2018-01-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
BDSM-perversion kan vara det som låg bakom mordet.

Kim Wall ska som journalist ha skrivit en artikel i The Guardian om BDSM.
Hennes formulering “Knife-play may appear extreme to those not versed in BDSM fetishes. But it can also be curiously sweet.” kan ha triggat honom att tro att det var hennes uppfattning, och att hon var med i gamet. Sen kanske det spårade ut när han insåg skammen i att han uppfattat situationen fel.

http://www.mysterium24.se/?p=3625

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/feb/10/fetish-lovers-fifty-shades-of-grey-stonewall-moment

Man kan ska vara försiktig när man leker med elden och kittlar alla möjliga perversa galningar..

“BDSM is currently where LGBT was 30 years ago,” she says. “Our struggles are parallel to those experienced decades ago when gay people were also thought to be suffering from a ‘mental illness’ that needed to be cured.”

Jaja. Det är för sent att ångra artikeln, men verkligheten visade sig vara mer komplex än Kim anade.. Det finns faktiskt riktigt sjuka människor bland dessa knivvässare..
Citera
2018-01-24, 13:25
Medlem
Nån som vet om polisen har undersökt PMs andra ubåtar? https://en.m.wikipedia.org/wiki/UC1_Freya
Citera
2018-01-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Eller så har han varit skicklig i att inte lämna spår eftersig. Om det stämmer som skrivits så har han inte lämnat sperma i detta fall. Han var nog inte intresserad av penetration. Jag tror han kan ha mördat förut. Har han varit försiktigare förr så är det inte dna fynd som binder honom. Jag tror han släppte alla djävlar lösa den här gången och gav fan i hur det skulle gå sedan. Kanske planerade han verkligen självmord. Men modet svek när det kom till hans eget liv.
Om jag inte läste fel när de nu släppte stämningsansökan, så våldtog han henne också. Hur de vet det vet jag inte. Allt har ju inte kommit fram. Jag vet att man inte hittade något på HONOM under den undersökning som skedde innan de sydde in honom. Men kanske de hittat något på hennes trosor, trots blod och saltvatten, som hittades i ubåten. Eller I henne. Det krävs en liten mikrodel av hans DNA för att de skall klara DNA-bevisning.

Men ska leta igenom tidningarna på nätet och se var jag såg det där med penetrerande våldtäkt (utan verktyg).
Citera
2018-01-24, 13:32
Medlem
outback4s avatar
Funderar på om Kim Wall efter så många uppdrag och resor hade en intuition om faror och säkerhet?
KW har besökt många platser som kräver säkerhetstänk,inte minst som kvinna.
Uganda t ex. Att åka med en ubåt i närliggande köpenhamn är väl inget att vara rädd för.Det var synd att det inte var med en fotograf på ubåten,KW tog ju bra foto själv men om inte hade varit så..

Hur kände KW när hon åkte iväg med PM i ubåten? Hur snart visade PM sitt rätta jag.
Instängd i en ubåt var hon chanslös. I andra sammanhang skulle det fungerat med att fly t ex.
Kanske de gick runt en liten stund och KW ställde frågor och PM skröt om sina projekt,
det blir mer närgående och intimt i en sådan miljö till skillnad från om reportaget gjorts i PM:s verkstad.
Det är något vi aldrig får veta antagligen hur förloppet gick till.

Om det kom som en blixt från klar himmel för KW att hon var instängd med en galen psykopat och hur KW kanske ville avbryta tidigare,KW kanske sa ifrån att hon var nöjd med det hon fått reda på och bad att PM skulle ta henne in till land och det kanske blev en obehaglig stämning där på ubåten, eftersom det är en sådan annorlunda intervjuplats,kanske det blev då som PM såg sin chans och överrumplade KW? Det är tusen frågor man vill ha på hur det gick till.

Och det är äckligt att se PM göra tummen upp till en journalist som ropar på honom om hur det är med honom ,om allt är bra,då nickar han och gör tummen upp efter det att han kommit iland.
En iskall människa utan nån form av empati och samvete.

En galen dansk uppfinnare.Helt i sin egen värld.Fy så vidrig människa.
En feg usling som ser klen och ynklig ut,PM skulle inte haft en chans mot en man i ett slagsmål,inte ens i armbrytning. PM ska inte ges chansen ens en millimeter att få ta sitt eget liv.
PM ska få sona sitt brott under lång tid.Både psykiskt och fysiskt.
Citera
2018-01-24, 13:33
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är det inte så att det är vanligt att man drabbas av PTSD om man är en fullständigt normal människa som dödar i krig? Efter en händelse som Madsen "varit med om" borde han ha både mardrömmar och ångest om han var normal. Vilket han ju inte är - KAN inte vara.
PTSD drabbar inte bara soldater, all räddningspersonal o polis har alltid förebyggande och bearbetande terapi. PTSD gör inte att folk blir konstiga så det syns och jag tror inte det drabbar alla.
Vad jag tror är att han har funktionsstörning med allvarlig empatistörning, ihop med BDSM blir det en livsfarlig cooktail. BDSM bygger på att känna av partnerns gränser och gå på kanten eller lite över gränsen och det kräver säkert massor av inlevelse och komunikation. Om man saknar inlevelse, sympati och självkontroll så blir det sexualsadistiskt mord av det hela.
Citera
2018-01-24, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Man kan ska vara försiktig när man leker med elden och kittlar alla möjliga perversa galningar..

