2018-01-20, 00:27
Medlem
trngws avatar
Hade Danmark haft dödsstraff, hade PM varit en död man walking.
Han kommer att få lagens strängaste straff.
GW är till och med inne på att han kan komma att erkänna.
Det hade varit grejer det.

Men det är ju helt klart, vill han hålla medieintresset uppe är ju ett erkännande på sin plats, så kan han skriva en bok om sitt dåd sen också. Avslutningsvis blir han säkert programledare på TV4, de gillar ju f.d. våldsverkare som programledare.
Citera
2018-01-20, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hade Danmark haft dödsstraff, hade PM varit en död man walking.
Han kommer att få lagens strängaste straff.
GW är till och med inne på att han kan komma att erkänna.
Det hade varit grejer det.

Men det är ju helt klart, vill han hålla medieintresset uppe är ju ett erkännande på sin plats, så kan han skriva en bok om sitt dåd sen också. Avslutningsvis blir han säkert programledare på TV4, de gillar ju f.d. våldsverkare som programledare.
Jag har en känsla av det också. Att Madsen funderar på det. Tyvärr kommer han nog i så fall att lägga fram det till sin fördel så mycket som möjligt. Men ett lögnaktigt erkännande är för övrigt bättre än inget.
Om de mot förmodan inte kan döma PM för mord så visar RPUn på att han är väldigt farlig. Så då tror jag ändå att de med stöd av RPUn och rådet kan få PM i förvaring och psykiatrisk vård. Så PM har inget att förlora på att erkänna.
Det inser han nog själv också.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-20 kl. 00:39.
Citera
2018-01-20, 00:47
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag har en känsla av det också. Att Madsen funderar på det. Tyvärr kommer han nog i så fall att lägga fram det till sin fördel så mycket som möjligt. Men ett lögnaktigt erkännande är för övrigt bättre än inget.
Om de mot förmodan inte kan döma PM för mord så visar RPUn på att han är väldigt farlig. Så då tror jag ändå att de med stöd av RPUn och rådet kan få PM i förvaring och psykiatrisk vård. Så PM har inget att förlora på att erkänna.
Han kommer att bli inlåst för all framtid. Jag tror dock inte att han kommer att erkänna något som har med sanningen att göra om han inte tvingas till det, utan hans livsluft kommer att vara att fabricera olika förklaringar till det som hänt. Att erkänna rakt av, är att erkänna svaghet, och Madsen vill inte att han ska uppfattas som svag.
Citera
2018-01-20, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Han kommer att bli inlåst för all framtid. Jag tror dock inte att han kommer att erkänna något som har med sanningen att göra om han inte tvingas till det, utan hans livsluft kommer att vara att fabricera olika förklaringar till det som hänt. Att erkänna rakt av, är att erkänna svaghet, och Madsen vill inte att han ska uppfattas som svag.
Det kan du nog ha rätt i.Han vill inte uppfattas som svag. Å andra sidan har han kanske insett att hur han än gör så kommer han att vara inlåst för väldigt lång tid. Om han erkänner så är han ju fri sedan att tex skriva biografi om sitt liv som en skribent nyss föreslog. Det där beror nog på vilken agenda PM har.
Citera
2018-01-20, 00:57
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:

Nej, så funkar det inte. Man kan inte döma någon till rättspsykiatrisk vård eller förvaring "i förebyggande syfte", om personen inte har dömts för brott där de påföljderna finns i straffskalan. Hur skulle det se ut? Då skulle polisen kunna börja plocka in alla som blivit diagnosticerade med vissa diagnoser vid frivilliga vårdkontakter också.

Men jag håller med om att det måste kännas olustigt för allmänheten, om de har fått veta att någon har bedömts som mycket farlig i RPU:n - och sedan frisläpps personen, eller får ett kort straff för de småbrott som han också var åtalad för. Vårt system är bättre på det sättet: RPU:n görs först efter en dom eller ett erkännande inför domstol, så här kan inte det hända.
Citera
2018-01-20, 01:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du är väldigt okunnig om det mesta.
Att vara bildad har väl inget med mänskliga rättigheter att göra?

I CV.t som någon lagt ut på hans fru stod att hon var engagerad i mänskliga rättigheter.
Det var nog någon annans CV med samma namn tror jag nu. Alltså inte PMs frus CV.
Men jag har inte påstått det du påstår. Bara att det skulle kunna vara en möjlighet att han stöttar viss välgörenhet tex rädda regnskogen.Varför inte?

Ja,du är inte ensam om att inbilla dig att ett SM-par har samma roller i verkligheten som i sexuella samlivet. Att PM skulle vara dominant och tvingat S.att göra en tatuering tex. Att "stackars" S skulle vara undergiven PM alltid. SM är ett rollspel. Och till vardags är de som alla andra par. Delar på hushållssysslor och hämta-lämna barn på dagis osv (allmänt om SM-par).

