2018-01-19, 16:25
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Knappast hans förtjänst. Intervjun blir sågad vid fotknölarna nu och lyfts fram av skrået som kass värdegrundsjournalistik och till råga på det dåligt förberett med.

Nej, han kommer fortsätta bli genomskådad av kompetent folk och fortsätta skämma ut idioter.

vilka sågar den vid fotknölarna?
Citera
2018-01-19, 16:50
Medlem
Visst han viker sig inte. Det är bra han står på sig. Men han plattar INTE till henne. Och jag hörde aldrig orden got-you.
För han ställde henne aldrig mot väggen. Ställde henne aldrig till svars. Gjorde henne INTE svarslös.

Men jag håller med till fullo att feminism/ mm mera p.k. är dumt. Och skulle gärna sett honom ställa henne svarslös. I den situationen som dom är i, tycker jag han skötte sig bra. Han är hänsynsfull. Vilka åsikter hon har framkommer inte direkt. Om han hade kontrat med en motfråga hade det suttit ändå bättre.
Citera
2018-01-19, 17:04
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Dela dela dela. Jag har följt J. P. under 1 år nu och han har nu äntligen nått det han kämpat för under många år. Han har kommit fram till hur han ska formulera sig på ett kort och stabilt sätt som alla kan förstå och på ett sätt som får lyssnaren att vara engagerad i det han säger. Jag har länge betat av alla hans klipp på Youtube, det är långa föreläsningar på 2-3 timmar ibland där han svävar iväg lite för mycket för att gemene man ska lyssna på det han har att säga. Men nu har han börjat åka utomlands för att "promota sin bok".

Den här rabiata, radikala och faktaresistenta feministen blir vid ett läge i "intervjun" helt knäckt av J. P. och han bryter tystnaden med "Ha! Gotcha". Briljant.

Som sagt har J. P. mycket att säga, men det tar väldigt lång tid för en människa att förstå vad han vill förmedla. Men här bryter han ned allting i några meningar. Visst kanske det blir lättare för mig att förstå eftersom jag lyssnat på honom otaliga gånger och förstår vad han vill säga utan att han nödvändigtvis behöver säga nånting överhuvudtaget, men ändå; titta på klippet och njut.

En väldigt väldigt kort bakgrund om J. P.:

Extremt kunnig, vältalig och påläst man. FÖR varje individs rätt till likadana möjligheter. Slåss mot målet "equity" väldigt effektivt. Slåss mot postmodernismen och dess alla aktivister. Blev "känd" när han vägrade kalla transpersoner för Ze och Zer etc. efter att Kanada lagstiftat det.

Hans följare på Youtube låg på 570k och nu har han över 600k. Breitbart publicerade detta idag under kvällen, jag ville starta en tråd här igår, men glömde bort att göra det.
Lyssna gärna på hans klipp. Utförliga förklaringar av hur Väst är uppbyggt och vad postmodernister(feminister, marxister, SJWs etc) är och hur farlig utveckling vi går mot.

Tack för mig. Hoppas verkligen att ni tar er tiden och först lyssnar på den här "intervjun" och sedan går igenom hans klipp på nätet.

EDIT: Glömde LÄNKEN hoho

https://www.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54&t=1389s

Länk till hans Youtubekonto:
https://www.youtube.com/user/JordanPetersonVideos/videos

Tack TS! Otroligt bra länk!
Kommer kolla många videor med detta geni. Har redan kollat igenom några populära, strålande!

Det jag tycker är intressant, är att precis som jag, tycker han inte att det är fult att ha avvikande åsikter.

Har man åsikter om kvinnor, feministäckel, hbt-grupperna och annat skit, då är man satan själv enligt normen.

Visst kan man uttrycka sig extremt provokativt på Flashback, men den här personen uttrycker samma sak, fast mer rumsrent.

Samtidigt gör han det bättre.

Han får en miljon solar av fem möjliga.
Citera
2018-01-19, 17:10
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Dela dela dela. Jag har följt J. P. under 1 år nu och han har nu äntligen nått det han kämpat för under många år. Han har kommit fram till hur han ska formulera sig på ett kort och stabilt sätt som alla kan förstå och på ett sätt som får lyssnaren att vara engagerad i det han säger. Jag har länge betat av alla hans klipp på Youtube, det är långa föreläsningar på 2-3 timmar ibland där han svävar iväg lite för mycket för att gemene man ska lyssna på det han har att säga. Men nu har han börjat åka utomlands för att "promota sin bok".

Den här rabiata, radikala och faktaresistenta feministen blir vid ett läge i "intervjun" helt knäckt av J. P. och han bryter tystnaden med "Ha! Gotcha". Briljant.

Som sagt har J. P. mycket att säga, men det tar väldigt lång tid för en människa att förstå vad han vill förmedla. Men här bryter han ned allting i några meningar. Visst kanske det blir lättare för mig att förstå eftersom jag lyssnat på honom otaliga gånger och förstår vad han vill säga utan att han nödvändigtvis behöver säga nånting överhuvudtaget, men ändå; titta på klippet och njut.

En väldigt väldigt kort bakgrund om J. P.:

Extremt kunnig, vältalig och påläst man. FÖR varje individs rätt till likadana möjligheter. Slåss mot målet "equity" väldigt effektivt. Slåss mot postmodernismen och dess alla aktivister. Blev "känd" när han vägrade kalla transpersoner för Ze och Zer etc. efter att Kanada lagstiftat det.

Hans följare på Youtube låg på 570k och nu har han över 600k. Breitbart publicerade detta idag under kvällen, jag ville starta en tråd här igår, men glömde bort att göra det.
Lyssna gärna på hans klipp. Utförliga förklaringar av hur Väst är uppbyggt och vad postmodernister(feminister, marxister, SJWs etc) är och hur farlig utveckling vi går mot.

