Citat:
Ursprungligen postat av
diva59
T
Att man inte har en fastställd dödsorsak är jag inte alls orolig för. Peter Lundin dömdes för 3 x mord utan kroppar ens. 2014 dömdes 2 personer för mord på H Haugberg Madsen utan att kroppen återfunnits. Bevisen var bl a manualer, i de dömdas datorer, där frågor som "hur man dödar ljudlöst" och "hur man gör sig av med ett lik" framkom.
Hoppas att man aldrig hamnar i en polisutredning då, för något så allvarligt brott att dom har rätt att beslagta datorn. För särskilt när man hänger i sådana här forum, så har man ju ibland anledning att söka på allt möjligt som skulle kunna användas emot en... Dessutom hade väl dom båda en kriminell livsstil i största allmänhet, eller minns jag fel nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Jag förstår vad du säger her Mervinna, det er lite trist att bli beskylld før något man inte gjort. Jag blev beskylld för at ha rastafiserat(?) mitt eget folk, bara för att jag efter lång tids studie av en "anvendare" kommit fram til at denna var en sorglig tattare. Får man inte säga sorglig i Sverige? Rastifiserar(?) man sitt eget folk då? Hadde det varit bettre om jag hadde anvendt uttrykket lågbegåvad tattare? Det är så mycket man inte förstår här i verlden.

Jag tror att hon menade "rasifierade", och hur eller hur var det en konstig sak att säga. Norrmän är ju inte någon separat ras.
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Jag citerar danska medier ” Det sker ifølge chefanklageren, fordi loven giver anklagemyndigheden mulighed for at konfiskere objekter, som har været involveret i noget ulovligt.
Ja, men då avses det ju vapen och sådant. Inte ett helt fartyg... Finns det överhuvudtaget ett prejudikat på det?
Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Men han ägde ju inte Nautilus, eller? Han var väl redan gäst hos motsvarande dansk kronofogde?
Jag tror att han tänkt sänka den. Detta var The grand final, out with a bang.
Han var VD i företaget (RML) som officiellt ägde Nautilus. Sedan var det två rika män som ägde företaget. Men M var, så vitt jag förstår, den ende som hade fri tillgång till N dygnet runt utan att behöva redovisa för någon annan, och även den som bestämde vilka reparationer och installationer som skulle göras o.s.v..
Citat:
Ursprungligen postat av
Brendt
Jag har besökt Köpenhamn flertalet gånger, våldskultur som råder där.
Blev själv snittad bakifrån, gissa om de sprang.
Ett rövhål av norden, det är Köpenhamn,
Inte av infödda danskar, va? Det är inte dom som är farliga i Köpenhamn:
http://www.friatider.se/danskt-par-rasistanklagas-efter-att-ha-misshandlats-av-somalier
https://petterssonsblogg.se/2014/07/11/japansk-turist-utsatt-for-grov-misshandel-av-somalier/
Citat:
Ursprungligen postat av
AmazingMilla
Kanske någon annan journalist skriver en bok med titeln: "Därför ska du inte kliva in i ubåtar ensam med okända män". Den enes bröd, den andres död. Kim lärde sig en läxa som hon sent ska glömma. Är man pengagirig och vill ha hela hackan så kan allt hända.
App app, det där fick du inte säga! Snart har du mobben på dig! Men jag håller med. Jag tycker att det där priset som ska delas ut till "unga, kvinnliga journalister som verkar i Kims anda", var märkligt. Är det inte bättre att inrätta ett pris till en äldre kvinnlig journalist som avslutat sin karriär, och hunnit skriva många viktiga och samhällsnyttiga reportage, samtidigt som hon använt sitt förnuft och sin förmåga att ta människor så att hon aldrig råkat ut för någon våldtäkt eller misshandel? Jag vet vem jag skulle vilja ha som förebild för min dotter i alla fall, av dom två...