Vad har PMs kvinnosyn med hans Parafili att göra?Det är två olika saker. PM framhåller alltid feminism iallafall.
Det är lika korkat/okunnigt samt lögnaktigt, som att påstå att en man som har den dominanta rollen i SM-läggning skulle vara en hustrumisshandlare och värsta mansgrisen. Du skulle kanske LÄSA på om SM istället för att glo på det.
Läs gärna på om Sexualsadism också.
EDIT: Det fetade. Så lät det inte igår när du ylade som en prärieräv med foten i en rävsax.
Trots att den vidriga brottsplatsen är ett dött ting och för normalt funtade människor en avskyvärd påminnelse om ett fasansfullt mord.Förövrigt visade dina citat att du är lögnaktig eller har fel på läsförståelsen.
Pst "Rinkebysvenska nya rikssvenskan"

Du tramsar ju bara om saker som du inte har något belägg för.

För övrigt råkar jag veta, att det finns par som "leker" den leken (eller om den ena, vanligen kvinnan, tvingas till det) dygnet runt och även ute bland folk. Hon måste alltid lyda honom, i stort och smått, och gör hon inte det så vet hon att han kommer att "korrigera hennes beteeende" när de två blir ensamma.

För övrigt undrar jag vad du menar med att jag skulle "glo på" S/M. Insinuerar du att jag kollar på sådan porr? Det är det väl vissa av er andra som gör i så fall, som vet allting om det. Jag borde egentligen ignorera dig hädanefter...
Citera
2018-01-20, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, så funkar det inte. Man kan inte döma någon till rättspsykiatrisk vård eller förvaring "i förebyggande syfte", om personen inte har dömts för brott där de påföljderna finns i straffskalan. Hur skulle det se ut? Då skulle polisen kunna börja plocka in alla som blivit diagnosticerade med vissa diagnoser vid frivilliga vårdkontakter också.

Men jag håller med om att det måste kännas olustigt för allmänheten, om de har fått veta att någon har bedömts som mycket farlig i RPU:n - och sedan frisläpps personen, eller får ett kort straff för de småbrott som han också var åtalad för. Vårt system är bättre på det sättet: RPU:n görs först efter en dom eller ett erkännande inför domstol, så här kan inte det hända.
Jag la ut en text igår. Läs den och ta dig en funderare. Vi vet dessutom inte vad som står i RPUn.
Mer än att han bedöms tillräckligt frisk för att dömas till fängelse eller förvaring.
Och att han bedöms som FARLIG för allmänheten (kvinnor).En sådan person kan inte släppas fri förrän en läkare bedömer att de är ofarliga.
Citera
2018-01-20, 01:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Grandan.. inte för att jag på NÅGOT sätt vill försvara Merwinna i hennes yrande, men just detta med att hacka och hugga efter döden är ju inget unikt. Ta Jack the Ripper till exempel.

Nu tror jag inte att så var fallet denna gången, dessvärre.

Och Ripper var givetvis en helt annan typ av gärningsman.

Madsen är 20 ggr värre.
Kul att se dig igen agent Cooper... Det var ett tag sen sist.

Jo, det är sant, den där ryslige uppskäraren bar sig ju åt så. Och flera än honom visst.
Men i just det här fallet tyder allt på att det ser annorlunda ut. Tyvärr då.

Tråden har nu några stycken pers som verkar tvivla på att åklagaren har tillräckligt för att
övertygande kunna bevisa att en överlagd mordisk gärning skett och att det faktiskt
finns en möjlighet att Madsen klarar sig undan med en dom för griftefridsbrott.

(Nån av dem skulle säkert bli överlycklig då. Och inte stå främmande inför att
bjuda hem honom till sig när friheten åter vankas. På en bit körsbärspaj och starkt
Zoegakaffe kanske... Vi har ju fått höra att han kommer vara helt ofarlig fortsättningsvis.
Så det ska vara riskfritt att umgås med karlen. Han kommer aldrig att våga förgå sig mera
mot någon medmänniska, han ska ha gjort sitt på det området. Lovas det här. )

Madsen kvarstår vid att han är oskyldig till något mord. Långt om länge tillstod han
styckningen. Först försökte han ju med att den "hela kropp" han sänkt i havet, i hans "värdiga
sjöbegravning", måste ha "fiskats upp" av någon annan som sen skändat den på
det sätt som blev. Eller var det ett verk av ett gäng ilskna pirayor som virrat bort sig alldeles i
världshaven...
Själv var han i alla fall alldeles fri från skuld till att ha gjort något så rysligt.
Den kvinnliga gästen hade råkat få en lucka så olyckligt i skallen att det ändade hennes liv
men med påträffat huvud som inte uppvisade någon som helst fraktur var det ju bara
att överge den förklaringen och bemöda sig om att tänka ut en ny och vips så var det hemsk
gasförgiftning som orsakat Kims hastiga frånfälle. Inte heller det hade framgång med sig.
Hans trovärdighet är väl lika med noll numera. (Man har ju då också att erinra sig hans allra
första berättelse: att han släppt av Kim i hamnen sent på kvällen och sedan inte sett
till henne mera.)

Han står där alltså med en död ung kvinna som har 14 knivstick i och kring könsorganet
plus ett stick i bröstkorgen. En död ung kvinna som han sent omsider erkänner sig ha
styckat. Och nu ska det då från hans och försvarets sida göras troligt att han ingenting har
med hennes död att göra. Lycka till säger jag bara med det.
Ingen förklaring såvitt jag vet har ännu lämnats beträffande alla knivsticken/huggen.
Varför KW har dom skadorna.
Någon förklaring måste han ju försöka klämma fram med under rättegången.
Det gäller att han gnuggar geniknölarna riktigt ordentligt nu...
För att tillstå även MORDET med tillhörande knivskadorna är väl inte att tänka på antagligen.

Hans livs match står för dörren och absolut ingenting talar för att han har den allra minsta
lilla chans att gå segrande ur den.

Senast redigerad av Grandioso 2018-01-20 kl. 01:57.
Citera
2018-01-20, 02:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
[/b]
Snälla.....gör det. Låt mig slippa dina propagandapåhopp samt dina propagandasvar.
Jag svarar dig oftast 1-4. Men svarar du någonsin på någon av frågorna? Nej,du svarar med propaganda om något helt annat. Du är inte intresserad oftast av ett normalt samtal.Bara propagera i din megafon om din politiska övertygelse varje dag.
Du är lik Trump. Allting är fake news utom dina SANNINGAR.
Det var du själv som påstod igår att du fick upp porr. Alla vet hur det funkar med cookies utom du tydligen.
Sedan får du leva på ditt hopp om PM. Men jag kan säga redan nu att du kommer att bli besviken. Sad,Bad.....
EDIT: Det fetade överst i ditt stycke. Låter som vanligt kvinnoförtryck med en väldigt kontrollerande man. SM är jämlikt med samtycke.

Nu måste jag protestera innan det där blir en trådsanning. Jag testade för övrigt på jobbdatorn också, och samma sidor kom upp där. Om man söker på:

"Peter Madsen" "Natasha Friis Saxberg"

(alltså båda namnen tillsammans, men inom var sina citationtecken, på sökraden) så kommer tre porrsidor upp som jag aldrig har sett förr. Nämligen dessa (jag använde för övrigt en annan webläsare denna gången, samma sidor kommer upp ändå). Kanske kan någon annan testa också? Och försöka förklara fenomenet. Det måste vara riggat mot henne på något sätt. Eller kan sajterna ha haft någon tävling där folk har fått föreslå vilka som borde bli ihop, "drömparet" eller liknande? Eller vilka som borde spela in en porrfilm tillsammans? Det finns mer sinister förklaringar också, om man låter fantasin löpa...

Natasha Friis Saxberg Dating Esbjerg - gratis online dating

voksen-dato-lokal.bid/natasha-friis-saxberg-dating-esbjerg

Översätt den här sidan12 juli 2016 - Natasha Friis Saxberg, Danmarks digitale strateg no. 1 & Peter Madsen, ubådsenthusiast og raket ingeniør (Grøn scene). Natasha Friis. I work with Danish and international brands, building their digital strategy and business development from vision to execution. I have build several startups over Mangler: ...

Natasha Friis Saxberg Single 40 - Sådan får du større barm dating fyn

coaching-and-calling.eu/natasha-friis-saxberg-single-40

Översätt den här sidanSeriøs dating -portal for alle over 40 år. Natasha friis saxberg single dk kontakt, County: Bastrop County: Bastrop Bastrop County Courthouse. Natasha Friis Saxberg, Danmarks digitale strateg no. 1 & Peter Madsen Fra mobilitet til Digital Workspaces med VMware Workspace One (S6). Digitalisering. Natasha ...

Natasha Friis Saxberg Single Dk Aps

youngilyoo.eu/natasha-friis-saxberg-single-dk-aps

Översätt den här sidanNatasha Friis Saxberg, Danmarks digitale strateg no. 1 & Peter Madsen Fra mobilitet til Digital Workspaces med VMware Workspace One (S6). Digitalisering. Natasha Friis Saxberg er på Facebook. Bliv medlem af Facebook, og få kontakt med Natasha Friis Saxberg og andre, du måske kender. Facebook giver folk Mangler: ...
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-20 kl. 02:46.
Citera
2018-01-20, 04:09
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Är det inte som så att det i Danmark går att döma någon till förvaring på obestämd tid?
Citera
2018-01-20, 04:17
Medlem
Citat:
Är det inte som så att det i Danmark går att döma någon till förvaring på obestämd tid?

Japp.
Citera
2018-01-20, 04:23
Medlem
Citat:

Tror du har helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in