Tack för mig. Hoppas verkligen att ni tar er tiden och först lyssnar på den här "intervjun" och sedan går igenom hans klipp på nätet.

EDIT: Glömde LÄNKEN hoho

https://www.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54&t=1389s

Länk till hans Youtubekonto:
https://www.youtube.com/user/JordanPetersonVideos/videos
Jo, han är en av de mer/mest intelligenta publika personer som figurerar ute på nätet.
Det är lite som ett balsam för intellektet att lyssna på hur han för ett resonemang till skillnad mot hur många andra babblar på.
Citera
2018-01-19, 17:19
Medlem
Glajjans avatar
Briljant. Fan vad korkad hon är. Hon har garanterat en hel panel av feministiska "experter" som talar i hennes öronsnäcka. De försökte gillra en fälla för Jordan Peterson
Citera
2018-01-19, 17:23
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderOmega
Jordan Peterson har mycket vettigt att säga. Jag uppskattar att han inte verkar vara ute efter att provocera, utan låta fakta och sunt förnuft tala.

Kan varmt rekommendera avsnitten med Jordan Peterson på podcasten "The Joe Rogan Experience". Mycket av det han säger går visserligen över huvudet på Joe, men det får man ta.
Har du något episodnummer så att man lätt kan hitta rätt video? Rogan har ju samtalat en hel del på sin kanal.

Edit: nevermind.

Citat:
Ursprungligen postat av fcukoff
Ja! #958 är fantastiskt. Dom andra är inte mycket sämre dom. Väldigt intressant att lyssna på, och det senaste avsnittet handlar om hans nya bok, som precis har släppts. Kan knappt vänta tills jag får hem den, tror läsningen kan behövas.

Senast redigerad av beyond 2018-01-19 kl. 17:27.
Citera
2018-01-19, 18:00
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Underbart klipp. Tar en stund att sätta sig in i, sen ser man hur förlorad hon är för att till sist gå på grund ordentligt.

Dock tror jag inte det kommer att förändra hennes tycke, smak eller världsbild på något sätt. Det är så det fungerar.
Tror inte jag heller. Antar att hon vill pleasa feministpubliken.
Citera
2018-01-19, 18:09
Medlem
Jag tycker att många av er, antagligen pga ert bias emot samtida feministiska förklaringsmodeller, är allt för negativa till hennes sätt att driva debatten/intervjun. Vad hon faktiskt gör genom sin illvilliga intervju-/debattstil är att upprepa många anklagelser som har riktats mot honom förut i ett forum där han kan bemöta dem direkt och effektivt inför publik (eftersom han är så pass välartikulerad). Det är långt ifrån alla tillfällen då han har fått den chansen.

Detta har en effekt som sällan debatter får. Det blir tydligt vilka frågor som kan besvaras empirisk, och vilka frågor som handlar om värderingar. Plötsligt blir det mycket tydligt exakt var uppfattningarna skiljer sig åt. Med tanke på vilka komplicerade frågor som berörs är det mer än man någonsin kan önska sig.

För egen del upplever jag hennes illvilliga debattstil som så effektiv för den nyssnämnda effekten, att jag lutar åt att hennes syfte var att "testa" honom utifrån samtida feministiska förklaringsmodeller för att kunna hitta tydliga kontraster. Man behöver alltså inte tolka hennes intervju-/debattstil som hon har ett särskilt paket med värderingar (även om jag har full förståelse för att det ligger nära till hands).

Hade han inte varit så kvicktänkt, välartikulerad och kontrollerad som han är hade det dock varit en skitintervju. Det är klart.
Citera
2018-01-19, 19:44
Medlem
Citat:
Se till att kolla på hela klippet då.

Angående humrarna kan jag inte uttala mig så mycket om. Jag utgår dock ifrån att J P ALLTID kommer att basera sina uttalanden på fakta. I en annan intervju nämner han att det är bevisat att humrar får, vid intag av antidepressiva likadan effekter som människor. Jag tror att han valde "The Lobster" som sitt första kapitel i sin nya bok för att engagera läsaren från början och få det att kännas som något nytt och roligt.

Yes, det var lite irriterande. Men det viktiga är att J P inte blev irriterad, utan lät henne bestämma vad de ska prata om. Tror att han "avbröt" hennes försök till att avbryta honom 3-4 gånger, annars höll han tyst medan hon pratade.

Titta på hela klippet Speciellt runt 23:e minuten

Är du helt jävla dum i huvudet?

Precis, exakt precis, människor som du är vad han hatar.
Citera
2018-01-19, 20:39
Medlem
Observerads avatar
För mig är det helt obegripligt hur man är villig till att slänga sig in i en debatt med Jordan Peterson när man är så pass dum i huvudet. Eller det är väl just därför hon gjorde det. Hon är så pass efterbliven att hon inte förstod konsekvenserna.

JP, lika briljant som alltid. Han verkar ha skruvat upp tempot en aning och kör med en aggressivare framtoning nu, vilket uppskattas enormt mycket.
Citera
2018-01-19, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Är du helt jävla dum i huvudet?

Precis, exakt precis, människor som du är vad han hatar.

Vad är människor som han?
Citera
2018-01-19, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Vad är människor som han?

Vill du klargöra frågan?

Förlåt, men jag tyckte jag var mer än tydlig.

Snabba svaret skulle vara "realistiska", men jag anar djupare motiv bakom din fråga. Klargör gärna.
Senast redigerad av Kad1 2018-01-19 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in