Men detta har vi ju ältat 1000000 gånger nu. PMs beteende är INTE alls konstigt. Fullblodspsykopater är överlägsna allt och alla. Det fanns inte i Satans tankar att någon skulle ens komma på tanken att bli misstänka Madsen den Store. I Dets tankar skulle alla givetvis tro att Kim blivit ilandsatt. Själv skulle Det skura bort alla bevis medan polisen jagade någon annan.. alltså, Otto, hur många gånger har du fått psykopati förklarat för dig nu!!?! Och ja, du är inte envisast i galaxen utan i hela universum 🧐!
Men hur tänker du nu? Genom att sänka Nautilus så blev den ju förstörd.Tror du att PM med sina usla finanser planerat för det?
I en youtube video håller PM på att tillverka en luftballong av enorma stycken plast som han teipade ihop med silverteip. Det såg inte ut som vanlig byggplast utan större. Men en rulle byggplast och en rulle silverteip hade räckt långt för att skydda Nautilus.Och så hade han kunnat segla i hamn utan att genast väcka misstanke om att själv sänkt ubåten.
PS Jag är envisast i alla parallelluniversum också.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-01-20 kl. 07:13.
Ja, men frågan är hur de plötsligt kan veta det nu, när det var oklart efter själva obduktionen. Obduktionsresultaten kan ju inte ha ändrats.
Ja, men hur kan det ha ändrats sedan obduktionen? Det måste ju ha varit någon annan expert som gjort en ny obduktion i så fall. Undrar om vi får veta det den 23:de? Eller så är det ett justitiemord vi bevittnar, där polis och åklagare ändrar på bevisen efter hand så att det ska passa den teori de önskar...
... Åklagaren är på väg mot en ny karriär, och det här blir hans krönande insats som statsåklagare... "allt ljus på mig". Det är medvetet han lägger ner så mycket på arbete på detta, det är jag säker på.
Jaha.. och istället för att smyga upp persiennen litegrann försiktigt sådär, så håller du nu på att spika dit FÖNSTERLUCKOR!! Härmed får Otto se upp, om hon ska behålla förstaplatsen i envishet !!
Däremot, JAG FÅR OCKSÅ UPP PORR när jag googlar namnen, och jag tittar inte heller på porr, så de löjliga anklagelserna kan alla lägga ned direkt.
Är det inte som så att det i Danmark går att döma någon till förvaring på obestämd tid?
Jo, men inte om de inte blir dömda för ett brott som har "förvaring" i straffskalan. I Danmark gör de RPU:n före rättegången och domen. Det gör att det kan bli så, att RPU:n säger att personen är farlig. Men sedan blir personen inte dömd ändå (vare sig det beror på att han faktiskt är oskyldig, eller för att bevisen inte räcker). Och då släpps han förstås, eller får bara ett kortare fängelsestraff för andra punkter i åtalet (t.ex. brott mot griftefriden eller sjölagstiftningen eller vad det nu kan vara). Döms han inte för mord så ska han ju anses som vilken oskyldig människa som helst som aldrig har begått ett mord, och det går inte att låsa in oskyldiga människor för brott som de ännu inte begått, men kanske en dag kan komma att begå för att de har vissa diagnoser. I så fall skulle ingen våga söka sig till psykvården heller.
Som sagt: i Sverige uppstår aldrig det här dilemmat, för här görs RPU:n först EFTER rättegången, om personen befunnits vara skyldig - annars inte. Och det känns ju vettigare.
Jaha.. och istället för att smyga upp persiennen litegrann försiktigt sådär, så håller du nu på att spika dit FÖNSTERLUCKOR!! Härmed får Otto se upp, om hon ska behålla förstaplatsen i envishet !! Däremot, JAG FÅR OCKSÅ UPP PORR när jag googlar namnen, och jag tittar inte heller på porr, så de löjliga anklagelserna kan alla lägga ned direkt.
Tack! Det är trist att bli beskylld för något man inte har gjort. Även om det inte skulle vara en så jättehemsk grej egentligen - men värre om en kvinna än en man gör det, enligt mina egna värderingar. Sedan borde väl alla ha förstått, att om jag skulle kolla på porr, så skulle jag ju söka på typ "sea captain" och sådana termer!