“BDSM is currently where LGBT was 30 years ago,” she says. “Our struggles are parallel to those experienced decades ago when gay people were also thought to be suffering from a ‘mental illness’ that needed to be cured.”

Jaja. Det är för sent att ångra artikeln, men verkligheten visade sig vara mer komplex än Kim anade.. Det finns faktiskt riktigt sjuka människor bland dessa knivvässare..

Det kan ju vara - och förhoppningsvis vill det visa sig under rättegången, men som grupp vill journalister alltid vara speciellt sårbara. i huvudsak i "fälten". Att vara med i Nautilus känns knappast som att vara i Afghanistan.

Skriver man om IS så är man kanske snabbt et mål, men om BDSM liksom? Artikeln dök väl upp precis efter första Fifty Shades of Grey (?)
Då måste också skådespelarna i denne filmen vara nervösa.
Citera
2018-01-24, 13:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Så sant som det är sagt. Ironiskt så in i Norden att hon skulle råka ut för det som hon råkade ut för (om nu åklagaren har rätt). Och knappast ett sammanträffande. Om sjukdomstänket hon talar om hade hållits uppe, och liberaliseringen inte hade gått så långt att BDSM-personerna hade släppts lösa och fått känna sig nästan-normala, så hade hon kanske levt idag?
Citera
2018-01-24, 13:37
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Nån som vet om polisen har undersökt PMs andra ubåtar? https://en.m.wikipedia.org/wiki/UC1_Freya

Ja, de har undersökt Freja, och hittade inget. Men hon har legat på havsbottnen i flera år och sköljts igenom, samt varit ett populärt dykmål för sportdykare, så det kan inte finnas något kvar heller. Kraka står på ett tekniskt museum, och hon har alltid stått öppen så att besökare har kunnat klättra ner i henne. Där kan det inte heller finnas något DNA längre som går att urskilja från allt som besökarna lämnat efter sig.
Citera
2018-01-24, 13:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Om jag inte läste fel när de nu släppte stämningsansökan, så våldtog han henne också. Hur de vet det vet jag inte. Allt har ju inte kommit fram. Jag vet att man inte hittade något på HONOM under den undersökning som skedde innan de sydde in honom. Men kanske de hittat något på hennes trosor, trots blod och saltvatten, som hittades i ubåten. Eller I henne. Det krävs en liten mikrodel av hans DNA för att de skall klara DNA-bevisning.

Men ska leta igenom tidningarna på nätet och se var jag såg det där med penetrerande våldtäkt (utan verktyg).

Nej. Det är fortfarande de svenska tidningarna som har missförstått. Åklagaren avsåg fortfarande knivsticken i underlivet. Sluta läsa de svenska tidningarna och hänvisa till dom.
Citera
2018-01-24, 13:43
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Det kan ju vara - och förhoppningsvis vill det visa sig under rättegången, men som grupp vill journalister alltid vara speciellt sårbara. i huvudsak i "fälten". Att vara med i Nautilus känns knappast som att vara i Afghanistan.

Skriver man om IS så är man kanske snabbt et mål, men om BDSM liksom? Artikeln dök väl upp precis efter första Fifty Shades of Grey (?)
Då måste också skådespelarna i denne filmen vara nervösa.

Det skulle jag vara om jag var en av dom. Det har ju hänt att porrskådisar har förts bort t.ex.. Männen har till slut inte kunnat nöja sig med fantasierna längre; de måste absolut ha just den kvinnan de sett på skärmen själva, och få göra de saker med henne som männen i filmerna gör. Det är livsfarligt att ge näring åt sådana människor och bli en del av deras fantasier.
Citera
2018-01-24, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej. Det är fortfarande de svenska tidningarna som har missförstått. Åklagaren avsåg fortfarande knivsticken i underlivet. Sluta läsa de svenska tidningarna och hänvisa till dom.
Jag läser exakt vad jag vill, och hänvisar till exakt vad jag vill och sluta svara på mina inlägg så slutar jag svara på dina ditt satans trollhelvete.
Citera
2018-01-24, 13:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag läser exakt vad jag vill, och hänvisar till exakt vad jag vill och sluta svara på mina inlägg så slutar jag svara på dina ditt satans trollhelvete.

Jaha, men då blir det ju så här fel hela tiden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in