2018-01-22, 21:23
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Intressant inlägg och ja jag förstår, ändrar man på saker så får de konsekvenser..

Om bortser ifrån klassändringar, flygmounts eller nya föremål, hur ser ni wow vanilla fans på "Nya instancer ifrån lvl 1-60? eller nya battlegrounds som inte stör systemet så att säga?

En ny Alteric valley fast med nytt tema? inte några rullande katapulter eller något extra, utan en med samma koncept, lika stor fast med ny layout, kanske Jungle teama? eller Blasted lands variant?

Eller att de lägger in som väder effekter, jag vet de gjorde under en vanilla patch, vilket otroligt coolt =). Jag skulle vilja ha genomgripande klimatförändring i WoW, "årstider", de skulle inte förstöra spelet, utan göra spelet mer levande =). Exempel spela i AV så är sommar i den battlegrounden för en tid, sedan bli höst, vinter, vår =))..

jag förstår din fråga men det du föreslår är också en``förändring`` i sig. det skulle inte påverka klasserna eller spelaren men vissa är mer konservativa än andra. Det är ju trots allt en förändring av layouten du föreslår. och då kommer det finnas folk som menar på att det inte är som förr, alltså att det är en uppdaterad version. och då lever privat servarna vidare.

så fort blizzard implementerar något modernt kommer ett maskineri att dras igång och folk kommer börja leta efter alternativ
Citera
2018-01-23, 11:22
Medlem
Opilus5500s avatar
Tänk om blizzard skulle skapa WoW classic så här -> https://www.youtube.com/watch?v=VRzKUR628aU

Inget mig emot om de skulle fixa grafiken, de har ju ändå gått så många år nu, kanske dags skapa WoW Classic som håller lite längre 1 år := )
Senast redigerad av Opilus5500 2018-01-23 kl. 11:25.
Citera
2018-01-23, 15:32
Medlem
Citat:
Tänk om blizzard skulle skapa WoW classic så här -> https://www.youtube.com/watch?v=VRzKUR628aU

Inget mig emot om de skulle fixa grafiken, de har ju ändå gått så många år nu, kanske dags skapa WoW Classic som håller lite längre 1 år := )

Personligen tycker jag man inte bör spela vanilla om man vill ändra grafiken då det är typ-exemplet på att grafik inte är allt och att atmosfär, story och gameplay är ett spel.

WoW hade blivit ett helt annat spel och det är det sista man vill med classic. Tycker än idag att WoW har bland de skönaste miljöerna och "stylen" av alla spel i världen, även moderna. Grafik är en sån minimal part av ett bra spel.

Visst är det coolt att se klippen ovanför i Unreal Engine som du säger men att man skulle ge sig på grafiks i classic känns katastrof :P
Citera
2018-01-23, 16:03
Medlem
Porryhatters avatar
Det är inte bara community, konstant fara från mobs och world PvP som påverkas. Du kommer också förstöra ekonomin som inte är balansrad kring att kunna farma snabbare, undvika onödig trash och så vidare. Och så börjar snöbollseffekten med inflation i gear, mats och guld som i vanliga fall är så svårt att få tag i.

Newtons tredje lag.
"For every action, there is an equal and opposite reaction."

Det är därför det är så farligt med gå in och ändra saker i efterhand.
Citera
2018-01-23, 16:27
Medlem
Kul idé men tror det blir brakfiasko och inom ett år från release kommer Blizzard ta ner servarna då det kostar för mycket att ha dem.

Alla som sitter och glorifierar Vanilla missar nästan alla viktiga punkter med sina drömmande glasögon på sig.

WoW slog stort då det var det första streamlinade MMO'et efter EQ2. Lite vad Apple gjorde med iPhone. Kopierade ett koncept och gjorde det mycket bättre i nästan allt.

Däremot var det sjukt obalanserat. Mage som dödar alla med AoE i Gadgetzan någon?

Samt raidbossarna var dåliga där svårigheten mest bestod i att få folk att fokusera samt så klart gear. Inte som i dag där det händer saker hela tiden du måste reagera på.

Grindandet funkade då ingen visste bättre. Men i dag vet vi bättre att det snabbt tar slut med content.

Lite som att uppliva en gammal Amazon bara för att folk är nostalgisk över sitt första ligg i baksätet. Men glömmer hur jävla värdelös bilen egentligen var, och speciellt är i dag.
Citera
2018-01-23, 17:36
Medlem
Kapuffs avatar
Möjligtvis merge flera servrar till några megaservers, men dom kommer inte stänga ner allihopa.
Citera
2018-01-23, 17:49
Medlem
Sokools avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Kul idé men tror det blir brakfiasko och inom ett år från release kommer Blizzard ta ner servarna då det kostar för mycket att ha dem.

Alla som sitter och glorifierar Vanilla missar nästan alla viktiga punkter med sina drömmande glasögon på sig.

WoW slog stort då det var det första streamlinade MMO'et efter EQ2. Lite vad Apple gjorde med iPhone. Kopierade ett koncept och gjorde det mycket bättre i nästan allt.

Däremot var det sjukt obalanserat. Mage som dödar alla med AoE i Gadgetzan någon?

Samt raidbossarna var dåliga där svårigheten mest bestod i att få folk att fokusera samt så klart gear. Inte som i dag där det händer saker hela tiden du måste reagera på.

Grindandet funkade då ingen visste bättre. Men i dag vet vi bättre att det snabbt tar slut med content.