Men hur tänker du nu? Genom att sänka Nautilus så blev den ju förstörd.Tror du att PM med sina usla finanser planerat för det?
I en youtube video håller PM på att tillverka en luftballong av enorma stycken plast som han teipade ihop med silverteip. Det såg inte ut som vanlig byggplast utan större. Men en rulle byggplast och en rulle silverteip hade räckt långt för att skydda Nautilus.Och så hade han kunnat segla i hamn utan att genast väcka misstanke om att själv sänkt ubåten.
PS Jag är envisast i alla parallelluniversum också.
Suck, Det ingick ju inte i Dets plan att behöva sänka N.. suck. Ja, du får ligga i för att behålla förstaplatsen nu, Otto, Merwinna avancerar starkt i envishetsligan.
Suck, Det ingick ju inte i Dets plan att behöva sänka N.. suck. Ja, du får ligga i för att behålla förstaplatsen nu, Otto, Merwinna avancerar starkt i envishetsligan.
Nej, det gjorde det med all säkerhet inte. Han älskar ju sin N. Men även om han räknat med att ha gott om tid att städa, så borde han ha velat underlätta för sig genom att plasta in, och ha någon gammal madrass under kroppen också som sög upp det värsta blodet. Det är ju en extremt praktisk och händig person vi talar om - han kan sådant.
Senast redigerad av Merwinna 2018-01-20 kl. 09:25.
Kul att se dig igen agent Cooper... Det var ett tag sen sist.
Jo, det är sant, den där ryslige uppskäraren bar sig ju åt så. Och flera än honom visst.
Men i just det här fallet tyder allt på att det ser annorlunda ut. Tyvärr då.
Tråden har nu några stycken pers som verkar tvivla på att åklagaren har tillräckligt för att
övertygande kunna bevisa att en överlagd mordisk gärning skett och att det faktiskt
finns en möjlighet att Madsen klarar sig undan med en dom för griftefridsbrott.
(Nån av dem skulle säkert bli överlycklig då. Och inte stå främmande inför att
bjuda hem honom till sig när friheten åter vankas. På en bit körsbärspaj och starkt
Zoegakaffe kanske... Vi har ju fått höra att han kommer vara helt ofarlig fortsättningsvis.
Så det ska vara riskfritt att umgås med karlen. Han kommer aldrig att våga förgå sig mera
mot någon medmänniska, han ska ha gjort sitt på det området. Lovas det här. )
Madsen kvarstår vid att han är oskyldig till något mord. Långt om länge tillstod han
styckningen. Först försökte han ju med att den "hela kropp" han sänkt i havet, i hans "värdiga
sjöbegravning", måste ha "fiskats upp" av någon annan som sen skändat den på
det sätt som blev. Eller var det ett verk av ett gäng ilskna pirayor som virrat bort sig alldeles i
världshaven...
Själv var han i alla fall alldeles fri från skuld till att ha gjort något så rysligt.
Den kvinnliga gästen hade råkat få en lucka så olyckligt i skallen att det ändade hennes liv
men med påträffat huvud som inte uppvisade någon som helst fraktur var det ju bara
att överge den förklaringen och bemöda sig om att tänka ut en ny och vips så var det hemsk
gasförgiftning som orsakat Kims hastiga frånfälle. Inte heller det hade framgång med sig.
Hans trovärdighet är väl lika med noll numera. (Man har ju då också att erinra sig hans allra
första berättelse: att han släppt av Kim i hamnen sent på kvällen och sedan inte sett
till henne mera.)
Han står där alltså med en död ung kvinna som har 14 knivstick i och kring könsorganet
plus ett stick i bröstkorgen. En död ung kvinna som han sent omsider erkänner sig ha
styckat. Och nu ska det då från hans och försvarets sida göras troligt att han ingenting har
med hennes död att göra. Lycka till säger jag bara med det.
Ingen förklaring såvitt jag vet har ännu lämnats beträffande alla knivsticken/huggen.
Varför KW har dom skadorna.
Någon förklaring måste han ju försöka klämma fram med under rättegången.
Det gäller att han gnuggar geniknölarna riktigt ordentligt nu...
För att tillstå även MORDET med tillhörande knivskadorna är väl inte att tänka på antagligen.
Hans livs match står för dörren och absolut ingenting talar för att han har den allra minsta
lilla chans att gå segrande ur den.
