Jag håller egentligen med mycket av det Peterson vill förmedla men jag står inte ut med att lyssna på honom ändå. Han är otrevlig, aggressiv och allmänt obehaglig.
För den som tycker de tjänar på att lyssna på honom - bra! Jag håller med honom om att män bör bli män och att feminism är ovetenskaplig, och en del annat av det han säger (utom när han börjar svämma ut i Jung och Nietzsche och andra) . Men usch, jag klarar bara lyssna på honom i 20-30 sekunder så jag kan inte lyssna genom hela klippet. Får ont i magen. Varför ser han alltid så störd ut? Har han någon personlighetsstörning på riktigt?
Tycker oftast han kämpar mot halmgubbar. T.ex. när han säger att "feminister tycker..."
Men ja, han har ju rätt i mycket av det han säger.