Citat:
Jag tycker att många av er, antagligen pga ert bias emot samtida feministiska förklaringsmodeller, är allt för negativa till hennes sätt att driva debatten/intervjun. Vad hon faktiskt gör genom sin illvilliga intervju-/debattstil är att upprepa många anklagelser som har riktats mot honom förut i ett forum där han kan bemöta dem direkt och effektivt inför publik (eftersom han är så pass välartikulerad). Det är långt ifrån alla tillfällen då han har fått den chansen.
Detta har en effekt som sällan debatter får. Det blir tydligt vilka frågor som kan besvaras empirisk, och vilka frågor som handlar om värderingar. Plötsligt blir det mycket tydligt exakt var uppfattningarna skiljer sig åt. Med tanke på vilka komplicerade frågor som berörs är det mer än man någonsin kan önska sig.
För egen del upplever jag hennes illvilliga debattstil som så effektiv för den nyssnämnda effekten, att jag lutar åt att hennes syfte var att "testa" honom utifrån samtida feministiska förklaringsmodeller för att kunna hitta tydliga kontraster. Man behöver alltså inte tolka hennes intervju-/debattstil som hon har ett särskilt paket med värderingar (även om jag har full förståelse för att det ligger nära till hands).
Hade han inte varit så kvicktänkt, välartikulerad och kontrollerad som han är hade det dock varit en skitintervju. Det är klart.
Detta har en effekt som sällan debatter får. Det blir tydligt vilka frågor som kan besvaras empirisk, och vilka frågor som handlar om värderingar. Plötsligt blir det mycket tydligt exakt var uppfattningarna skiljer sig åt. Med tanke på vilka komplicerade frågor som berörs är det mer än man någonsin kan önska sig.
För egen del upplever jag hennes illvilliga debattstil som så effektiv för den nyssnämnda effekten, att jag lutar åt att hennes syfte var att "testa" honom utifrån samtida feministiska förklaringsmodeller för att kunna hitta tydliga kontraster. Man behöver alltså inte tolka hennes intervju-/debattstil som hon har ett särskilt paket med värderingar (även om jag har full förståelse för att det ligger nära till hands).
Hade han inte varit så kvicktänkt, välartikulerad och kontrollerad som han är hade det dock varit en skitintervju. Det är klart.
Intressant tanke, men tror du överskattar tjejen enormt.
"
"