Gamla kära "Twin Peaks" går tankarna automatiskt till genom din avatar och den serien
hade ju sin specielle otäcking. Se och rys...den som vågar: https://www.youtube.com/watch?v=c5WC0TW_0qc
Hehe, tack Grandan och tack för utläggningen. Känner till det mesta. Återigen, mitt inlägg syftade icke på något sätt åt att försvara Merwinna i hennes fantasier om PM.
Jag är fast övertygad om att det blir fällande för den Lille Dræng. Förhoppningsvis Förvaring.
Något som jag personligen tycker är väldigt intressant är att detta fall fått mig att inse att det är helt omöjligt att på ytan se huruvida en person är psykopatisk eller ej.
Tidigt i tråden länkade jag till ett klipp (nu borttaget) med en intervju med PM. Han verkade på inget sätt onormal i sin framtoning, snarare mjuk, sympatisk, lite drömmande.
ACK, så fel man kan ha.
PS
Ja den där BOB-sekvensen är riktigt fin och vidrig.
Tänk vad intressant det ska bli att få höra PMs förklaring till:
1. Sticken i underlivet, ffa 4 i vaginan
2. Varför han öht blev "tvungen" att stycka kroppen
Att han kommer med en ny förklaring tror jag inte ett ögonblick på. Det skulle vara att gå "Johanna Möller-style" och det lär hans advokat stoppa, om hon kan. Hans trovärdighet är reda så låg som den kan vara. Vi vet att han under flera timmar gett en förklaring till gasolycka o styckning o den förklaringen håller inte enl åkl o flera har ju i tråden visat hur omöjlig en gasolycka är.
Att man inte har en fastställd dödsorsak är jag inte alls orolig för. Peter Lundin dömdes för 3 x mord utan kroppar ens. 2014 dömdes 2 personer för mord på H Haugberg Madsen utan att kroppen återfunnits. Bevisen var bl a manualer, i de dömdas datorer, där frågor som "hur man dödar ljudlöst" och "hur man gör sig av med ett lik" framkom.
Tack! Det är trist att bli beskylld för något man inte har gjort. Även om det inte skulle vara en så jättehemsk grej egentligen - men värre om en kvinna än en man gör det, enligt mina egna värderingar. Sedan borde väl alla ha förstått, att om jag skulle kolla på porr, så skulle jag ju söka på typ "sea captain" och sådana termer!
Jag förstår vad du säger her Mervinna, det er lite trist att bli beskylld før något man inte gjort. Jag blev beskylld för at ha rastafiserat(?) mitt eget folk, bara för att jag efter lång tids studie av en "anvendare" kommit fram til at denna var en sorglig tattare. Får man inte säga sorglig i Sverige? Rastifiserar(?) man sitt eget folk då? Hadde det varit bettre om jag hadde anvendt uttrykket lågbegåvad tattare? Det är så mycket man inte förstår här i verlden.
Lustigt: jag har nämligen gjort samma observation i tråden, men tvärtom. Att alla som sa sig kunna gå och promenera på stranden vid sundet och leta efter likdelar, har visat sig vara lite... lattjolajban. Tjohopp tjola. Round the bend...
Jag citerar danska medier ” Det sker ifølge chefanklageren, fordi loven giver anklagemyndigheden mulighed for at konfiskere objekter, som har været involveret i noget ulovligt.
Betina har sagt att hon förväntar sig att PM i rätten ger en förklaring till det inträffade.
Vi bör alltså kunna vi förvänta oss en ny version, och den nya versionen kan så klart också vara som GW tror kan komma, ett erkännande.
Återstår att se.
PM har säkert en hel del att vinna på att erkänna, personligen, även om det troligen inte kommer påverka straffets längd. Men det kan så klart vara ett sätt att försöka undvika förvaring. Om PM nu mot all förmoda skulle besitta någon form av intelligens, som en del förvirrade här i tråden tycks tro, så skulle han ju redan nu lägga upp en plan för hur han ska få ett fängelsestraff som är så kort som möjligt. Och det innebär då så klart iofs förvaring, och sedan tillfriskning. Dvs, han skall i detta läget se till att få förvaring som straff. Sedan arbeta på att bli friskförklarad. Är man intelligent, är inte det något större problem.