av sappers, engi-shield och thorns utan att healers får aggro, men inte så mycket mer än så. En paladin skulle kunna tanka alla medan mages/locks nästan gick all out, men man dödar ju bossen först så det är väl mest om någon aoe-klass vill få så hög dps på någon boss. Så det finns ingen riktig anledning att köra prot-paladin, förutom om man vill se om man kan tanka någon boss för skojs skull. Just det, instancer så som Stratholme och Scholomance där många mobs är undead så kan en prot paladin tanka riktigt bra med sina spells och aoe-attacker. Minns även att en retri tankade DM:N en gång med righteous fury och 2hand, så allt sånt är ju möjligt om man över-gearar content tillräckligt mycket.
Citera
2018-02-23, 19:20
  #516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
som jag vet kan feral druider tanka alla dungeons, det är i raids som det skär sig ?

Druids har hela fyra roller i vanilla raiding.
Hots, innervation, battleress, motw.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback