Citat:
Ursprungligen postat av
lespaul80
Kul idé men tror det blir brakfiasko och inom ett år från release kommer Blizzard ta ner servarna då det kostar för mycket att ha dem.
Alla som sitter och glorifierar Vanilla missar nästan alla viktiga punkter med sina drömmande glasögon på sig.
WoW slog stort då det var det första streamlinade MMO'et efter EQ2. Lite vad Apple gjorde med iPhone. Kopierade ett koncept och gjorde det mycket bättre i nästan allt.
Däremot var det sjukt obalanserat. Mage som dödar alla med AoE i Gadgetzan någon?
Samt raidbossarna var dåliga där svårigheten mest bestod i att få folk att fokusera samt så klart gear. Inte som i dag där det händer saker hela tiden du måste reagera på.
Grindandet funkade då ingen visste bättre. Men i dag vet vi bättre att det snabbt tar slut med content.
Lite som att uppliva en gammal Amazon bara för att folk är nostalgisk över sitt första ligg i baksätet. Men glömmer hur jävla värdelös bilen egentligen var, och speciellt är i dag.
Det låter som att du lirat Vanilla så jag utgår från det. Du har missat eller glömt mycket eller ser helt enkelt på detta från fel synvinkel.
Säg att ni samlar på er ett gäng på 40 pers och drar till någon raid. Dags att buffa upp, snart inser folk att dom måste buffa alla separat, och du kan inte använda tab utan måste klicka på den du vill buffa. Alright, lets go! Trash går ner fort för folk är bättre spelare idag. Boss time! Nu kom ihåg, ni kan bara sätta 8 eller 9 debuffs på bossen och det var viktigt vilka debuffs det var, men det vet inte alla. En affliction warlock får bara kasta sin Curse of the Elements och absolut inga andra DoTs. Tror du någon warlock skulle göra det och bara stå och spama shadowbolts? Det kommer bli kaos och jag kommer garva ihjäl mig. Okej, det blir en wipe. Kom ihåg att adds bara har en respawn tid på 5 minuter

Plus att nu får alla stå och buffa upp igen! Folk droppar av och någon måste dra till stan och jaga mer folk.
Said and done. Nu får vi ner bossen och han droppar 3-4 items, på 40 manna raid! Ninja looters blev igenkända på servern tidigare och fick svårt att komma in i raids. Men idag så är alla fixerade vid gear så dom kommer skita i det. Plus att har du ninjat på dig massa gear så kommer du i alla fall få lätt komma med i en raid med uppmaningen att nu får du faaan inte ninja någonting! Tror du han kommer bry sig? Och det lär inte bara finnas en ninja looter i raiden. Det kommer också bli hysteriskt roligt, reaktionerna på folk! Men jag vet inte, kanske Blizzard kommer sätta in master looter och group loot mekanismer.
Så visst folk är bättre spelare idag och bossarna har enkla mechanics men det är inte bara att rusa in och one shotta bossen loota och dra till nästa raid. Nej det är laddat för många skratt när folk underskattar vilken damage dessa enkla mechanics gör. Du måste ha frost resist och liknande gear för att ens överleva. Så börjar folk sluta spela raids är det inte för att det är enkelt utan för att det var en pain in the ass.
Angående ganking finns det också massa kul att hitta på. Rogues var riktigt tunga i PvP, tänk dig 10-20 stycken rogue dvärgar i stealth och en ensam low level gnome som decoy komma gående. Eller spela Elementalist mage som Vurtne. Kom Ihåg att det inte finns någon diminishing return så om du väl får tag i en rogue ur stealth är han dock rökt. så alla har en chans att vinna så länge han inte får in en opener. Nej jag tror det blir många skratt och det kommer lätt hålla över ett år.