Lite som att uppliva en gammal Amazon bara för att folk är nostalgisk över sitt första ligg i baksätet. Men glömmer hur jävla värdelös bilen egentligen var, och speciellt är i dag.

Har spelat classic på privatservers som är blizzlike, och även om jag vet att det inte är exakt samma sak som det var under live så har jag väldigt kul fortfarande. Finns alltid något och göra enligt mig, och gillar att världen är levande med spelare i alla zones. Tror även att det finns många som tycker likadant.

Kommer classic generera lite mycket pengar till Blizzard som retail? Antagligen inte. Men tror att deras inkomst från subscriptions från folk som spelar classic lätt kommer täcka alla deras utgifter för det spelet i några år framöver.
Citera
2018-01-23, 18:26
Medlem
Citat:

Varför finns det privatservrar som håller tiotusentals spelare som inte dippar i population i flera år?

Citat:

Vilken värld levde du i? Det tar kanske 10+ AE för att döda spelare, dvs 15 sek, kan man inte CC'a eller sprida ut sig under den tiden - eller döda magen? Sen fanns det ju vakter i Gadgetztan som dödade folk som attackerade inne i staden.

Citat:

Det är sant att mechanics var lättare då, utmaningen låg, och kommer att ligga, i att koordinera 40 personer.

Citat:

Skitsnack. Om det är något som retail har misslyckats med så är det inom detta området.

Citat:

Och sen så kommer såna som du som aldrig hade råd med en Amazon och klagar på folk som kör runt och har jätteroligt.
Citera
2018-01-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Varför finns det privatservrar som håller tiotusentals spelare som inte dippar i population i flera år?

Därför att de är gratis på bekostnad av en entusiast som tar in allmosor för de som vill sponsra.
Citera
2018-01-23, 19:46
Medlem
Citat:
Därför att de är gratis på bekostnad av en entusiast som tar in allmosor för de som vill sponsra.

Så intresset finns, men konsumenterna är inte villiga att betala för det? Vet du vad det kommer att kosta med Classic, eftersom du påstår att det kommer att vara priset som avgör i längden?
Citera
2018-01-23, 23:32
Medlem
Koodas avatar
Citat:

Det låter som att du lirat Vanilla så jag utgår från det. Du har missat eller glömt mycket eller ser helt enkelt på detta från fel synvinkel.

Säg att ni samlar på er ett gäng på 40 pers och drar till någon raid. Dags att buffa upp, snart inser folk att dom måste buffa alla separat, och du kan inte använda tab utan måste klicka på den du vill buffa. Alright, lets go! Trash går ner fort för folk är bättre spelare idag. Boss time! Nu kom ihåg, ni kan bara sätta 8 eller 9 debuffs på bossen och det var viktigt vilka debuffs det var, men det vet inte alla. En affliction warlock får bara kasta sin Curse of the Elements och absolut inga andra DoTs. Tror du någon warlock skulle göra det och bara stå och spama shadowbolts? Det kommer bli kaos och jag kommer garva ihjäl mig. Okej, det blir en wipe. Kom ihåg att adds bara har en respawn tid på 5 minuter Plus att nu får alla stå och buffa upp igen! Folk droppar av och någon måste dra till stan och jaga mer folk.

Said and done. Nu får vi ner bossen och han droppar 3-4 items, på 40 manna raid! Ninja looters blev igenkända på servern tidigare och fick svårt att komma in i raids. Men idag så är alla fixerade vid gear så dom kommer skita i det. Plus att har du ninjat på dig massa gear så kommer du i alla fall få lätt komma med i en raid med uppmaningen att nu får du faaan inte ninja någonting! Tror du han kommer bry sig? Och det lär inte bara finnas en ninja looter i raiden. Det kommer också bli hysteriskt roligt, reaktionerna på folk! Men jag vet inte, kanske Blizzard kommer sätta in master looter och group loot mekanismer.

Så visst folk är bättre spelare idag och bossarna har enkla mechanics men det är inte bara att rusa in och one shotta bossen loota och dra till nästa raid. Nej det är laddat för många skratt när folk underskattar vilken damage dessa enkla mechanics gör. Du måste ha frost resist och liknande gear för att ens överleva. Så börjar folk sluta spela raids är det inte för att det är enkelt utan för att det var en pain in the ass.

Angående ganking finns det också massa kul att hitta på. Rogues var riktigt tunga i PvP, tänk dig 10-20 stycken rogue dvärgar i stealth och en ensam low level gnome som decoy komma gående. Eller spela Elementalist mage som Vurtne. Kom Ihåg att det inte finns någon diminishing return så om du väl får tag i en rogue ur stealth är han dock rökt. så alla har en chans att vinna så länge han inte får in en opener. Nej jag tror det blir många skratt och det kommer lätt hålla över ett år.
Senast redigerad av Kooda 2018-01-23 kl. 23:36.
Citera
2018-01-24, 00:22
Medlem
Citat:

Nice.
Vr-stöd på det. Lite nya instancer på vägen upp och att man istället för höja cap och göra alla klassiska instances obsolete, så fortsätt i still med ahnquiraj, zul gurub, naxx.
Det mest idiotiska blizz gjorde var att höja cap. vill man lägga till grejer lös det med alternativgear, attunements etc. så har man kvar ett spel för båda nya och gamla spelare och för full-lvlade och för dom som lvlar upp.

Ed: fan vad jag älskar barrens soundtracket. helt djävla underbart.
Senast redigerad av priamos2014 2018-01-24 kl. 00:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in